wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ACCESS 2013 PL KURS


MENDRALA D. SZELIGA M.

wydawnictwo: HELION, 2013, wydanie I

cena netto: 39.90 Twoja cena  37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Access 2013 PL

Kurs


  • Poznaj strukturę i sposób działania bazy danych w programie MS Access

  • Naucz się tworzyć, modyfikować i łączyć tabele oraz wypełniać je danymi

  • Dowiedz się, jak korzystać z kwerend, formularzy, raportów oraz makr

Przechowywanie danych i zarządzanie nimi to jedno z podstawowych zadań, do których wykorzystywane są komputery. Nic dziwnego — z wielkimi zbiorami informacji radzą sobie o wiele lepiej niż najsprawniejszy ludzki umysł, umożliwiając bardzo szybkie przeszukiwanie, sortowanie i filtrowanie danych. Wymagają one jednak odpowiedniego zarządzania i właśnie temu celowi służą systemy zarządzania bazami danych, takie jak Microsoft Access. Dzięki prostemu interfejsowi użytkownika, sporym możliwościom i integracji z pozostałymi aplikacjami wchodzącymi w skład pakietu Microsoft Office program ten stał się jednym z popularniejszych tego typu rozwiązań na świecie, a kolejne wersje MS Access wnoszą wiele nowych narzędzi i możliwości, ugruntowując jego pozycję wśród odbiorców.

Access 2013 PL. Kurs to podręcznik, który ułatwi Ci rozpoczęcie pracy z programem.

Dzięki tej książce i zamieszczonym w niej ćwiczeniom nauczysz się zbierać, porządkować, analizować i udostępniać dane w internecie za pomocą systemu bazy danych firmy Microsoft i oferowanych przez niego narzędzi. Poznasz metodologię projektowania i implementacji bazy, ucząc się tworzenia tabel, łączenia ich i wypełniania danymi, a także sposoby wydobywania i modyfikowania informacji z bazy za pomocą kwerend, formularzy i raportów. Ponadto dowiesz się, jak zautomatyzować często wykonywane operacje przy użyciu makr, i odkryjesz tajniki pracy administratora bazy danych. Nauczysz się również, jak udostępniać bazę w sieci, korzystając z możliwości najnowszej wersji programu Access. Nie czekaj dłużej, pora zacząć pracę!


  • Podstawowe informacje o bazach danych i programie Access

  • Projektowanie i tworzenie tabel bazy danych

  • Modyfikowanie struktury obiektów bazy danych

  • Definiowanie relacji pomiędzy tabelami bazy

  • Automatyzacja pracy z danymi za pomocą kwerend

  • Ułatwianie dostępu do danych przy użyciu formularzy

  • Prezentacja danych z zastosowaniem raportów

  • Automatyzacja powtarzanych operacji za pomocą makr

  • Zarządzanie bazą danych programu Access

  • Udostępnianie baz za pośrednictwem sieci


Wstęp (9)

  • Jak powstaje baza danych? (10)
  • Dla kogo jest ta książka? (11)
  • Układ książki (12)
  • Przykłady (13)

Rozdział 1. Serwer baz danych, czyli do czego służy Microsoft Access (15)

  • Po co nam bazy danych? (15)
  • Instalacja programu Microsoft Access (17)
  • Zmiany zainstalowanego pakietu Office 2013 (20)
  • Aktualizacja starszej wersji pakietu Office (20)
  • Aktywacja i pierwsze uruchomienie programu (21)
  • Poznajemy środowisko systemu zarządzania bazami danych Access (24)
  • Tworzenie pustej bazy danych (25)
  • Zamykanie bazy danych (26)
  • Kopiowanie pliku bazy danych (27)
  • Zmiana domyślnej wersji bazy danych (28)
  • Kompilacja bazy danych (29)
  • Podsumowanie (31)

Rozdział 2. Przykładowa baza danych, czyli jak wykorzystać możliwości programu Access (33)

  • Jak pracować z bazami danych programu Microsoft Access? (33)
  • Otwieranie istniejącej bazy danych (34)
  • Wyszukiwanie plików bazy danych (35)
  • Otwieranie baz danych wcześniejszych wersji programu Access (37)
  • Udostępnianie pliku bazy danych (39)
  • Tworzenie bazy danych na podstawie szablonu Northwind (40)
  • Poznajemy przykładową bazę danych Northwind (41)
  • Przydatne skróty klawiszowe (48)
  • Dodawanie zaufanych lokalizacji plików bazodanowych (49)
  • Konwertowanie bazy danych do starszego formatu (50)
  • Podział bazy danych (50)
  • Konfiguracja podzielonych baz danych (52)
  • Podsumowanie (53)

