Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw
Specyfika zachowań nabywców instytucjonalnych skłania do przyjęcia marketingu
partnerskiego jako podstawy działań rynkowych firmy.
W książce podjęto zatem próbę odpowiedzi na pytanie: „Jak skutecznie działać
na rynku przedsiębiorstw?”.
•Autor przybliżył w książce:
•sposoby działania firmy na rynku przedsiębiorstw,
•procesy zakupu na rynku przedsiębiorstw,
•relacje między firmami,
•podstawowe koncepcje marketingu partnerskiego na rynku przedsiębiorstw (w tym
złożoność i wielostronność powiązań firmy oraz zarządzanie portfelem nabywców),
•wdrażanie koncepcji marketingu partnerskiego przez polskie przedsiębiorstwa.
Książka jest adresowana do studentów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz
praktyków zainteresowanych poprawą sytuacji rynkowej firmy przez wdrażanie nowoczesnych
koncepcji marketingowych.
Przedmowa do wydania trzeciego
Wprowadzenie
Rozdział 1
Specyfika działań na rynku przedsiębiorstw
1.1. Sposoby działania firmy na rynku
1.2. Proces zakupu na rynku przedsiębiorstw
1.3. Analiza relacji między firmami
Rozdział 2
Podstawowe elementy koncepcji marketingu partnerskiego na rynku przedsiębiorstw
2.1. Bezpośredniość i złożoność kontaktów na rynku przedsiębiorstw
2.1.1. Istota podejścia transakcyjnego i partnerskiego
2.1.2. Zakres i formalizacja kontaktów z nabywcą
2.2. Wielostronność powiązań firmy z otoczeniem
2.2.1. Marketing zewnętrzny
2.2.2. Marketing wewnętrzny
2.2.3. Planowanie działań w zakresie marketingu partnerskiego
2.3. Zarządzanie portfelem nabywców
2.3.1. Istota i znaczenie procesu utrzymania dotychczasowych nabywców firmy
2.3.2. Proces poprawy stopnia lojalności nabywców
2.3.3. Określanie optymalnego portfela nabywców
Rozdział 3
Wdrażanie koncepcji marketingu partnerskiego na rynku przedsiębiorstw
3.1. Uwarunkowania i praktyczne implikacje wdrażania koncepcji marketingu
partnerskiego
3.2. Metody oceny procesu wdrażania marketingu partnerskiego
3.3. Możliwości wykorzystania marketingu partnerskiego w biznesie międzynarodowym
3.4. Przykłady zastosowania marketingu partnerskiego przez polskie przedsiębiorstwa
3.4.1. Proces marketingowej reorientacji firmy na przykładzie Dalkia Poznań S.A.
3.4.2. Proces wdrażania systemu zarządzania relacjami z klientami w latach 2003-2011 na
przykładzie Kulczyk Tradex
3.4.3. Aktywność firmy w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym jako
warunek skuteczności jej działania na przykładzie Międzynarodowych Targów
Poznańskich
Zakończenie
Bibliografia
196 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa twarda