|
KOSZTY JAKOŚCI WYBRANE ASPEKTY
WÓJCIK G.P. wydawnictwo: DIFIN, 2014, wydanie I cena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Koszty jakości
Wybrane aspekty
Celem książki jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie ogólnej
problematyki kosztów jakości w ujęciu: ekonomiczno-organizacyjnym jakości,
zarządzania jakością z uwzględnieniem parametru wartości, przydatnej w zarządzaniu
współczesną jakością.
Syntetyczna postać książki wynika z założenia, że dla kadry zarządzającej
jakością w przedsiębiorstwie w większym stopniu przydatne będzie w praktyce poznanie
istoty omawianych zagadnień. Z tego powodu pominięte zostało analityczne ujęcie
księgowo-finansowe prezentowanych treści, co warunkuje również zakres merytoryczny
książki.
Przedmiotem książki są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane
zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia).
Przeprowadzona analiza literatury umożliwiła dobór prezentowanych treści, stąd
też układ książki został tak pomyślany, by wskazać i uzasadnić przyczyny, dla
których istnieje konieczność włączenia systemu kosztów jakości do zarządzania
przedsiębiorstwem oraz podkreślić istnienie związków kosztów jakości z oceną
efektywności, jak również doskonaleniem działań przedsiębiorstwa.
Specyficznym atrybutem książki jest podjęta próba połączenia dorobku nauki z
różnych dyscyplin, co pozwala na opisanie wybranych perspektyw współcześnie
rozumianych kosztów jakości.
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania kosztami jakości
1.1. Koncepcje i metody zarządzania jakością
1.2. Narzędzia zarządzania jakością i kosztami jakości
1.2.1. Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością
1.2.2. Nowe narzędzia zarządzania jakością
1.3. Kierunki rozwoju zarządzania jakością a koszty jakości
1.4. Zadania dla czytelnika
ROZDZIAŁ 2. Analiza ekonomiczno-organizacyjna kosztów jakości
2.1. Ekonomiczne aspekty jakości
2.2. Rachunek kosztów jakości
2.3. Analiza kosztów jakości
2.4. Zadania dla czytelnika
ROZDZIAŁ 3. Koszty jakości jako element wartości dla organizacji
3.1. Proces kreowania wartości, działania nietworzące wartości w organizacji
3.2. Wpływ zarządzania jakością i marketingu na kształtowanie pojęcia wartości
3.3. Modelowanie kosztów jakości opartych na wartości
3.4. Zadania dla czytelnika
ROZDZIAŁ 4. Wybrane narzędzia analizy kosztów jakości w organizacji
4.1. Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością
4.1.1. Histogram
4.2.2. Schemat blokowy
4.1.3. Arkusz kontrolny
4.1.4. Diagram Pareto-Lorenza
4.1.5. Diagram Ishikawy
4.1.6. Karty kontrolne
4.1.7. Diagram korelacji
4.2. Nowe narzędzia zarządzania jakością
4.2.1. Diagram relacji
4.2.2. Diagram strzałkowy
4.2.3. Diagram pokrewieństwa
4.2.4. Diagram macierzowy
4.2.5. Macierzowa analiza danych
4.2.6. Diagram systematyki
4.2.7. Diagram programowania procesu decyzyjnego (PDPC)
4.3. Six Sigma strategicznym narzędziem doskonalenia organizacji
4.4. Zadania dla czytelnika
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
234 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|