wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.00 35,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EPISTOMOLOGICZNA ROLA OBRAZU FOTOGRAFICZNEGO


ŁUKASZEWICZ A.A.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2014, wydanie I

cena netto: 37.00 Twoja cena  35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Epistemologiczna rola obrazu fotograficznego


Obraz cyfrowy wprowadza rewolucję w formy postrzegania tożsamości oraz otaczającego nas świata. Pracuje na rzecz tożsamości rozplenionej, oderwanej od zakładanego podłoża, multiplikującej się, relacyjnej, zmiennej. Jednostki pozbawione uniwersalnej istoty odnajdują się w innym niż dotychczas świecie, stanowiącym system wzajemnych połączeń a nie hierarchię bytów.

System wzajemnych połączeń stanowi odejście od perspektywy racjonalnego indywidualizmu oraz od świata podzielonego na istotę i formę, na byt i jego przejawy. Wraz z przekroczeniem tych źródłowych dla kultury Zachodu dualizmów świat i człowiek odzyskują całościowość. Można mówić tu o pewnego rodzaju holizmie, wskazującym, że wszystko jest ze wszystkim połączone interakcyjnie. Taką nową perspektywę epistemologiczną proponuję nazwać „epistemologią jak gdyby”, wprowadzającą „podmiot tak jakby”.

Aleksandra Łukaszewicz-Alcaraz


Wstęp

1. Obraz w perspektywie antropologicznej
1.1. Podporządkowanie obrazu jedynemu Słowu
1.2. Żywy obraz
1.3. Systemy dyskursywne i percepcja symboliczna
1.4. Specyfika medium fotografii

2. Kwestia tożsamości
2.1. Tożsamość jako projekt i konstrukcja
2.2. Ślady pamięci
2.3. Puste jądro obrazu tożsamości
2.4. Połowiczność człowieka

3. Metody upodmiotowiania przez fotografię
3.1. Świetlne poświadczenie
3.2. Fotografia jako własność
3.3. Konserwatyzm fotografii klasycznej

4. Obraz poza przedstawieniem
4.1. Częściowa autonomia fotografii artystycznej
4.2. Polityczność wyobraźni
4.3. Poza fotografię

Zakończenie

Bibliografia


256 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022