wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 34.50 32,78   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM


TOKARZ A.

wydawnictwo: DIFIN, 2008, wydanie I

cena netto: 34.50 Twoja cena  32,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym.

Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty procesu zarządzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczególnych jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym oraz omawia problematykę rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, motywowania i oceniania pracowników, a także identyfikowania i zaspokajania ich potrzeb zawodowych.

W pracy wskazano na możliwość wykorzystania omówionych metod i narzędzi w praktyce organizacyjnej. Dlatego, poza prezentacją podstawowych zagadnień teoretycznych, znaczne miejsce zajmują studia przypadków i przykłady praktycznego zastosowania poszczególnych instrumentów zarządzania zasobami ludzkimi.

Książka jest adresowana do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się w specjalnościach związanych z szeroko rozumianą gospodarką turystyczną, a także do przedstawicieli branży turystycznej, kadry menedżerskiej i pracowników biur podróży, hoteli, placówek gastronomicznych.


Anna Tokarz - jest adiunktem w Katedrze Zarządzania Turystyką na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Prowadzi wykłady z przedmiotów: zarządzanie zasobami ludzkimi w turystyce, marketing usług turystycznych, badania rynku turystycznego. Jest autorką lub współautorką publikacji z zakresu gospodarki turystycznej, m.in.: Ekonomika turystyki (2007), Marketing usług turystycznych (2006), Obsługa ruchu turystycznego (2006), Badanie rynku turystycznego (2005), Ekonomika usług (2003), a także ponad 60 artykułów naukowych i referatów. Opracowała problematykę zarządzania kadrami w publikacji zbiorowej Hotelarstwo pod redakcją A. Panasiuka i D. Szostaka, (PWN, Warszawa 2008).


Spis treści:

Wstęp  

ROZDZIAŁ I. TEORETYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM 
1.1. Tendencje w zarządzaniu  ludźmi
1.2. Istota zarządzania zasobami ludzkimi
1.3. Cele zarządzania zasobami ludzkimi
1.4. Adresaci działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i ich potrzeby

ROZDZIAŁ II. SEKTOR TURYSTYCZNY JAKO OBSZAR ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
2.1. Turystyka jako sektor gospodarki
2.2. Pracodawcy w sektorze turystycznym
2.3. Zatrudnienie w sektorze turystycznym
2.4. Praca  jako czynnik produkcji w sektorze turystycznym         

ROZDZIAŁ III. REKRUTACJA CZYLI POZYSKIWANIE KANDYDATÓW DO PRACY W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
3.1.Przygotowanie procesu rekrutacji w przedsiębiorstwach turystycznych
3.1.1. Diagnoza potrzeb personalnych
3.1.2. Opis stanowiska pracy
3.1.3. Profil kandydata
3.2. Wybór strategii rekrutacyjnej- rekrutacja wewnętrzna lub zewnętrzna
3.3. Metody rekrutacji
3.3.1. Ogłoszenia prasowe
3.3.2. Rekrutacja internetowa
3.3.3. Poszukiwanie bezpośrednie

ROZDZIAŁ IV. TECHNIKI SELEKCJI KANDYDATÓW DO PRACY W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
4.1. Selekcja na podstawie aplikacji
4.2. Rozmowa kwalifikacyjna
4.3. Testy psychologiczne
4.4. Assesment center

ROZDZIAŁ V. POZOSTAŁE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
5.1. Motywowanie pracowników
5.2. Szkolenia jako narzędzie rozwoju pracowników i przedsiębiorstwa turystycznego
5.3. Ocenianie pracowników      

Zakończenie


130 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- JAKOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ USŁUG HOTELARSKICH
BORKOWSKI S. WSZENDOBYŁ E.

- HOTEL AND MOTEL PROFESSIONALS
GELB A., LEVINE K.

- PODSTAWY RACHUNKOWOŚCI I FINANSÓW W HOTELARSTWIE
HAJDAMOWICZ A. KSIĄŻEK K.

- HOTELARSTWO - ORGANIZACJA I TECHNIKA PRACY
MITURA E. KONIUSZEWSKA E.

- RACHUNKOWOŚĆ ZARZĄDCZA W HOTELARSTWIE I GASTRONOMII
KOTAŚ R. SOJAK S.

- PLANOWANIE MARKETINGOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM
MAZURKIEWICZ L.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022