Czy Twoi podwładni potrzebują jeszcze lepszego szefa?
- Jakie umiejętności menedżerów są najbardziej cenione?
- Jak dostosowywać nagrody i nagany do typów osobowości pracowników?
- Jak wykrywać i neutralizować źródła konfliktów w organizacji?
Efekty złego przywództwa są widoczne w wielu organizacjach. Nietrudno je wymienić.
Najlepsi ludzie odchodzący z firmy. Przewaga indywidualnych działań nad pracą
zespołową. Procedury utrudniające wykonywanie obowiązków. Obraźliwe plotki pod
adresem przełożonych. Powstawanie wąskich grup wzajemnej adoracji. Klimat intryg i
wzajemnych oskarżeń. Konflikty biorące górę nad rozsądną strategią rozwoju.
Takie organizacje prędzej czy później słabną i upadają. Oto, co się dzieje, gdy
menedżerowie zaniedbują tak zwaną "miękką" stronę zarządzania. Podejmij
środki zapobiegawcze, zanim zaczniesz zauważać podobne objawy słabości w swojej
firmie i własnym zespole.
- Wychwytuj sygnały ostrzegające o złych relacjach przełożony - podwładny.
- Przetestuj swoje umiejętności w zakresie samokontroli i zdolność do obiektywnej
oceny sytuacji.
- Naprawiaj charaktery ludzi trudnych we współpracy.
- Rozwijaj inteligencję emocjonalną - intuicję lidera.
- Buduj relacje wzajemności; przejdź od podejrzliwego nadzoru do zaufania.
- Znajdź kompromis pomiędzy autokratycznym i demokratycznym stylem zarządzania.
Poszerz swoje zdolności menedżerskie. Zostań budowniczym relacji
międzyludzkich!
Spis treści
Przedmowa
Wstęp
Rozdział 1. Prawdziwa strategia zarządzania ludźmi
Rozdział 2. Znaki ostrzegawcze - sygnały problemów z zarządzaniem ludźmi
Rozdział 3. 6 nawyków skutecznego szefa
Rozdział 4. Nawyk nr 1 - rozwój samoświadomości
Rozdział 5. Nawyk nr 2 - praktykowanie empatii
Rozdział 6. Nawyk nr 3 - przestrzeganie "złotych zasad"
Rozdział 7. Nawyk nr 4 - utrzymywanie odpowiednich granic
Rozdział 8. Nawyk nr 5 - umiejętne krytykowanie
Rozdział 9. Nawyk nr 6 - dostosowywanie się do różnych typów osobowości
EPILOG. Koniec i prawdopodobnie początek
Słowniczek
Skorowidz
O autorach
206 stron, A5, twarda oprawa