KOMPLEKSOWE METODY EWALUACJI JAKOŚCI SERWISÓW INTERNETOWYCH
Marek Zborowski, Witold Chmielarz, Oskar Szumski
"Zasadniczy cel podjętych w projekcie badań, jakim było skonstruowanie
nowej metodyki oceny użyteczności serwisów internetowych na potrzeby gospodarki
elektronicznej w Polsce, został osiągnięty w stopniu zadowalającym. Stworzony katalog
porad, wskazówek, wniosków i postulatów - dotyczących optymalnej postaci i
funkcjonalności witryny - przydatny będzie nie tylko dla użytkowników, lecz także dla
firm informatycznych, które witryny tworzą"
Z recenzji prof. dr hab. Jerzego Gołuchowskiego
Rozdział 1. Analiza metod badania jakości serwisów internetowych
1.1. Marek Zborowski
Przegląd literaturowy stosowanych metod
1.2. Witold Chmielarz
Identyfikacja podstawowych problemów w budowie metodyk i sposobów ich przezwyciężania
1.2.1. Wprowadzenie - bariery rozwoju organizacji wirtualnych a ograniczenia
wykorzystywanych przez nie serwisów internetowych
1.2.2. Wykorzystanie metody punktowej do analiz serwisów internetowych
1.2.3. Wykorzystanie metody AHP/ANP do analiz serwisów internetowych
1.2.4. Wykorzystanie metod funkcjonalnych do analiz serwisów internetowych
13. Witold Chmielarz
Analiza porównawcza stosowanych metodyk oceny jakości serwisów
2. Opracowanie metodyk badania jakości serwisów internetowych
2.1. Marek Zborowski
Skonstruowanie ankiet i metod komunikacji z ekspertami i użytkownikami serwisów
2.1.1. Ocena poziomu postrzegania jakości wybranych polskich wortali o tematyce drzewnej
oraz meblarskiej
2.1.2. Badanie serwisów WWW wspomagających zarządzanie finansami gospodarstw domowych z
wykorzystaniem metody AHP
2.1.3. Zastosowanie metody PROMETHEE II do badania użyteczności stron
internetowych wybranych polskich uczelni wyższych lub ich wydziałów o profilu
ekonomicznym
2.2. Witold Chmielarz
Budowa koncepcji nowej metodyki w postaci charakterystyki składowych elementów oraz
relacji pomiędzy nimi
2.2.1. Założenia metody konwersji
2.2.2. Wykorzystanie metody konwersji do analizy mobilnych systemów płatności w Polsce
2.2.3. Wykorzystanie metody konwersji w ocenie porównawczej witryn Urzędu Miejskiego
Rybnika i Urzędu Miejskiego Płocka
2.3. Witold Chmielarz
Porównanie zastosowania metody konwersji z innymi metodami oceny witryn internetowych
3. Implementacja - testowanie uzyskanych wyników cząstkowych i weryfikacja
modelu oraz zastosowanych procedur
3.1. Witold Chmielarz, Oskar Szumski
Przeprowadzenie badań dotyczących jakości implementowanych witryn na wybranych
przypadkach
3.1.1. Determinanty wyboru serwisów elektronicznej bankowości dla klienta indywidualnego
w okresie postkryzysowym
(W Chmielarz)
3.1.2. Socjokulturowe determinanty oceny serwisów internetowych
(O. Szumski)
3.2. Witold Chmielarz
Stworzenie koncepcji logicznej narzędzia praktycznego - odwzorowującego założenia
modelowe
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis załączników
237 stron, miękka oprawa