Zysk nie jest ważny, jest najważniejszy
Niegłupie zasady skrajnego pragmatyka i guru drobnej przedsiębiorczości
Gdy właściciele małych i średnich przedsiębiorstw po raz pierwszy
słyszą porady George’a Cloutiera, często uznają go za szaleńca.
Jego kontrowersyjne zasady prowadzenia działalności, których nie uczą w
Harvard Business School – to m.in.:
- NAJLEPSZY BIZNES RODZINNY MA JEDNEGO CZŁONKA.
- WEEKENDY SPĘDZA SIĘ PRACUJĄC, A NIE GRAJĄC W GOLFA CZY IMPREZUJĄC.
- NIGDY NIE PŁAĆ DOSTAWCOM ZGODNIE Z TERMINEM.
- DEMONSTRUJ NA KAŻDYM KROKU, ŻE JESTEŚ OGARNIĘTY MANIĄ KONTROLI.
- PRZESTAŃ ZAPRZECZAĆ: TO TWOJA WINA, JEŚLI FIRMA PODUPADA W CZASIE RECESJI.
Cloutier, założyciel i prezes zarządu American Management Services, stał się
„czołowym rzecznikiem drobnej przedsiębiorczości” (Reuters). Już od ponad
trzydziestu lat oferuje właścicielom przedsiębiorstw pomoc przy podejmowaniu trudnych
decyzji, którymi najeżona jest droga do dochodowości ich biznesów. On i jego firma
współpracowali z ponad sześcioma tysiącami przedsiębiorstw, jedne z nich ratując od
niemal pewnego upadku, innym natomiast zapewniając niemożliwy z pozoru rozwój, i
pomogli im uzyskać dochody.
Cloutier jest absolwentem Harvard College i Harvard Business School, jednak porady
zawarte w niniejszej książce nie pochodzą stamtąd.
W przeciwieństwie do swoich kolegów ze studiów, którzy w większości trafili
prosto na Wall Street, Cloutier już o drugiej nad ranem pracował w dokach, licząc
główki sałaty dla dostawców żywności, aby upewnić się, że wszystko jest zgodne z
listem przewozowym. Spędził również wiele długich nocnych godzin w zajazdach dla
tirów, strzegąc kasy przed złodziejaszkami. Cloutier i jego współpracownicy z
American Management Services, jako osobiste pitbule prezesów zarządów, którzy ich
zatrudniają, wykorzystają wszystkie możliwe sposoby, aby skierować firmy ich klientów
z powrotem na tory długoterminowej dochodowości.
Zysk nie jest ważny, jest najważniejszy jest bardzo opóźnionym sygnałem
ostrzegawczym dla milionów właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw.
Niniejsza książka bez owijania w bawełnę wali prawdę w oczy zarówno
przedsiębiorcom początkującym, jak i tym o już ustalonej pozycji. Praktyczne porady
Cloutiera mogą być czasami trudne do zaakceptowania, ale odnoszą skutek.
208 stron, Format: 12.5x19.5cm, oprawa miękka