Sektor bankowy to ogromny obszar gospodarki. Globalizacja, wzrost poziomu a
przede wszystkim zróżnicowanie dochodów zarówno ludności, jak i podmiotów
gospodarczych powodują, że banki zmieniają swoje działania. Kryzys finansowy na
świecie pogłebił zainteresowanie problematyką wyboru banku przez włascicieli mikro i
małych przedsiebiorstw.
Opracowanie składa się z ośmiu rozdziałów.
I. Wprowadzenie.
II.Problematyka, metoda badań i społeczno-demograficzna charakterystyka respondentów.
III.Sponsoring bankowy w ocenie badanej zbiorowości.
IV. Cechy dyrektora jako kryterium wyboru banku przez niego kierowanego.
V. Cechy banku zapewniające bezpieczeństwo klientom w odbiorze badanej zbiorowości.
VI. Parametry banku ułatwiające klientom dostęp do jego usług.
VII. Rodzaj kapitału większościowego, źródła i miejsce jego lokowania jako kryterium
wyboru banku przez badaną zbiorowość.
VIII. Bankowe produkty/usługi jako kryteria wyboru banku.
1.WPROWADZENIE
2.PROBLEMATYKA, METODA BADAŃ I SPOŁECZNODEMOGRAFICZNA CHARAKTERYSTYKA
RESPONDENTÓW
Zarys problematyki badawczej
Metoda badań
Cechy społeczno-demograficzne respondentów
Związki pomiędzy poszczególnymi cechami społeczno-demograficznymi respondentów
Charakterystyka firm prowadzonych przez respondentów
Związki pomiędzy niektórymi cechami społeczno-demograficznymi
respondentów a parametrami prowadzonych przez nich firm
3.SPONSORING BANKOWY W OCENIE BADANEJ ZBIOROWOŚCI
Sponsoring - "koszt czy inwestycja"?
Sponsoring bankowy
Kłopoty z mierzeniem sponsoringowych wartości niematerialnych
Wyniki badań własnych
Sponsoring kontekście zróżnicowania społeczno-demograficznego respondentów
Niektóre parametry firmy a znaczenie przywiązywane do sposobu wydatkowania przez bank
części swego zysku w formie sponsoringu
Tytułem rekapitulacji
4.CECHY DYREKTORA JAKO KRYTERIUM WYBORU BANKU PRZEZ NIEGO KIEROWANEGO
Dyrektor i przypisywane mu zadania
Cechy dyrektora banku akceptowane przez badaną zbiorowość
Cechy społeczno-demograficzne a preferowany wizerunek dyrektora banku
Wpływ parametrów prowadzonych przez respondentów firm na
preferowany przez nich wizerunek dyrektora banku
Reasumpcja ustaleń
5. CECHY BANKU ZAPEWNIAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO KLIENTOM W ODBIORZE BADANEJ
ZBIOROWOŚCI
Bezpieczeństwo banku
W kręgu miar wybranych aspektów bezpieczeństwa banków
Wyniki badań i próba ich interpretacji
Próba uogólnień i wniosków
6.PARAMETRY BANKU UŁATWIAJĄCE KLIENTOM DOSTĘP DO JEGO USŁUG
Wieloznaczność i relatywizm pojęcia "dostępność"
Racjonalność i irracjonalność decyzji finansowych w nurcie ekonomii behavioralnej
Dostępność mierzona kryteriami przyjętymi w referowanych tu badaniach własnych
Wyniki badań i niektóre warianty ich interpretacji
Próba reasumpcji i konkluzji bardziej ogólnych
7.RODZAJ KAPITAŁU WIĘKSZOŚCIOWEGO, ŹRÓDŁA I MIEJSCE JEGO LOKOWANIA JAKO
KRYTERIUM WYBORU BANKU PRZEZ BADANĄ ZBIOROWOŚĆ
Kapitał i jego rodzaje
Problem polskiego i niepolskiego kapitału banku jako kryterium dyferencjacji zaufania
respondentów do tej instytucji
Źródła zysku osiąganego przez bank
Miejsce lokowania zysku
Próba podsumowania rezultatów badań jako przesłanek do wniosków ogólniejszych
8.BANKOWE PRODUKTY/USŁUGI JAKO KRYTERIA WYBORU BANKU
Kredyt konsumpcyjny a inwestycyjny
Rodzaje kredytów udzielanych przez bank jako wzgląd brany pod uwagę przy jego wyborze
Właściciele małych i dużych firm jako klienci banków
Typ klientów, którzy za sprawą osób im bliskich decydują się korzystać z usług
danego banku
Wnioski i refleksje uogólniające
238 stron, B5, oprawa miękka