|
ZNACZENIE SPRAWIEDLIWOŚCI W ZARZĄDZANIU LUDŹMI
BUGDOL M. wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I cena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Znaczenie sprawiedliwości w zarządzaniu ludźmi
Dlaczego warto być sprawiedliwym
Celem pracy jest wskazanie na rolę i znaczenie sprawiedliwości w zarządzaniu
organizacjami, a szczególnie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.
Pierwsza część publikacji dotyczy roli i znaczenia sprawiedliwości w wybranych
procesach zarządzania zasobami ludzkimi. Autor zidentyfikował podstawowe związki i
zależności występujące między sprawiedliwością a zaufaniem, satysfakcją,
solidarnością, zaangażowaniem. Ukazał znaczenie sprawiedliwości w wybranych procesach
zarządzania zasobami ludzkimi, takimi jak rekrutacja i selekcja, motywacja,
wynagrodzenie, ocenianie pracowników, zwalnianie. W publikacji zostały omówione różne
rodzaje sprawiedliwości w systemie awansów pracowniczych i w dyscyplinie pracy oraz
podstawowe przyczyny i konsekwencje niesprawiedliwości.
W drugiej części monografii została omówiona rola kierownictwa w utrzymaniu i
doskonaleniu sprawiedliwości. W kolejnych rozdziałach Autor wskazał praktyczne
możliwości kształtowania i utrzymywaniu sprawiedliwości przez kadrę kierowniczą oraz
ukazał relację między wsparciem organizacyjnym, w tym menedżerskim, a
sprawiedliwością.
Praca może być wykorzystywana przez osoby zainteresowane podejmowaniem badań
empirycznych w dużych i średnich organizacjach usługowych i produkcyjnych. Jej
odbiorcami mogą być studenci kierunków biznesowych oraz kadra kierownicza
współczesnych organizacji. W szczególny sposób Autor adresuje treści pracy do
korporacyjnej kadry kierowniczej.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Sprawiedliwość i jej rodzaje
1.1. Pojęcie sprawiedliwości
1.2. Nierówności w organizacji
1.3. Pojęcie sprawiedliwości organizacyjnej - definicje
1.4. Rodzaje sprawiedliwości w organizacji
1.5. Znaczenie sprawiedliwości
1.6. Podsumowanie
1.7. Dyskusja i postulaty do dalszych badań
Rozdział 2. Związki i zależności sprawiedliwości z innymi wartościami
organizacyjnymi
2.1. Sprawiedliwość a zaufanie
2.2. Sprawiedliwość a zaangażowanie
2.3. Sprawiedliwość a satysfakcja
2.4. Sprawiedliwość a solidarność
2.5. Inne wartości a sprawiedliwość
2.6. Podsumowanie
2.7. Dyskusja i postulaty do dalszych badań
Rozdział 3. Sprawiedliwość w wybranych procesach zarządzania ludźmi
3.1. Sprawiedliwość w zatrudnianiu
3.2. Systemy wynagrodzeń a sprawiedliwość
3.3. Sprawiedliwość a motywacja
3.4. Sprawiedliwość w systemie awansów
3.5. Sprawiedliwość w systemach ocen pracowniczych
3.6. Sprawiedliwość podczas zwalniania pracowników
3.7. Dyscyplina pracy a sprawiedliwość
3.8. Podsumowanie
3.9. Dyskusja i postulaty do dalszych badań
Rozdział 4. Wybrane przyczyny, dowody i konsekwencje niesprawiedliwości
4.1. Wybrane przyczyny i dowody niesprawiedliwości
4.1.1. Stronniczość i faworyzowanie
4.1.2. Chciwość jako pierwotna przyczyna niesprawiedliwości
4.1.3. Niespełnione oczekiwania i obietnice
4.1.4. Inne przyczyny niesprawiedliwości
4.2. Dyskryminacja jako dowód istnienia niesprawiedliwości
4.3. Inne dowody niesprawiedliwości
4.4. Wybrane konsekwencje niesprawiedliwości
4.4.1. Niesprawiedliwość a zachowania kontrproduktywne
4.4.2. Strajk jako odpowiedź na niesprawiedliwość
4.5. Podsumowanie
4.6. Dyskusja i dalsze badania
Rozdział 5. Wybrane zadania kierownictwa w kształtowaniu i utrzymywaniu
sprawiedliwości
5.1. Podstawowe zadania kadry kierowniczej dotyczące poszczególnych rodzajów
sprawiedliwości
5.2. Uwagi dotyczące regulowania nierówności
5.3. Dbałość o utrzymanie kontraktu psychologicznego
5.4. Zapewnienie wsparcia organizacyjnego i menedżerskiego
5.5. Możliwości badania sprawiedliwości
5.6. W stronę sprawiedliwej organizacji
5.7. Podsumowanie
5.8. Dyskusja i postulaty do dalszych badań
Zakończenie
Bibliografia
218 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|