Aktualne wyzwania zarządzania i ekonomii
Jednym z efektów trwającego od ponad dwudziestu lat procesu niezwykle dynamicznych
zmian społecznych i ekonomicznych w naszym kraju jest aktywizacja środowiska naukowego,
które próbuje analizować te zmiany, oceniać ich efektywność, ukazywać nowe
horyzonty. Wśród wielu pracowników nauki zajmujących się problemami zarządzania i
ekonomii znaczącą rolę zaczęła ostatnio odgrywać zbiorowość wyróżniająca się
młodością, ambicją, skłonnością do przekraczania barier, pomysłowością. Są to
doktoranci. Dwadzieścia artykułów zawartych w niniejszej publikacji to wyselekcjonowane
teksty zgłoszone na I Ogólnopolską Konferencję Doktorantów, zorganizowaną przez
Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autorzy reprezentują zarówno grono
doktorantów ALK, jak i kilku innych uczelni: Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki
Gdańskiej, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w
Krakowie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Problematyka opracowań w znacznej mierze determinuje układ książki, która
została podzielona na cztery obszary. Są to: zarządzanie ludźmi, marketing, ekonomia i
finanse oraz nowe nurty w zarządzaniu. Wszystkie teksty łączy nowatorstwo ujęć,
oryginalność i pasja badawcza. Czytelnikom życzę wielu inspiracji do własnych badań
i przemyśleń, a autorom – pomyślnej realizacji dalszego procesu badawczego
Prof. ALK dr hab. Czesław Szmidt
Kierownik Studium Doktoranckiego
Prorektor ds. Studiów Ekonomiczno-Społecznych
WSTĘP
1. ZARZĄDZANIE LUDŹMI
Kamila Siwak
Istota kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi
konkurencyjnej
Kaja Jakubiec
Postawy wobec pracy pokolenia Y
Paweł Pietruszewski
Kulturowe bariery standaryzacji procesów biznesowych w środowisku
międzynarodowym
Anna Olszewska
Current needs and challenges ofyoung expats in Dubai and Singapore - cultural
dimension
Barbara Kozierkiewicz
Tożsamość zawodowa pracowników branży badań klinicznych w Polsce
Dariusz Terendij
Pieniądz jako predyktor zadowolenia z pracy
Anna Brzosko
Zarządzanie pracownikami z niepełnosprawnościami wyzwaniem współczesnej
organizacji
2. MARKETING
Dariusz Wieczorek
Zachowania nabywcze klientów instytucjonalnych na przykładzie procedur zakupu
specjalistycznej aparatury medycznej
Dorota Chmielewska-Kurek
Pozycjonowanie produktów wybieralnych a wpływ kobiet na ich zakup
Monika Sońta
Wskaźniki opiniotwórczości jako narzędzie współczesnego marketingu w
przemyśle spożywczym
3. EKONOMIA I FINANSE
Łukasz Socha
Rozwój sektora spółek innowacyjnych na Giełdzie Papierów Wartościowych w
latach 2004-2011
Piotr Arkadiusz Fedorowski
Finansowanie zaradne a pojęcia bliskoznaczne w literaturze przedsiębiorczości
Bartłomiej Vytlacil
Dynamika rozwoju regulowanego rynku obligacji korporacyjnych w Polsce a ryzyko
systemowe
Joanna Wolna
Analiza korzystania z kart płatniczych przez Polaków
4. NOWE NURTY W ZARZĄDZANIU
Magdalena Chomuszko
Ujednolicenie podejść i nomenklatury w zarządzaniu organizacją gospodarczą
Magdalena Ciepiela
Kapitał społeczny a wzrost gospodarczy. Społeczna odpowiedzialność
przedsiębiorstw (CSR) jako narzędzie budowania kapitału społecznego
Natalia Przybylska
Model otwartych innowacji. Trendy i przesłanki na najbliższe lata
Nina Kolczyńska
Funkcjonowanie administracji publicznej w koncepcji New Public Management
Jarosław Nowicki
Internet a strategia konkurencyjna pośredników
Mikołaj Rogiński
Przyczyny wykorzystania i dyfuzja otwartego oprogramowania w firmach
informatycznych
ABSTRACTS
388 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka