Esencja sukcesji
Mija ćwierć wieku od transformacji ustrojowej, w wyniku której polska gospodarka
socjalistyczna zmieniła się w rynkową. W tym czasie powstało i dojrzało wiele
rodzimych firm.
Dziś niejeden właściciel zadaje sobie pytanie — jak i komu przekazać swój
biznes, by wciąż się rozwijał i przynosił zyski?
Tomasz Budziak nie daje gotowej odpowiedzi. Nie ma bowiem jednej, absolutnie słusznej
metody przekazania firmy kolejnemu pokoleniu.
Istnieją jednak problemy, z którymi boryka się większość rodzinnych
przedsiębiorstw — autor, dzięki swojej długoletniej praktyce doradczej, umie je
zidentyfikować. Omawia te problemy zwięźle i konkretnie, skupiając się na istocie
analizowanych zagadnień — to pozwala błyskawicznie się zorientować, na co zwrócić
uwagę, gdzie czyhają pułapki, w jakim kierunku podążać, nad czym się zastanowić.
Podchodzi do tematu sukcesji biznesowej w ten właśnie sposób, ponieważ wie, że
przedsiębiorcy nie mają zbyt wiele czasu na czytanie, za to powinni mieć go jak
najwięcej na przemyślenie tego, czego się dowiedzą z tej książki. I na postawienie
właściwych pytań, aby łatwiej znaleźć dobrą odpowiedź.
Słowo wstępne (8)
Na dobry początek (10)
Dobra sukcesja (13)
Marzenie (19)
Przemijanie (23)
Ja (29)
Rodzina (35)
Firma (43)
Porażki (49)
Małżonkowie / partnerzy (53)
Konflikty (59)
Młodsi (dzieci, wnuki, rodzeństwo) (65)
Wynagradzanie i korzyści rodziny (71)
Siły odśrodkowe (77)
Bogactwo a majątek (83)
Strategia rodziny (89)
Komunikacja (97)
Emocje (101)
Wychowanie (105)
Kompetencje, talenty i umiejętności (111)
Ostatnia wola i spadki (117)
Przekazywanie pałeczki (121)
Doradcy, przyjaciele i zausznicy (129)
Ład rodzinny (135)
Ład korporacyjny (145)
Od czego zacząć i na czym skończyć? (151)
Nota o autorze (158)
160 stron, Format: 15.0x21.5cm, oprawa twarda