Opracowanie ma charakter nowatorski, powinno cieszyć się dużym zainteresowaniem ze
strony wykładowców przedmiotu "zarządzanie zasobami ludzkimi" oraz studentów
i pracodawców. Powstało w okresie adaptacji polskiego szkolnictwa wyższego do
standardów tzw. Procesu Bolońskiego. Standardy te wprowadzają elastyczność i etapowy
charakter kształcenia oraz wzrost rangi elementów praktycznych, a także wynikających z
umiędzynarodowienia gospodarki.
Główne zalety publikacji to przede wszystkim:
- interesujący zestaw tekstów napisanych przez autorów o wysokim autorytecie
naukowym i dydaktycznym w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi,
- ścisłe powiązanie większości opracowań z ustaleniami Procesu Bolońskiego,
nadającymi nowy charakter europejskiemu szkolnictwu wyższemu,
- kompleksowe podejście do zagadnień nauczania w dziedzinie zarządzania zasobami
ludzkimi, łączące punkt widzenia pracodawców (właścicieli firm i menedżerów) oraz
studentów i nauczycieli akademickich.
Spis treści:
Wprowadzenie
B. Urbaniak
Część I. Kompetencje pracowników. Oczekiwania edukacyjne pracowników
1. Zmiana podejścia do awansowania i rozwoju pracowników i jej wpływ na proces
kształcenia studentów
Kopertyńska M. Wanda
2. Organizacja i menedżerowie jutra. Implikacje dla procesów kształcenia
Penc Józef
3. Edukacja menedżerów i specjalistów personalnych
Michalczyk Ryszard
4. Audyt poziomu stresu w środowisku pracy - rola i przygotowanie specjalisty w zakresie
zarządzania zasobami ludzkimi
Bartkowiak Grażyna
5. Oczekiwania praktyki wobec kształcenia zzl
Jatczak Krzysztof
6. Realia i postulaty usprawnień procesu doskonalenia kadr administracji samorządowej
Tracz Katarzyna
7. Kompetencje społeczne przedsiębiorców
Walkowiak Ryszard
Część II. Jak uczymy zzl. Diagnoza stanu obecnego i oczekiwania uczestników procesu
edukacyjnego
1. Cele kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Andrzejczak Aldona
2. Analiza programów studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi polskich
uczelniach publicznych
Pocztowski Aleksy, Purgał-Popiela Joanna
3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w ośrodkach akademickich Lublina
Sitko-Lutek Agnieszka
4. Proces kształcenia - stan obecny a oczekiwania polskich przedsiębiorstw i studentów
Kołodziejczyk-Olczak Izabela, Rogozińska-Pawełczyk Anna
5. Praca licencjacka jako narzędzie transferu wiedzy naukowej do praktyki zzl
Piwowarczyk Jarosław
Część III. Wyzwania edukacyjne wobec zzl. Deklaracja Bolońska a programy studiów w
obszarze zzl
1. Systematyzacja nowej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla celów
badawczo-dydaktycznych
Lipka Anna
2. Oczekiwania praktyki względem programów nauczania na studiach podyplomowych w
zakresie zarządzania kadrami
Kawka Tomasz, Suchodolski Adam
3. Z praktyki organizatora studiów podyplomowych. Oczekiwania wobec kształcenia w
zakresie zarządzania zasobami ludzkimi na podstawie opinii uczestników studiów
Cewińska Joanna, Wojtaszczyk Katarzyna, Chmal Zdzisław
4. Proces Boloński a nauczanie zarządzania zasobami ludzkimi
Kwiatkiewicz Anna
5. Wykład Human Resorce Management w kontekście Deklaracji Bolońskiej
Stor Marzena
6. Z doświadczeń studentów przyjeżdżających do Łodzi w ramach wymiany studenckiej
Sokrates/Erasmus - sondaż ankietowy
Urbaniak Bogusława, Kołodziejczyk-Olczak Izabela
7. Studenckie koła naukowe a promocja zarządzania zasobami ludzkimi na polskich
uczelniach
Janowska Zdzisława
224 strony, B5, miękka oprawa