wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 207.90 197,51   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI. TWORZENIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ


WIECZOREK J.

wydawnictwo: ODDK, 2007, wydanie I

cena netto: 207.90 Twoja cena  197,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka dedykowana jest osobom, które szukają możliwości i sposobów podniesienia konkurencyjności firmy przez efektywne zarządzanie kompetencjami, odpowiedzialnym za kompetencje, które w organizacji już są, a które trzeba pielęgnować i umiejętnie rozwijać, także osobom, które poprzez kreowanie nowych kompetencji i ich zastosowań wpływają na dalszy jakościowy rozwój organizacji.

Czytelnik zapozna się z niej m.in. z:

  • metodami wdrażania kolejnych składników systemu zarządzania kompetencjami opartymi o praktyczną wiedzę zdobytą w trakcie realizacji tego typu projektów,
  • procedurami tworzenia ksiąg i profili kompetencyjnych,
  • metodologią implementowania profili w systemach premiowych, wynagrodzeń, systemach rozwoju i oceny kadry,
  • rozwiązaniami i konsekwencjami ich stosowania w firmach z różnych branż.

Publikację zamyka załącznik przedstawiający kompletną księgę kompetencji, którą Autor stosuje do tworzenia profili kompetencyjnych.

Dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniami zdobytymi w realizacji projektów związanych z wdrażaniem systemów kompetencyjnych, Autor uzupełnia poszczególne zagadnienia o różne, często humorystyczne sytuacje, których osobiście doświadczał w tych projektach. Są one dodatkową ilustracją i wyjaśnieniem złożonych problemów rzeczywistości biznesowej i natury ludzkiej w tego typu wdrożeniach.


Jacek Wieczorek - absolwent SGH, Studiów Podyplomowych (WSZiP) i Studiów Doktoranckich (IPiSS). Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Ekspert Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w programach Europejskiego Funduszu Społecznego dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim. Pełnił funkcje Wiceprezesa Zarządu Polskiej Federacji Firm Doradczych. Partner w JKM Consulting od 1992 roku.

Realizował projekty poświęcone zarządzaniu, kreowaniu strategii, budowaniu kultury organizacyjnej w ponad pięćdziesięciu firmach działających na polskim rynku. Prowadzi warsztaty strategiczne dla zarządów spółek giełdowych. Wdraża zintegrowane rozwiązania zarządzania zasobami ludzkimi obejmujące tworzenie systemów kompetencyjnych, systemów wynagrodzeń, systemów okresowych ocen pracowniczych, systemów motywacyjnych. Przeprowadził kilkaset szkoleń i warsztatów oraz indywidualnych projektów coachingowych, outplacementowych i rozwojowych.


Spis treści

Wstęp
Do kogo adresowana jest ta książka?
Zawartość

DZIAŁ I. KOMPETENCJE A PRZEWAGA KONKURENCYJNA

  1. Kultura organizacyjna w kontekście zarządzania kompetencjami
  2. Wizja, misja, wartości, strategia jako podstawowe wyznaczniki tworzenia zintegrowanych systemów zarządzania kompetencjami
    1. Reasumując

DZIAŁ II. SYSTEMATYKA KOMPETENCJI

  1. Definicje kompetencji
  2. Kompetencje a inteligencja emocjonalna
  3. Księga kompetencji
    1. Metodologia tworzenia ksiąg kompetencji
  4. Profil kompetencyjny
    1. Metodologia tworzenia profilu
    2. Dobór profilu ze względu na strategię firmy
  5. Dobór kompetencji ze względu na realizowaną strategię firmy
  6. Pożądane poziomy kompetencji
  7. Mierzenie kompetencji
    1. Testy kompetencji
    2. Assessment Centre
    3. Opis procedury projektu dla skandynawskiej firmy
  8. Ocena 360 stopni
  9. Reasumując

Dział III. IMPLEMENTACJA PROFILI KOMPETENCYJNYCH W NARZĘDZIACH ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI

  1. Procedura implementacji ZSZK
    1. Księga kompetencji
    2. Cykl zarządzania zasobami ludzkimi w firmie
  2. Kompetencje w opisie stanowiska
    1. Etapy tworzenia opisów stanowisk
  3. Kompetencje w rekrutacji i selekcji
    1. Narzędzia używane w selekcji kandydatów
  4. Kompetencje w systemie oceny okresowej
    1. Kompetencyjny system ocen
    2. Reasumując
  5. Kompetencje w szkoleniach
  6. Metody podnoszenia kompetencji
    1. Uczenie się poprzez wykonywanie powierzonej pracy (on-the - job training)
    2. Outdoor
    3. Mentoring
    4. Coaching
  7. Ocena efektywności programów szkoleniowych
  8. Proces rozwoju kompetencji
  9. Kompetencje w planowaniu ścieżek kariery i awansów
  10. Wynagradzanie pracowników - przenoszenie profilu kompetencyjnego na systemy wartościowania stanowisk pracy i systemy premiowania
  11. Płaca zasadnicza
    1. System premiowy
    2. Reasumując

Załącznik: Księga kompetencji
LITERATURA


124 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022