Wizerunek pracodawcy z wyboru nie jest tylko najnowszą modą lansowaną przez
specjalistów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi. Przyjęty w
organizacjach styl zarządzania ma przecież bezpośredni wpływ na ich efektywność.
Jeżeli pracodawca stworzy doskonałe środowisko pracy, będą chcieli znaleźć u niego
zatrudnienie wyjątkowi ludzie, a jego pracownicy dadzą z siebie wszystko, aby jak
najlepiej wykonywać swoje obowiązki.
Jak stać się pracodawcą z wyboru?
Najbardziej wiarygodne informacje na ten temat można uzyskać od firm, które
znalazły się na liście 100 najlepszych brytyjskich pracodawców, publikowanej przez
tygodnik "Sunday Times'. Asda, Microsoft, Timpson i Bromford Housing Association to
tylko niektóre z nich. Działają w różnych branżach, ale łączy je jedno: stworzyły
środowisko pracy, w którym pracownicy czują się doceniani i szanowani oraz mają silne
poczucie przynależności do firmy. Judith Leary-Joyce rozmawiała z przywódcami,
kierownikami i pracownikami tych organizacji, by poznać tajemnicę ich sukcesu.
Książka z pewnością zainteresuje każdego, kto pragnie, aby jego firma zyskała
opinię najchętniej wybieranego pracodawcy, zamierza dokonać oceny poziomu
zaangażowania pracowników, a następnie stworzyć taką atmosferę, która będzie
przyciągała wyjątkowych ludzi gotowych osiągać w pracy ponadprzeciętne wyniki.
Judith Leary-Joyce - specjalista w zakresie zarządzania i
przywództwa, prezes Great Companies Consulting, członek zarządu Servant Leadership
Centre for the UK. Realizuje projekty mające na celu budowanie wizerunku pracodawcy z
wyboru, pozytywne postrzeganie firm na rynku pracy.
Spis treści
O autorce
Podziękowania
Przedmowa
Rozdział 1. Argumenty za budowaniem wizerunku pracodawcy z wyboru z perspektywy
wyniku finansowego firmy
Fakty
Więcej faktów
Podsumowanie
Rozdział 2. Jak korzystać z tej książki
Podstawowe założenia
Rozwijanie odpowiedniego podejścia
Rozwijanie własnego sposobu myślenia
Kolejne kroki
Rozdział 3. Konsekwencja w działaniu: jak postępować, by czyny były zgodne z
deklaracjami
Znaczenie przestrzegania zasad
Intencje będące podłożem podstawowych zasad
Podsumowanie
Rozdział 4. Przywództwo
Jakimi cechami charakteryzuje się przywódca
Znaczenie przywództwa służebnego
Czym w istocie zajmują się wielcy przywódcy
Podsumowanie
Rozdział 5. Komunikacja jako sposób na zaangażowanie współpracowników
Co to jest komunikacja
Upowszechnianie wizji
Szczerość
Kreatywność
Podsumowanie
Rozdział 6. Zarządzanie jako życiodajna siła kultury nadzwyczajnej firmy
Poznawanie współpracowników
Zarządzanie błędami
Właściwa osoba na właściwym stanowisku pracy
Praca zespołowa
Rola hierarchii
Podsumowanie
Rozdział 7. Rekrutacja pod kątem postaw i wprowadzanie do organizacji pod kątem
jej kultury
Co mają przynieść poszukiwania
Proces wprowadzania nowo zatrudnionych osób do organizacji
Podsumowanie
Rozdział 8. Przyjmowanie odpowiedzialności
Dlaczego odpowiedzialność ma tak duże znaczenie
Rozwój osobisty w firmie o nadzwyczajnej kulturze
Jak rozwijać ludzi
Korzyści z dostarczania ludziom wyzwań zawodowych
Pomiary i ocena
Podsumowanie
Rozdział 9. Budowanie poczucia przynależności
Poczucie przynależności grupowej w miejscu pracy
Jak kształtować poczucie przynależności
Czerpanie przyjemności z pracy stałym elementem każdego dnia roboczego
Relacje z dostawcami
Rodzina nadzwyczajnych firm
Podsumowanie
Rozdział 10. Służba 360 stopni
Znaczenie służby 360 stopni
Wzajemna troska współpracowników o siebie
Służba na rzecz społeczności
Służba na rzecz klientów
Podsumowanie
Rozdział 11. Skuteczne przekonywanie: skłanianie ludzi do zaangażowania się w
życie organizacji
Rozmowy z kierownictwem wyższego szczebla zarządzania
Przedstawiciele działu personalnego w roli inicjatorów wprowadzania kultury
nadzwyczajnej firmy w organizacji
Uzyskiwanie masy krytycznej poprzez wywieranie wpływu na innych współpracowników
Praca z członkami własnego zespołu
Samodzielne dążenie do wprowadzenia zmian
Podsumowanie
Indeks
243 strony, B5, miękka oprawa