Polska szkoła makrokonkurencyjności
Elżbieta Małgorzata Jagiełło jest doktorem nauk ekonomicznych i
adiunktem w Instytucie Badań Rynku i Konsumpcji. Od ponad 10 lat specjalizuje się w
tematyce konkurencyjności gospodarki. Zarówno w swoich artykułach, jak i książce pt.
Strategiczne budowanie konkurencyjności gospodarki (2008) opowiada się za potrzebą
integrowania różnych podejść badawczych w procesie coraz głębszego poznawania
zjawiska konkurencyjności i przedstawia autorską koncepcję Zintegrowanego Modelu
Konkurencyjności Gospodarki.
W monografii autorka ukazuje szeroką panoramę polskich osiągnięć i ustaleń
w zakresie makrokonkurencyjności na tle dorobku światowego. 
W ramach tak zarysowanej szkoły polskiej wyróżnia cztery nurty badawcze.
Jednocześnie przypisuje szczególną rolę kapitałowi społecznemu i jakości instytucji
w kształtowaniu konkurencyjności gospodarki będącej w okresie post-transformacji.
Z racji swojego poznawczego, jak i praktycznego charakteru książka przeznaczona jest
dla szerokiego kręgu odbiorców, w szczególności przedstawicieli administracji
rządowej oraz studentów ekonomii i zarządzania. Motywem przewodnim książki jest
zdanie:
„Zwiększanie konkurencyjności to nie sprint WZROSTU –
to MARATON ROZWOJU GOSPODARCZEGO”.?
Podziękowania 
Wprowadzenie 
Rozdział 1
Teoretyczne aspekty konkurencyjności gospodarki
1.1 Umiejscowienie pojęcia konkurencyjności w teoriach ekonomicznych 
1.2 Konkurencyjność w tradycyjnych modelach handlu międzynarodowego  
1.3 Debata wokół konkurencyjności gospodarki i tradycyjnych modeli handlu
międzynarodowego 
1.4 Nowe modele konkurencyjności gospodarki 
1.4.1 Model diamentu Portera 
1.4.2 Rozwinięcia modelu Portera 
1.4.2.1 Podwójny i uogólniony model diamentu 
1.4.2.2 Model dziewięcioczynnikowy 
1.4.2.3 Konkurencyjność w wybranych modelach rozwoju gospodarki 
1.5 Podsumowanie 
Rozdział 2
Współczesne międzynarodowe szkoły makrokonkurencyjności
2.1 Główne ośrodki i nurty badań na świecie w zakresie konkurencyjności
gospodarki 
2.2 Nurt wieloaspektowy (holistyczny) 
2.2.1 Konkurencyjność globalna według WEF 
2.2.2 Metoda liczenia i struktura Indeksu Konkurencyjności Globalnej WEF
2.2.3 Konkurencyjność narodów według IMD 
2.2.4 Konkurencyjność według Komisji Europejskiej 
2.3 Nurt jednoaspektowy (nieholistyczny) 
2.4 Podsumowanie 
Rozdział 3
Polska szkoła makrokonkurencyjności - ujęcie teoretyczne
3.1 Ewolucja poglądów badawczych na temat konkurencyjności
3.2 Nurt czynnikowy 
3.3 Nurt wynikowy 
3.2.1 Wskaźniki pozycji konkurencyjnej w handlu międzynarodowym
3.2.2 Cenowe i kosztowe wskaźniki konkurencyjności 
3.2.3 Wskaźniki produktywności 
3.4 Nurt mieszany 
3.5 Nurt systemowy 
3.6 Zintegrowany Model Konkurencyjności Gospodarki (ZMKG) - ramy konceptualne 
3.7 Podsumowanie
Rozdział 4
Specyfika polskiej szkoły makrokonkurencyjności - wyniki badania empirycznego
4.1 Cel naukowy badania empirycznego 
4.2 Istniejący stan wiedzy w zakresie tematu badań 
4.3 Metodyka badania 
4.4 Próba badawcza - charakterystyka 
4.5 Wyniki badania empirycznego 
4.6 Podsumowanie 
Rozdział 5
Operacjonalizacja modelu ZMKG
5.1 Ogólna i polska wersja modelu ZMKG
5.2 Nakłady na sferę B+R i innowacje
5.3 Kapitał społeczny
5.4 Jakość krajowego otoczenia biznesowego 
5.5 Operacjonalizacja ZMKG na przykładzie gospodarki Polski 
5.6 Podsumowanie 
Zakończenie 
Załącznik- Kwestionariusz ankiety
Spis tabel, rysunków i wykresów 
Bibliografia 
198 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.