wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 63.00 59,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KIEROWNIK W ORGANIZACJI


TOKARSKI S.

wydawnictwo: DIFIN, 2006, wydanie I

cena netto: 63.00 Twoja cena  59,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka stanowi syntezę wiedzy ostatnich kilkudziesięciu lat na temat kierownika i jego pracy. Wykorzystano klasyczne koncepcje badania kierownika (teoria cech, teoria zachowań, teoria sytuacyjna i teoria interakcyjna) do zaprezentowania sposobu oceny efektywności pracy kierownika oraz do usprawnienia działań zespołów zarządzających organizacjami w sytuacjach trudnych. Na podstawie dociekań najwybitniejszych teoretyków i praktyków o uznanym autorytecie światowym, zaproponowano gotowe do zaaplikowania rozwiązania w polskiej formacji gospodarczej.

Głównym adresatem książki są kierownicy, których autor traktuje w sposób nietypowy - jako badaczy, chcących doskonalić swój warsztat pracy nie tylko poprzez studiowanie pozycji naukowych, pomocnych w rozwijaniu umiejętności technicznych, ale także umiejętności psychologiczno-społecznych. Praca ta może stanowić także materiał źródłowy dla studentów różnych kierunków nauk społecznych: organizacji i zarządzania, psychologii, pedagogiki, socjologii, ekonomii oraz nauk politycznych.


Spis treści:

Wstęp

1. Charakterystyka nauki o kierowaniu

1.1. Przedmiot nauki o kierowaniu
1.2. Zapotrzebowanie społeczne na wyodrębnienie się nauki o kierowaniu
1.3. Kierunek rozwoju nauki o kierowaniu
1.4. Metodologiczne problemy nauki o kierowaniu

2. Metody badania zachowania się człowieka w organizacji

2.1. Metody badań
2.2. Badanie motywacji do pracy
2.3. Analiza psychologiczna procesu pracy

3. Podwładny jako element układu człowiek-organizacja

3.1. Problemy doboru zawodowego
3.2. Psychologiczne podstawy szkolenia w organizacji
3.3. Czynniki psychologiczne wydajności pracy

4. Osobowościowe uwarunkowania kierowania

4.1. Istota kierowania
4.2. Poszukiwanie cech kierowniczych
4.3. Styl jako funkcja nastawienia

5. Kierowanie w stresie

5.1. Stres w pracy kierownika
5.2. Mechanizmy obronne
5.3. Kierownik w sytuacji stresowej

6. Sytuacyjne determinanty kierowania

6.1. Główne koncepcje sytuacyjne
6.2. Rola autorytetu w sytuacji kierownika
6.3. Skala oceny pragmatyzmu

7. Koncepcje grupowo-środowiskowe

7.1. Społeczne środowisko kierownika
7.2. Potrzeby w życiu kierownika
7.3. Indywidualistyczne teorie motywacji

8. Interakcyjna koncepcja efektywności kierowania. Podejście pragmatyczne

8.1. Problemy w badaniach zachowań kierowniczych
8.2. Geneza modelu interakcyjnego
8.3. Czynniki wpływające na skuteczność kierowania
8.4. Charakterystyka efektywnego zespołu
8.5. Warunkowy model efektywnego kierowania ludźmi (wedłu f. Fiedlera)

9. Intuicja w organizacji

9.1. Intuicja w podejmowaniu decyzji
9.2. Procedura badania intuicyjności
9.3. Pomiar intuicji
9.4. Interpretacja Kwestionariusza SIM

10. Trening kierowniczy

10.1. Cele i zasady Treningu Kierowniczego
10.2. Proces Treningu Kierowniczego
10.3. Ocena metody Treningu Kierowniczego

Zakończenie
Spis literatury

340 stron, B5, miękka okładka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022