wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.90 52,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WSPÓŁCZESNA PRZESTRZEŃ EDUYKACYJNA T.1 GENEZA PRZEMIANY NOWE ZNACZENIA


ŻŁOBICKI W. RED.

wydawnictwo: IMPULS, 2013, wydanie I

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współczesna przestrzeń edukacyjna t.1

Geneza, przemiany, nowe znaczenia


Dyferencjacja wiedzy naukowej i cechująca pedagogikę subdyscyplinarność powodują, że obowiązkiem współczesnych badaczy zajmujących się naukami humanistycznymi i społecznymi jest upublicznianie dyskusji inicjowanej w celu precyzowania wiedzy o mniej znanych lub dopiero rozpoznawanych obszarach edukacji. Problematyka przestrzeni edukacyjnej podjęta przez autorów prezentowanych poniżej tekstów wydaje się być odpowiedzią na tak sformułowany postulat. Trzeba przy tym zaznaczyć, że charakterystyczna dla prac zbiorowych poliwalentność wiedzy i sposobów jej prezentacji stanowi wyzwanie, któremu sprostać powinni redaktorzy naukowi. Dlatego w prezentowanej zbiorowej publikacji poświęconej genezie, przemianom i nowym znaczeniom przestrzeni edukacyjnej wychodzimy od konstatacji, że przestrzeń jako pojęcie obecne już w wielu dziedzinach nauki wciąż nie doczekała się jednoznacznego zdefiniowania. Można jednak przyjąć, że przestrzeń w swojej istocie jest wielowymiarowa, a znajdujące się w niej podmioty i przedmioty wzajemnie na siebie oddziałują. Z pedagogicznego punktu widzenia istotna dla rozumienia pojęcia przestrzeni edukacyjnej wydaje się perspektywa podmiotu pozostającego w różnorodnych, skutkujących jego rozwojem, relacjach z otoczeniem społecznym.

Być może, lektura tej książki przybliży Czytelnikowi odpowiedzi na wiele pytań, m.in.: w jakim stopniu przestrzeń edukacyjna jest jej podmiotom narzucana, a w jakim jest przez nie kreowana, w jakich relacjach pozostają ze sobą przestrzeń nauczania i przestrzeń uczenia się, jak tworzona jest przestrzeń różnych instytucji edukacyjnych etc.

Mamy nadzieję, że takich pytań i owocnych odpowiedzi zrodzi się więcej za sprawą kilku głównych wątków, wokół których prowadzili swoją narrację autorzy poszczególnych artykułów. I tak w części pierwszej znalazły się teksty autorów, którzy z różnych perspektyw dokonali rozpoznania skomplikowanego charakteru przestrzeni edukacyjnej. Część drugą tworzą prace autorów koncentrujących się na podmiotach pozostających w relacjach z przestrzenią edukacyjną. Zgoła inną, bo instytucjonalną perspektywę analizowania owej przestrzeni, zaprezentowano w tekstach zamieszczonych w części trzeciej. Tom zamyka część czwarta, na którą składają się propozycje eksploracji przestrzeni edukacyjnej.

Zainteresowanie środowiska naukowego omawianą problematyką przerosło wszelkie oczekiwania i dlatego oprócz tej książki wydano także drugi tom, do którego lektury gorąco zachęcam. Pozostaję z nadzieją, że dzieląc się z Czytelnikami zebranymi tekstami, czynimy głębszym wgląd w skomplikowaną materię edukacji.

Wiktor Żłobicki


Wstęp

Część I Odczytania przestrzeni edukacyjnej

Bogusław Śliwerski
Transformacja pedagogiki transformacją przestrzeni jej tożsamości i wolności

Joanna Konieczka
Kryzysy edukacji w epoce ponowoczesności

Grażyna Lubowicka
Edukacja między etyką i polityką

Ewa Kobyłecka
Wartości i antywartości w przestrzeni edukacyjnej. Zarys problemu

Krystyna Ferenz
Przestrzenie współczesnej edukacji obywatelskiej

Daria Hejwosz-Gromkowska
Wychowanie obywatelskie: między ekskluzywnością a inkluzywnością

Rafał Włodarczyk
Zaangażowanie, architektonika granic, intryga relacji w perspektywie pedagogii azylu

Elżbieta Czykwin
Trybalizm i nowy trybalizm jako wyraz pragnienia więzi

Danuta Apanel
Koncepcja edukacji integracyjnej i inkluzyjnej w polskiej myśli pedagogicznej XX wieku

Część II Podmiotowość w przestrzeni edukacyjnej

Wiktor Żłobicki
Flow w edukacji. Między aktywnością egzoteliczną a autoteliczną

Iwona Samborska
Przestrzeń wykreowana w schemacie przestrzeni edukacyjnej małego dziecka

Irena Przybylska
Pedagogiczne odczytanie koncepcji inteligencji emocjonalnej Nowe przestrzenie uczenia się

Ewa Murawska
Nauczyciel we współczesnej przestrzeni edukacyjnej - od ortodoksji edukacyjnej do pedagogicznego pluralizmu

Małgorzata Kabat
Edukacyjna przestrzeń nauczyciela. Wybrane dylematy teoretyczne

Część III Instytucjonalne wymiary przestrzeni edukacyjnej

Beata Pietkiewicz-Pareek
Walka z analfabetyzmem w Indiach poprzez rozwój edukacji nieformalnej

Arleta Suwalska
Polityka edukacyjna rządu Tony‘ego Blaira w latach 1997-2007

Anna Odrowąż-Coates
Wyzwania wielokulturowe dla państwowego systemu oświaty w Polsce i w Wielkiej Brytanii

Jan Slava
System edukacji uczniów zdolnych w Republice Czeskiej

Helena Grecmanova, Miroslav Dopita
Academic environment of universities and teacher training faculties in the Czech Republic

Ewelina Piecuch
Przedszkole jako przestrzeń rozwijania sprawności intelektualnej dziecka

Tatiana Kłosińska
Nauczyciele wczesnej edukacji wobec twórczości w przestrzeni szkolnej

Aleksandra Marcinkiewicz
Uniwersytet Trzeciego Wieku jako przestrzeń uczenia się osób starszych

Beata Krawiec
O potrzebie przygotowywania analityków rynku/przestrzeni edukacyjnej

Część IV Eksploracje przestrzeni edukacyjnej

Bozena Supsakova
Media education as inherent part of the general curricular reform in Slovakia

Alicja Mironiuk-Netreba
Film fabularny jako przestrzeń edukacyjna o niepełnosprawności

Agnieszka Gil
Dyskusyjny Klub Filmowy jako przestrzeń edukacyjna

Kamila Osip
Virtual reality czy real virtuality? Internet jako przestrzeń uczenia się wspólnotowości

Anna Perkowska-Klejman
Refleksyjność w praktyce edukacyjnej

Dorota Sieroń-Galusek
Biografia kulturalna jako studium postaw - propozycja dla edukacji kulturalnej

Justyna Wojciechowska
Dziecięca narracja w perspektywie poznawczej - odzwierciedlenie znaczenia w języku

Alfabetyczny spis autorów


476 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022