ASP.NET WebForms
Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual
Studio
Język C# w projektach ASP.NET Web Forms, czyli co musisz wiedzieć na początku
Bazy danych aplikacji, czyli gdzie umieścić bazę i jak korzystać z LINQ to SQL
Kontrolki Web Forms i CSS, czyli jak nadać stronie właściwy wygląd i zapewnić
funkcjonalność
Jeszcze kilkanaście lat temu projektowanie aplikacji (nie tylko internetowych)
wymagało nie lada wysiłku. Sytuacja zmieniła się dość radykalnie wraz z rozwojem
technologii, która pozwala programiście budować aplikację z gotowych kontrolek.
Programista ma w ten sposób do dyspozycji zestawy gotowych funkcjonalności, które
można łatwo dodać do tworzonej aplikacji. Jedną z najczęściej używanych bibliotek
jest ASP.NET Web Forms, która swoją popularność zawdzięcza podobieństwu do Windows
Forms i równie dużej, jak w przypadku pierwowzoru łatwości stosowania. To właśnie
tę bibliotekę wybierają programiści, gdy w krótkim czasie chcą stworzyć niewielkie,
niezbyt skomplikowane aplikacje, jak również przy tworzeniu prototypów w większych
projektach.
Ta książka zawiera wszystkie najważniejsze informacje pozwalające odkryć i
wykorzystać zalety biblioteki Web Forms.
Znajdziesz tu opis języka C# i programowania obiektowego w tym języku, a także
dowiesz się, do czego przydaje się właściwa separacja modelu aplikacji.
Odkryjesz, jak implementować usługę sieciową z użyciem technologii WCF, jak
korzystać z baz danych i kaskadowych arkuszy stylów oraz do czego służy technologia
AJAX. Ponadto poznasz kontrolki Web Forms, a potem zobaczysz, jak zastosować te
informacje w praktyce - na przykładzie gry planszowej. Jeśli chcesz szybko i swobodnie
projektować niewielkie aplikacje, musisz przeczytać tę książkę!
Prosta aplikacja ASP.NET Web Forms, czyli o wszystkim po trochu
Język C# 5.0
Programowanie obiektowe w C#
Wielkie porządki, czyli separacja modelu. Pliki XML
Udostępnianie danych przez usługę WCF
Baza danych SQL Server w ASP.NET Web Forms. LINQ to SQL
Podstawowe wiadomości o kaskadowych arkuszach stylu
Kontrolki uwierzytelniania użytkowników w Web Forms
Przegląd kontrolek biblioteki Web Forms
Studium przypadku: gra Reversi
Technologia AJAX i AJAX Control Toolkit
Zgodność z Visual Studio w wersjach 2010, 2012 i 2013
Przedmowa (9)
Wstęp (11)
Rozdział 1. Prosta aplikacja ASP.NET Web Forms, czyli o wszystkim po trochu (15)
- Technologia ASP.NET (15)
- Trivia projektowania aplikacji ASP.NET (16)
- Tworzenie pustego projektu w Visual Studio 2010 i 2012 (16)
- Tworzenie pustego projektu w Visual Studio 2013 (17)
- Dodawanie strony .aspx (18)
- Projektowanie interfejsu strony (19)
- Dodawanie wpisu na stronie (21)
- Czas życia aplikacji (23)
- Dane aplikacji (24)
- Zdarzenia aplikacji - plik Global.asax (25)
- Przechowywanie stanu aplikacji na dysku serwera (26)
- Przechowywanie danych po stronie klienta (ciasteczka) (30)
- Walidacja po stronie klienta (31)
- Wymagane pole formularza (31)
- Błąd w Visual Studio 2012 i 2013 (32)
- Ograniczanie zawartości wpisów (34)
- Podsumowanie walidacji (34)
- Zadania (35)
Rozdział 2. Język C# 5.0 (37)
- Platforma .NET (38)
- Środowisko uruchomieniowe (38)
- Kod pośredni i podwójna kompilacja (38)
- Skróty, które warto poznać (39)
- Podstawowe typy danych (40)
- Deklaracja i zmiana wartości zmiennej (40)
- Typy liczbowe oraz znakowy (41)
- Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) (43)
- Operatory (43)
- Konwersje typów podstawowych (45)
- Operatory is i as (46)
- Łańcuchy (47)
- Typ wyliczeniowy (50)
- Leniwe inicjowanie zmiennych (51)
- Metody (52)
- Przeciążanie metod (53)
- Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne (nowość języka C# 4.0)
(54)
- Argumenty nazwane (nowość języka C# 4.0) (55)
- Wartości zwracane przez metody (55)
- Zwracanie wartości przez argument metody (55)
- Delegacje i zdarzenia (57)
- Wyrażenia lambda (60)
- Typy wartościowe i referencyjne (62)
- Nullable (63)
- Pudełkowanie (64)
- Typy dynamiczne (nowość języka C# 4.0) (65)
- Sterowanie przepływem (68)
- Instrukcja warunkowa if..else (68)
- Instrukcja wyboru switch (68)
- Pętle (69)
- Wyjątki (71)
- Dyrektywy preprocesora (73)
- Kompilacja warunkowa - ostrzeżenia (74)
- Definiowanie stałych preprocesora (74)
- Bloki (75)
- Atrybuty (76)
- Kolekcje (76)
- "Zwykłe" tablice (77)
- Pętla foreach (79)
- Sortowanie (80)
- Kolekcja List (81)
- Kolekcja SortedList i inne słowniki (83)
- Kolejka i stos (84)
- Tablice jako argumenty metod oraz metody z nieokreśloną liczbą argumentów (85)
- Słowo kluczowe yield (86)
- Nowa forma inicjacji obiektów i tablic (88)
- LINQ (88)
- Operatory LINQ (89)
- Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) (91)