Rozdział 3. Projektowanie i tworzenie tabel, czyli jak przechowywać informacje w bazie danych (55)

  • Jak zbudowane są tabele? (55)
  • Szybki start - określamy dane elementarne (57)
  • Pola obliczeniowe (61)
  • Tworzymy tabelę poprzez wprowadzanie przykładowych danych (63)
  • Tworzymy tabelę poprzez import zewnętrznych danych (65)
  • Konfigurujemy właściwości kolumn w widoku arkusza danych (68)
  • Tworzenie tabel w widoku projektu (70)
  • Definiujemy klucz podstawowy (75)
  • Typy danych programu Microsoft Access (78)
  • Reguły sprawdzania poprawności (warunki, które muszą spełniać dane zapisane w tabeli) (83)
  • Podsumowanie (88)

Rozdział 4. Modyfikowanie tabel i przenoszenie danych, czyli jak zmienić strukturę tabel oraz importować lub eksportować dane (89)

  • Jak zarządzać obiektami bazy danych? (89)
  • Zmiana nazwy tabeli (90)
  • Kopiowanie tabeli (93)
  • Usuwanie tabeli (94)
  • Ukrywanie tabeli (95)
  • Dodawanie kolumn do tabeli (97)
  • Dodawanie reguły poprawności odwołującej się do kilku kolumn (98)
  • Zmiana definicji istniejącej kolumny (99)
  • Usuwanie wybranych kolumn (101)
  • Automatyczne wprowadzanie zmian w powiązanych obiektach (102)
  • Narzędzia programu Access zapobiegające zapisywaniu w tabelach błędnych danych (103)
  • Eksportowanie danych z tabeli (105)
  • Importowanie danych z innych programów (106)
  • Podsumowanie (109)

Rozdział 5. Łączenie tabel, czyli do czego służą relacje (111)

  • Jak podzielić przechowywane w bazie informacje między odpowiednie tabele? (111)
  • Łączenie tabel za pomocą relacji typu jeden do jednego (114)
  • Łączenie tabel za pomocą relacji typu jeden do wielu (120)
  • Łączenie tabel relacją typu wiele do wielu za pomocą pola wielowartościowego (123)
  • Łączenie tabel za pomocą relacji typu wiele do wielu (125)
  • Diagram E/R przykładowej bazy danych Northwind (128)
  • Tworzymy projekt przykładowej bazy danych (130)
  • Tabele słownikowe (132)
  • Tabele podrzędne (133)
  • Tabela nadrzędna (134)
  • Tabela łącznikowa (136)
  • Korzystanie z tabeli łącznikowej (138)
  • Określamy więzy integralności danych zapisanych w połączonych tabelach (140)
  • Wprowadzanie przykładowych danych (142)
  • Usuwanie relacji (144)
  • Modyfikowanie połączonych tabel (147)
  • Podsumowanie (148)

Rozdział 6. Kwerendy, czyli jak zautomatyzować pracę z danymi (149)

  • Do czego służą kwerendy? (149)
  • Pobieranie wszystkich danych z tabeli (151)
  • Wybieranie kolumn z tabeli (153)
  • Tworzenie wyrażeń (154)
  • Porządkowanie pobranych danych (157)
  • Sortowanie danych (159)
  • Ograniczanie liczby zwracanych wierszy (160)
  • Wyszukiwanie duplikatów (161)
  • Wybieranie danych na podstawie prostego warunku logicznego (163)
  • Operatory porównania (165)
  • Wybieranie danych na podstawie złożonego warunku logicznego (166)
  • Zwracanie danych z dwóch połączonych tabel za pomocą kreatora (167)
  • Zwracanie danych z wielu połączonych tabel (168)
  • Zwracanie danych z tabel połączonych za pośrednictwem pól wielowartościowych (170)
  • Uwzględnianie niepasujących wierszy z połączonych tabel (171)
  • Dodawanie podsumowań (173)
  • Zliczanie danych (174)
  • Grupowanie danych (175)
  • Kwerendy krzyżowe (176)
  • Usuwanie wybranych danych (179)
  • Dodawanie danych (180)
  • Modyfikowanie wybranych danych (182)
  • Podsumowanie (183)

