wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BUDOWANIE I POMIAR KAPITAŁU LUDZKIEGO W FIRMIE


BOCHNIARZ P. GUGAŁA K.

wydawnictwo: POLTEXT, 2005, wydanie I

cena netto: 41.20 Twoja cena  39,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Lata 90. XX wieku przyniosły długo oczekiwaną przez praktyków HR akceptację strategicznej roli zarządzania zasobami ludzkimi. Czy jednak sukces nie został ogłoszony zbyt wcześnie? Co prawda wszyscy chętnie podpiszą się już pod stwierdzeniem, że to ludzie są najistotniejszym aktywem przedsiębiorstwa, jednak w praktyce nie doczekało się ono urzeczywistnienia. Szczytem możliwości dyrektora HR jest dziś włączenie w poczet członków zarządu i możliwość wpisania planowanych działań w zakresie zarządzania personelem w strategię biznesową przedsiębiorstwa.

Autorzy książki wskazują, że w gospodarce opartej na wiedzy dział HR ma swoją własną strategiczną misję, która polega na budowaniu kapitału ludzkiego firmy. Powinna ona być traktowana na równi z innymi celami strategicznymi przedsiębiorstwa. Ażeby jednak, dział HR rzeczywiście spełniał funkcję kluczową, musi wypracować i opanować nowy warsztat narzędzi podejmowania decyzji, analizy ryzyka i mierzenia efektów działań. Książka z jednej strony prezentuje znaczenie najważniejszych pojęć związanych z budowaniem i pomiarem kapitału ludzkiego, a z drugiej pokazuje na przykładach, jak można stosować te narzędzia, by w zarządzaniu personelem osiągać wysoki poziom profesjonalizmu.

Autorzy książki - Paweł Bochniarz i Krzysztof Gugała - od początku lat 90.zajmują się zarządzaniem zasobami ludzkimi w charakterze menedżerów, i doradców i trenerów firm. Dysponują szerokim wachlarzem doświadczeń obejmujących wszystkie aspekty zarządzania ludźmi, a więc rekrutację, motywowanie i rozwój pracowników. Współpracują od lat z czołowymi międzynarodowymi firmami doradczymi zajmującymi się zagadnieniami HR.


Spis treści

Wstęp

Rozdział I Czym jest kapitał ludzki?

1. Wprowadzenie
2. Historia pojęcia kapitału ludzkiego
3. Kapitał ludzki a kapitał intelektualny
4. Czy można ocenić wartość kapitału ludzkiego?
5. Metody wyceny kapitału ludzkiego
5.1. Metoda zdyskontowanych strumieni przychodów Flamholtza
5.2. Metoda kosztów historycznych
5.3. Wycena kapitału ludzkiego metodą odtworzeniową
6. Praktyka wyceny kapitału ludzkiego
7. Podsumowanie

Rozdział II Zarządzanie kapitałem ludzkim w ujęciu strategicznym

1. Wprowadzenie
2. Strategiczna rola zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji
3. Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim a pragmatyczny idealizm
3.1. Partnerskie relacje z klientami wewnętrznymi HR
3.2. Dostęp do dokumentów strategicznych i informacji o sytuacji biznesowej firmy
3.3. Dostęp do zasobów adekwatnych do przydzielonych zadań
3.4 Właściwe umocowanie i adekwatny zakres uprawnień
4. Cele zarządzania kapitałem ludzkim
5. Udział HR w formułowaniu strategii przedsiębiorstwa
6. Potrzeba stałego redefiniowania strategii ZKL w organizacji
7. Uczenie się z sukcesów i porażek
8. Rola zarządzania kapitałem ludzkim w procesie komunikowania i wdrożenia strategii
9. Podsumowanie

Rozdział III Budowanie kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa

1. Dlaczego firmy powinny akumulować swój kapitał intelektualny?
1.1. Konieczność uwzględnienia zróżnicowania potrzeb pracowników
1.2. Rodzaje kapitału intelektualnego
1.3. Sposoby akumulacji kapitału intelektualnego
2. Czy budowanie kapitału intelektualnego firmy rzeczywiście tworzy jej wartość?
3. Budowanie kapitału ludzkiego firmy
3.1. Lojalność i zaangażowanie pracowników
3.2. Umiejętności i wiedza pracowników
3.3. Motywacja pracowników
4. W poszukiwaniu równowagi pomiędzy opiekuńczością i paternalizmem
5. Podsumowanie

Rozdział IV Ryzyko w inwestycjach w kapitał ludzki

1. Wprowadzenie
2. Czym jest ryzyko personalne?
3. Podstawowe pojęcia związane z ryzykiem
4. Czy ryzyko personalne jest warte uwagi?
5. Ryzyko personalne organizacji i ryzyko personalne projektów
5.1. Strategia i kultura organizacji jako źródła ryzyka
5.2. Struktura organizacji jako źródło ryzyka
6. Narzędzia oceny ryzyka poszczególnych procesów HR
7. Zarządzanie ryzykiem personalnym w przyszłości - metody ilościowe
8. Podsumowanie

Rozdział V Efektywność inwestycji w kapitał ludzki

1. Wprowadzenie
2. Czym są inwestycje w kapitał ludzki?
3. Jak zapewnić efektywność inwestycji w obszarze ZKL?
3.1. Narzędzia zarządzania projektami
3.2. Narzędzia analizy użyteczności
4. Miary efektywności inwestycji w kapitał ludzki
4.1. Mierniki efektywności finansowej projektów HR
4.2. Uwzględnianie niepewności w mierzeniu efektywności inwestycji w kapitał ludzki

Podsumowanie
Bibliografia

155 stron; miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022