- Obiekty i podstawy rysunku wektorowego, czyli jak tworzyć rysunki w
CorelDRAW
- Tekst, tabele i praca z bitmapami, czyli do czego jeszcze może służyć
program
- Modyfikacje obiektów i efekty, czyli na czym polega dopracowanie
szczegółów
O istnieniu programu CorelDRAW niewątpliwie słyszeli wszyscy użytkownicy
komputerów. Nie wszyscy jednak korzystają z jego możliwości, często zniechęceni
fundamentalną odmiennością od innych programów graficznych. CorelDRAW, bardzo łatwy w
obsłudze, uchodzi za aplikację o niepojętych zasadach działania. A przecież
niejednokrotnie można uzyskać w nim efekty znacznie lepsze niż w programach Paint czy
Photoshop. W wersji CorelDRAW X5 PL oprócz tradycyjnych narzędzi pojawiły się także
pewne usprawnienia: nowy mechanizm zarządzania kolorami i przekształcania rysunków
bitmapowych na wektorowe, współpraca z ekranami dotykowymi oraz procesorami
wielordzeniowymi i możliwość podglądu w widoku pikseli.
Książka "ABC CorelDRAW X5 PL" pozwoli Ci łatwo i szybko
wejść w świat CorelDRAW, zrozumieć zasady jego działania i zacząć samodzielnie
projektować plakaty, szyldy, broszury czy wizytówki, a także tworzyć skomplikowane
rysunki techniczne.
Dowiesz się, jak posługiwać się obiektami i w jakich sytuacjach warto stosować
grafikę wektorową. Poznasz zasady pracy z tabelami, konturami i wypełnieniami. Nauczysz
się włączać do swoich projektów partie tekstowe i formatować je według własnego
uznania. Kolejnym krokiem będzie nauka dopieszczania szczegółów projektu, od drobnych
modyfikacji do efektów specjalnych. Strona po stronie biegle opanujesz cały CorelDRAW -
i nie zawahasz się go użyć!
- Uruchamianie programu i pierwsze kroki
- Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków
- Corel Connect i korzystanie z okien dokowanych
- Podstawy rysunku wektorowego
- Praca z tekstem i tabelami
- Używanie wypełnień i konturów
- Precyzyjne rysowanie
- Edycja krzywych
- Modyfikacje obiektów
- Praca z bitmapami
- Efekty
Spis treści:
1. Wstęp (7)
- Opis programu CorelDRAW X5 (7)
- Co nowego w programie? (8)
- Wymagania systemowe (11)
- Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym (12)
2. Pierwsze kroki (17)
- Uruchamianie programu (17)
- Podstawowe terminy (20)
- Wygląd ekranu (21)
- Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków (25)
- Zapisywanie rysunków (25)
- Otwieranie rysunków (28)
- Drukowanie rysunków (29)
- Corel Connect (30)
- Korzystanie z okien dokowanych (34)
- Obszar roboczy (36)
- Rozmiar strony (36)
- Tło strony (38)
- Wstawianie i usuwanie stron (39)
- Widok dokumentu (40)
3. Podstawy rysunku wektorowego (43)
- Rysowanie prostych obiektów (43)
- Prostokąty, elipsy, wielokąty, gwiazdy i spirale (44)
- Kształty podstawowe (48)
- Obiekty z 3 punktów (49)
- Inteligentne rysowanie (49)
- Nadawanie obiektom kolorów (51)
- Transformacje obiektów (54)
- Precyzyjne transformacje obiektów (58)
- Tworzenie kopii obiektu (60)
- Tworzenie kopii obiektu podczas transformacji (60)
- Tworzenie wielu kopii obiektu (61)
- Duplikowanie obiektu (62)
- Klonowanie obiektów (64)
- Symbole (66)
- Kolejność obiektów (71)
- Wybieranie obiektów (72)
- Grupowanie obiektów (74)
- Blokowanie obiektów (76)
- Wyrównywanie i rozkładanie obiektów (76)
- Wyrównywanie (76)
- Rozkładanie (78)
4. Praca z tekstem i tabelami (81)
- Tekst (81)
- Wprowadzanie tekstu (81)
- Importowanie tekstu (84)
- Formatowanie tekstu (86)
- Wyrównywanie obiektów względem tekstu (103)
- Wstawianie znaków specjalnych (104)
- Rozpoznawanie kroju czcionki (104)
- Tabele (107)
- Tworzenie tabel (107)
- Zaznaczanie wybranych elementów tabeli (110)
- Praca nad kolumnami, wierszami i komórkami (111)
5. Używanie wypełnień i konturów (115)
- Zmiana ustawień domyślnych (116)
- Wypełnienie jednolite (117)
- Wypełnienie tonalne (121)
- Wypełnienie deseniem (124)
- Wypełnienie teksturą (126)
- Wypełnienie postscriptowe (127)
- Okno dokowane Kolor (129)
- Kontury obiektów (129)
- Interakcyjne wypełnienie (134)
- Wypełnienie siatkowe (136)
- Inteligentne wypełnianie (136)
- Przekształcanie konturu w obiekt (137)
- Paleta dokumentu (139)
6. Precyzyjne rysowanie (141)
- Linijki (142)
- Siatka (145)
- Prowadnice (147)
- Dynamiczne prowadnice (149)
- Przyciąganie do obiektów (151)
7. Edycja krzywych (155)
- Rysowanie linii (155)
- Rysunek odręczny (156)
- Linia z 2 punktów (158)
- Krzywe Béziera (159)
- Środki artystyczne (159)
- Pisak (162)
- Linia b-sklejana (163)
- Łamana (163)
- Krzywa z 3 punktów (164)
- Łącznik (165)
- Wymiary (166)
- Krzywe Béziera (169)
- Zmiana kształtu krzywych (172)
- Zmiana kształtu obiektów (176)
8. Modyfikacje obiektów (179)
- Narzędzia kadrowania (179)
- Kadrowanie (180)
- Nóż (181)
- Gumka (181)
- Usuwanie segmentów wirtualnych (182)
- Narzędzia kształtu (183)
- Pędzel rozmazujący (183)
- Pędzel chropowaty (184)
- Swobodna transformacja (185)
- Łączenie obiektów (186)
- Kształtowanie (187)
- Spawanie (188)
- Przycinanie (189)
- Część wspólna (190)
- Uprość (190)
- Przód bez tyłu (191)
- Tył bez przodu (191)
- Granice (191)
9. Praca z bitmapami (193)
- Edycja grafiki rastrowej (193)
- Trasowanie (199)
10. Efekty (205)
- Dopasowanie, transformacje i korekcja (206)
- Metamorfoza (207)
- Obrys (213)
- Obwiednia (215)
- Głębia (218)
- Faza (225)
- Soczewka (227)
- Perspektywa (232)
- Kadrowanie (234)
- Narzędzia efektów (237)
- Metamorfoza (238)
- Obrys (238)
- Zniekształcenie (239)
- Cień (240)
- Obwiednia (242)
- Głębia (242)
- Przezroczystość (242)
- Dopasowanie tekstu do ścieżki (246)
- Obwiednia i oblewanie tekstem obiektów (249)
Skorowidz (251)
264 strony, Format: 158x228, oprawa
miękka