Rozdział 7. Formularze, czyli jak ułatwić użytkownikom dostęp do danych (185)

  • W jakim celu tworzymy formularze? (185)
  • Szybki start z gotowymi częściami aplikacji (186)
  • Automatycznie tworzymy formularze związane z wybraną tabelą (189)
  • Budowa formularzy powiązanych z tabelami (192)
  • Wyszukujemy, filtrujemy i usuwamy dane (193)
  • Kreator formularzy - tworzymy formularz powiązany z wybraną tabelą (196)
  • Kreator formularzy - tworzymy formularz związany z połączonymi tabelami (197)
  • Poznajemy motywy i formularze nawigacyjne (199)
  • Zmiana właściwości formularza (200)
  • Formularz do przeglądania danych (204)
  • Tworzymy formularz z podformularzem (205)
  • Korzystanie z formularza z podformularzem (208)
  • Panel przełączania jako przykład formularza niezwiązanego z żadną tabelą użytkownika (209)
  • Poznajemy zależności pomiędzy obiektami bazy danych (213)
  • Podsumowanie (214)

Rozdział 8. Raporty, czyli jak zaprezentować dane (215)

  • Do czego służą raporty? (215)
  • Instalacja drukarki w systemie Windows 7 (216)
  • Tworzymy autoraport (218)
  • Kreator raportów - tworzymy raport powiązany z wybraną tabelą (219)
  • Kreator raportów - tworzymy raport powiązany z wieloma tabelami (221)
  • Kreator raportów - tworzymy raport powiązany z kwerendą (222)
  • Dodajemy podsumowania do stopki raportu (224)
  • Raport grupujący dane (228)
  • Dodajemy dodatkowe poziomy grupowania danych (230)
  • Wizualizacje i formatowanie warunkowe (232)
  • Tworzenie filtrów ograniczających prezentowane dane (233)
  • Podsumowanie (236)

Rozdział 9. Makra, czyli jak zautomatyzować regularnie wykonywane operacje (237)

  • Jak zautomatyzować pracę użytkownika za pomocą makr? (237)
  • Tworzymy najprostsze makropolecenie (238)
  • Makro składające się z dwóch akcji (240)
  • Makro składające się z wielu akcji (241)
  • Modyfikowanie makra (243)
  • Makra danych (244)
  • Uruchamiamy makro z poziomu formularza (247)
  • Wykonywanie makra krok po kroku (250)
  • Makro eksportujące dane z wybranej tabeli (251)
  • Przykładowe makro wysyłające wiadomości e-mail (252)
  • Podsumowanie (254)

Rozdział 10. Zarządzanie bazą, czyli na czym polega praca administratora baz danych (255)

  • Jak zapewnić wydajną pracę użytkownikom programu Access? (255)
  • Tworzymy dokumentację bazy (256)
  • Konfigurujemy system zarządzania bazami danych Access (259)
  • Właściwości pliku bazy danych (266)
  • Kompaktowanie bazy danych (267)
  • Tworzymy kopię bazy danych (268)
  • Odtwarzamy bazę po awarii (269)
  • Optymalizacja wydajności bazy (269)
  • Zabezpieczamy dane przechowywane w bazie (271)
  • Podsumowanie (273)

Rozdział 11. Aplikacje sieci Web i Office 365, czyli jak udostępnić bazy danych (275)

  • Usługa Office 365 (275)
  • Zakładamy subskrypcję Office 365 (276)
  • Aplikacje SharePoint (278)
  • Tworzymy pustą aplikację sieci Web (279)
  • Tworzymy tabelę na podstawie szablonu (281)
  • Tworzymy tabelę poprzez import danych (283)
  • Tworzymy własną tabelę (284)
  • Tworzymy relacje (284)
  • Tworzymy kwerendy (286)
  • Modyfikujemy widoki (287)
  • Dodajemy kontrolki do widoków bazy danych sieci Web (289)
  • Konfigurujemy bazę danych sieci Web (291)
  • Podsumowanie (292)

Dodatek A Odpowiedzi do zadań (293)


304 strony, Format: 17.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022