Profesjonalny poradnik dotyczący tworzenia animacji w filmach
rysunkowych, sitcomach, grach komputerowych, reklamach telewizyjnych oraz w awangardowych
kreskówkach.
Książka ukazuje film animowany w różnych jego wymiarach – edukacji,
realizacji, produkcji czy relacji zachodzących między rozmaitymi dyscyplinami sztuki, a
animację jako narzędzie, dzięki któremu wszystko, co wyobrażalne, staje się
możliwe.
Pierwsza część książki skupia się na podstawowych zasadach rządzących
procesem animacji: począwszy od poszukiwania inspiracji i zbierania materiałów, poprzez
etap przygotowań i dostępne techniki, aż do realizacji przedsięwzięcia. Każdy etap
prac jest dokładnie opisany oraz opatrzony wskazówkami dotyczącymi wykorzystania
nowych, przystępnych i tanich technologii, usprawniających proces twórczy.
Druga część zgłębia powiązania animacji ze stylami i strategiami
narracyjnymi obecnymi w kulturze popularnej. Teoria została połączona z różnorodnymi
sposobami jej praktycznego wykorzystania i dodatkowo wsparta analizą filmów: zarówno
klasyki, jak i prac współczesnych, stworzonych przez profesjonalnych animatorów, ale
także studentów.
Część praktyczna, znajdująca się na końcu książki, zawiera informacje
na temat wyboru ścieżki kariery, odpowiedniego przygotowania portfolio oraz struktury
przemysłu filmowego – niezbędne dla każdego początkującego twórcy.
Animacja to zbiór elementarnej wiedzy dla adeptów tej dziedziny sztuki, dla
studentów i wykładowców uczelni artystycznych i filmowych, chcących poszerzyć swoją
wiedzę zawodową, czy po prostu dla wszystkich miłośników filmów animowanych.
196 stron, opraw miękka