wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.90 66,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POLSKA SZKOŁA MAKROKONKURENCYJNOŚCI


JAGIEŁŁO E.

wydawnictwo: CIEKAWE MIEJSCA, 2014, wydanie I

cena netto: 69.90 Twoja cena  66,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polska szkoła makrokonkurencyjności


Elżbieta Małgorzata Jagiełło jest doktorem nauk ekonomicznych i adiunktem w Instytucie Badań Rynku i Konsumpcji. Od ponad 10 lat specjalizuje się w tematyce konkurencyjności gospodarki. Zarówno w swoich artykułach, jak i książce pt. Strategiczne budowanie konkurencyjności gospodarki (2008) opowiada się za potrzebą integrowania różnych podejść badawczych w procesie coraz głębszego poznawania zjawiska konkurencyjności i przedstawia autorską koncepcję Zintegrowanego Modelu Konkurencyjności Gospodarki.

W monografii autorka ukazuje szeroką panoramę polskich osiągnięć i ustaleń w zakresie makrokonkurencyjności na tle dorobku światowego.

W ramach tak zarysowanej szkoły polskiej wyróżnia cztery nurty badawcze. Jednocześnie przypisuje szczególną rolę kapitałowi społecznemu i jakości instytucji w kształtowaniu konkurencyjności gospodarki będącej w okresie post-transformacji.

Z racji swojego poznawczego, jak i praktycznego charakteru książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców, w szczególności przedstawicieli administracji rządowej oraz studentów ekonomii i zarządzania. Motywem przewodnim książki jest zdanie:

„Zwiększanie konkurencyjności to nie sprint WZROSTU –
to MARATON ROZWOJU GOSPODARCZEGO”.?


Podziękowania

Wprowadzenie

Rozdział 1
Teoretyczne aspekty konkurencyjności gospodarki
1.1 Umiejscowienie pojęcia konkurencyjności w teoriach ekonomicznych
1.2 Konkurencyjność w tradycyjnych modelach handlu międzynarodowego 
1.3 Debata wokół konkurencyjności gospodarki i tradycyjnych modeli handlu międzynarodowego
1.4 Nowe modele konkurencyjności gospodarki
1.4.1 Model diamentu Portera
1.4.2 Rozwinięcia modelu Portera
1.4.2.1 Podwójny i uogólniony model diamentu
1.4.2.2 Model dziewięcioczynnikowy
1.4.2.3 Konkurencyjność w wybranych modelach rozwoju gospodarki
1.5 Podsumowanie

Rozdział 2
Współczesne międzynarodowe szkoły makrokonkurencyjności
2.1 Główne ośrodki i nurty badań na świecie w zakresie konkurencyjności gospodarki
2.2 Nurt wieloaspektowy (holistyczny)
2.2.1 Konkurencyjność globalna według WEF
2.2.2 Metoda liczenia i struktura Indeksu Konkurencyjności Globalnej WEF
2.2.3 Konkurencyjność narodów według IMD
2.2.4 Konkurencyjność według Komisji Europejskiej
2.3 Nurt jednoaspektowy (nieholistyczny)
2.4 Podsumowanie

Rozdział 3
Polska szkoła makrokonkurencyjności - ujęcie teoretyczne
3.1 Ewolucja poglądów badawczych na temat konkurencyjności
3.2 Nurt czynnikowy
3.3 Nurt wynikowy
3.2.1 Wskaźniki pozycji konkurencyjnej w handlu międzynarodowym
3.2.2 Cenowe i kosztowe wskaźniki konkurencyjności
3.2.3 Wskaźniki produktywności
3.4 Nurt mieszany
3.5 Nurt systemowy
3.6 Zintegrowany Model Konkurencyjności Gospodarki (ZMKG) - ramy konceptualne
3.7 Podsumowanie

Rozdział 4
Specyfika polskiej szkoły makrokonkurencyjności - wyniki badania empirycznego
4.1 Cel naukowy badania empirycznego
4.2 Istniejący stan wiedzy w zakresie tematu badań
4.3 Metodyka badania
4.4 Próba badawcza - charakterystyka
4.5 Wyniki badania empirycznego
4.6 Podsumowanie

Rozdział 5
Operacjonalizacja modelu ZMKG
5.1 Ogólna i polska wersja modelu ZMKG
5.2 Nakłady na sferę B+R i innowacje
5.3 Kapitał społeczny
5.4 Jakość krajowego otoczenia biznesowego
5.5 Operacjonalizacja ZMKG na przykładzie gospodarki Polski
5.6 Podsumowanie

Zakończenie

Załącznik- Kwestionariusz ankiety

Spis tabel, rysunków i wykresów

Bibliografia


198 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022