wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MARKETING PERSONALNY JAKO INSTRUMENT KREOWANIA WIZERUNKU FIRMY


BARUK A.I.

wydawnictwo: DIFIN, 2006, wydanie I

cena netto: 57.00 Twoja cena  54,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ludzie wnosząc do firmy swoją wiedzę, umiejętności, zdolności, przyczyniają się do stworzenia specyficznej kultury i klimatu organizacyjnego, decydujących o odmienności całego systemu, jakim jest przedsiębiorstwo. Aby firma mogła podlegać dynamicznemu rozwojowi poprzez realizację wyznaczonych celów, musi pozyskać i utrzymać pracowników wykazujących możliwie dużą aktywność i zaangażowanie w osiąganie wspólnych dążeń. Koncepcją, której implementacja pozwala na zapewnienie pracownikom pozycji odpowiadającej ich rzeczywistej roli we współczesnym przedsiębiorstwie, jest marketing personalny.   

W książce marketing personalny został przedstawiony w kompleksowy sposób zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym. Szczególną uwagę zwrócono na cele realizacji marketingu personalnego, wśród których ważne miejsce zajmuje dążenie do kształtowania i utrwalania pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy, co z kolei wpływa bezpośrednio na jej postrzeganie jako producenta. Jest to tym istotniejsze, iż wizerunek jest drugą cechą wyróżniającą firmę spośród innych uczestników rynku, którą pośrednio i bezpośrednio kształtują pracownicy, co dodatkowo zwiększa rolę, jaką odgrywa w organizacji.


Agnieszka Izabela Baruk - dr nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania i marketingu. Adiunkt w Zakładzie Marketingu Produktów Żywnościowych na Akademii Rolniczej w Lublinie. Dotychczas opublikowała 5 książek oraz 185 artykułów, referatów i rozdziałów w monografiach. Uczestniczyła w licznych międzynarodowych i ogólnopolskich konferencjach naukowych.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Marketing personalny i jego znaczenie we współczesnym przedsiębiorstwie

1.1. Istota marketingu personalnego i podstawowe pojęcia
1.2. Geneza koncepcji marketingu personalnego
1.3. Marketing personalny a zarządzanie zasobami ludzkimi
1.4. Podstawowe cele marketingu personalnego
1.5. Etyka pracy i humanizm jako podstawa marketingu personalnego

Rozdział 2. Wizerunek firmy jako pracodawcy i jego kształtowanie

2.1. Pojęcie wizerunku pracodawcy i jego zakres
2.2. Postrzeganie firmy przez odbiorców wewnętrznych
2.3. Postrzeganie firmy przez odbiorców zewnętrznych
2.4. Proces kreowania i utrwalania wizerunku firmy jako pracodawcy

Rozdział 3. Adresaci działań z zakresu marketingu personalnego i ich potrzeby

3.1. Odbiorcy wewnętrzni i zewnętrzni oraz ich rola
3.2. Potrzeby pracowników i ich specyfika
3.3. Typologia potrzeb adresatów marketingu personalnego
   3.3.1. Potrzeby materialne i niematerialne
   3.3.2. Potrzeby obiektywne i subiektywne
   3.3.3. Potrzeby indywidualne i grupowe
3.4. Proces identyfikowania potrzeb i jego rola w marketingu personalnym

Rozdział 4. Wybrane aspekty działań personalnych w zakresie pozyskiwania i oceniania pracowników i ich rola w kreowaniu wizerunku firmy

4.1. Planowanie działań personalnych
4.2. Rekrutacja zewnętrzna i wewnętrzna
4.3. Selekcja i jej rola w pozyskaniu najlepszych kandydatów
4.4. Wprowadzenie pracownika do pracy a kultura organizacyjna firmy
4.5. Ocenianie i jego wpływ na dalszy rozwój pracownika
4.6. Outsourcing i rotacja jako alternatywne formy kształtowania wewnętrznego rynku firmy
4.7. Outplacement i jego rola w kształtowaniu wizerunku firmy

Rozdział 5. Rozwój pracowników i jego wpływ na kreowanie wizerunku firmy

5.1. Rozwój pracowników jako podstawa rozwoju firmy
5.2. Kariera zawodowa i jej różnorodne przejawy
5.3. Motywowanie pracowników jako forma pobudzania ich zaangażowania
5.4. Szkolenia i ich znaczenie w rozwoju zawodowym pracowników

Rozdział 6. Działania personalne realizowane w polskich przedsiębiorstwach - wyniki badań pierwotnych

6.1. Metodologia przeprowadzonych badań
6.2. Marketing kadrowy w opiniach prezesów badanych przedsiębiorstw
6.3. Wizerunek badanych firm ukształtowany wśród pracowników i jego determinanty
6.4. Cechy członków kadry kierowniczej badanych przedsiębiorstw jako zmienne kształtujące ich postawy wobec pracowników
6.5. Pracownicy badanych przedsiębiorstw jako adresaci działań personalnych
6.6. Przebieg działań personalnych w badanych przedsiębiorstwach i stopień ich zgodności z koncepcją marketingu personalnego

Rozdział 7. Koncepcja zintegrowanej mieszanki marketingowej

7.1. Podmiotowa rola pracownika we współczesnym przedsiębiorstwie
7.2. Zespół i jego rola w osiąganiu synergicznych efektów marketingowych
7.3. Zasoby intelektualne jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
7.4. Zasoby marketingowe i ich komplementarność w stosunku do zasobów intelektualnych
7.5. Czas i jego znaczenie w osiąganiu przewagi konkurencyjnej
7.6. Kreowanie przez przedsiębiorstwo unikalnej dla nabywców zewnętrznych i wewnętrznych

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Aneks

272 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022