- Najprostsza prezentacja pobranych danych (91)
- Analiza pobranych danych (92)
- Wybór elementu (92)
- Weryfikowanie danych (92)
- Prezentacja w grupach (93)
- Łączenie zbiorów danych (93)
- Łączenie danych z różnych źródeł w zapytaniu LINQ - operator join (94)
- Możliwość modyfikacji danych źródła (95)
- Elementy programowania współbieżnego (nowość języka C# 4.0) (96)
- Równoległa pętla for (96)
- Przerywanie pętli (98)
- Programowanie asynchroniczne. Modyfikator async i operator await (nowość języka C#
5.0) (99)
- Caller Information (nowość języka C# 5.0) (103)
Rozdział 3. Programowanie obiektowe w C# (105)
- Przykład struktury (Ulamek) (106)
- Przygotowywanie projektu (106)
- Konstruktor i statyczne obiekty składowe (108)
- Pierwsze testy (109)
- Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double (109)
- Metoda upraszczająca ułamek (110)
- Właściwości (111)
- Domyślnie implementowane właściwości (ang. auto-implemented properties) (112)
- Operatory arytmetyczne (113)
- Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode (114)
- Operatory konwersji (116)
- Implementacja interfejsu (na przykładzie IComparable) (117)
- Definiowanie typów parametrycznych (119)
- Definiowanie typów ogólnych (119)
- Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry (121)
- Implementacja interfejsów przez typ ogólny (122)
- Definiowanie aliasów (124)
- Typy ogólne z wieloma parametrami (124)
- Rozszerzenia (125)
- Typy anonimowe (127)
Rozdział 4. Wielkie porządki, czyli separacja modelu. Pliki XML (129)
- Separacja modelu (129)
- Definicja klasy Wpisy (130)
- Osadzanie modelu w aplikacji (131)
- Zapis kolekcji w plikach XML (133)
- Podstawy języka XML (133)
- Użycie LINQ to XML (134)
- Odczyt danych z pliku XML (137)
- Zapis do pliku XML (138)
- Rejestrowanie zdarzeń (139)
Rozdział 5. Udostępnianie danych przez usługę WCF (141)
- Tworzenie biblioteki usług WCF (141)
- Definiowanie kontraktów (143)
- Definiowanie metod udostępnianych przez usługę (144)
- Dodawanie odwołania do usługi w aplikacji ASP.NET (146)
- Użycie usługi WCF w aplikacji ASP.NET (147)
Rozdział 6. Baza danych SQL Server w ASP.NET Web Forms. LINQ to SQL (151)
- Tworzenie bazy danych SQL Server w Visual Studio 2010 (152)
- Tworzenie bazy danych SQL Server w Visual Studio 2012 i 2013 (154)
- Klasa encji (156)
- Prezentacja danych w kontrolkach (160)
- Zadania (162)
Rozdział 7. Strony wielojęzyczne (lokalizacja) (163)
Rozdział 8. Podstawowe wiadomości o kaskadowych arkuszach stylów (169)
- Formatowanie na podstawie typu znacznika HTML (170)
- Formatowanie na podstawie identyfikatora (173)
- Formatowanie na podstawie nazwy klasy (174)
Rozdział 9. Kontrolki uwierzytelniania użytkowników w Web Forms (177)
- Tworzenie wzorca (177)
- Strona logowania (179)
- Konfiguracja uwierzytelniania i baza danych (181)
- Wyświetlanie nazwy użytkownika (183)
- Strona rejestrowania nowego użytkownika (185)
- Strona przypominania hasła (187)
- Strona zmiany hasła i problem dostępu do stron (188)
- Odczytywanie informacji o koncie z poziomu kodu (191)
- Zadania (194)
Rozdział 10. Przegląd kontrolek biblioteki Web Forms (195)
- Baza danych (195)
- Strona z formularzem dodawania zdjęć (197)
- Strona przeglądania zbiorów zdjęć (204)
- Menu aplikacji (209)
- Kontrolki GridView i DetailsView (209)
- Zadania (213)
Rozdział 11. Studium przypadku: gra Reversi (215)
- Silnik (216)
- Konstruktor klasy (220)
- Implementacja zasad gry (221)
- Pierwsze testy (223)
- Metody dodatkowe (225)
- Kontrolka prezentująca planszę (226)
- Prezentacja stanu gry w kontrolce (230)
- Wyświetlanie dodatkowych informacji o stanie gry (231)
- Interakcja z użytkownikiem (234)
- Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze (238)
- Dziedziczenie (243)
- Jak znaleźć najlepszy ruch? (245)
- Podpowiedź komputera (248)
- Gra z komputerem (250)
- Zadania (252)
Rozdział 12. Technologia AJAX (253)
- Kontrolka UpdatePanel (254)
- Dwie kontrolki UpdatePanel (255)
- Kontrolka Timer (257)
- Kontrolka UpdateProgress (259)
- Metody strony (page methods) (262)
- Metody strony - wykorzystanie jQuery (263)
Rozdział 13. AJAX Control Toolkit (265)
- Co to jest AJAX Control Toolkit? (265)
- Używanie kontrolek ACT we własnych projektach (268)
- Instalacja kontrolek ACT w środowisku Visual Studio (268)
- Użycie rozszerzenia ConfirmButtonExtender (269)
- Jak to jest zrobione? (271)
- Suwaki (272)
- Reklama (274)
Rozdział 14. Typowe elementy aplikacji internetowych ASP.NET (277)
- Pliki konfiguracyjne (277)
- SiteMap (280)
- Style, skórki i tematy (283)
- Query String (286)
- Buforowanie (cache) (288)
Skorowidz (292)
296 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka