|
![](okladki/ik/ik-915.jpg)
JAKOŚCIOWE ASPEKTY EFEKTYWNOŚCI SYSTEMOWEJ INTEGRACJI PRZEDSIĘBIORSTWA
WĘGRZYN B. wydawnictwo: DIFIN, 2014, wydanie I cena netto: 71.30 Twoja cena 67,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jakościowe aspekty efektywności systemowej integracji przedsiębiorstwa
W monografii omówione zostały uwarunkowania kształtowania Zintegrowanego Systemu
Zarządzania w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych i opracowane zostały modelowe
rozwiązania organizacyjne zapewniające jego skuteczne wdrożenie.
Tematem przewodnim są zasady i tryb postępowania (dobre praktyki) będące
przesłankami lub determinantami skutecznej integracji systemów zarządzania polskich
przedsiębiorstw poprzez kształtowanie filozofii biznesowej i praktyk działania opartych
na zarządzaniu przez jakość.
Uwzględniono współdziałania w ramach systemu zarządzania w realizacji procesów
operacyjnych (analiza rynków i oczekiwań klientów, wytwarzanie produktów, marketing,
dostawy i sprzedaż) w ramach procesów zarządzania produktem i wspomagających
(zarządzanie systemami innowacyjnymi i informacyjnymi dotyczącymi produktów oraz
aspekty środowiska pracy i otoczenia).
Procesy te umożliwiają poznawanie potrzeb i badanie satysfakcji konsumentów oraz
stanowią punkt wyjścia do ulepszania produkcji i wprowadzania zmian. Szczególne
znaczenie ma tu proces wytwarzania towarów, którego parametry technologiczne i
jakościowe wymagają monitorowania.
Wprowadzenie
Cele opracowania i metody badawcze
1. Postrzeganie integracji przedsiębiorstwa
1.1. Potrzeba integracji zarządzania przedsiębiorstwem
1.2. Sposoby i etapy integracji przedsiębiorstwa
1.3. Światowe i europejskie rozwiązania doskonalenia zarządzania poprzez jego
systemową integrację
1.3.1. Polskie uwarunkowania rozwoju integracji zarządzania przedsiębiorstwami
1.4. Specyfika integracji małych firm
1.5. Konkurencyjny produkt efektem integracji procesów wytwórczych przedsiębiorstwa
1.6. Rola integracyjna technologii
1.7. Komputerowa integracja przygotowania i nadzoru realizacji produkcji
1.8. Uwarunkowania motywacyjne integrowania pracowników
Podsumowanie
2. Uwarunkowania rozwoju integracji zarządzania polskimi przedsiębiorstwami
2.1. Jakość jako determinanta integracji działań wytwórczych przedsiębiorstwa w
ujęciu procesowym
2.1.1. Cykl doskonalenia PDCA
2.1.2. Europejski model EFQM doskonałości w biznesie
2.1.3. Instrumentarium zarządzania jakością
2.1.4. Czy TQM jest systemem zarządzania przedsiębiorstwem?
2.2. Polskie uwarunkowania integracji zarządzania przedsiębiorstwami przez zarządzanie
przez jakość
2.2.1. Podejście procesowe
2.2.2. Zarządzanie przedsięwzięciami (project management)
2.3. Modele integracji zarządzania przedsiębiorstwa oparte na wdrożeniu ZSZ/ZpJ
2.3.1. Model aplikacyjny "Wehikuł TQM"
2.4. Uwarunkowania programowo-organizacyjne wdrażania ZSZ/ZpJ
2.5. Uwarunkowania ekonomiczno-kosztowe wdrożenia ZSZ w przedsiębiorstwie
Podsumowanie
3. Uwarunkowania skuteczności wdrożenia zintegrowanych systemów zarządzania w
polskich przedsiębiorstwach
3.1. Cele i metodyka. Badania oddziaływania zintegrowanego systemu zarządzania na
doskonalenie zarządzania przedsiębiorstwem. w aspekcie jego integracji
3.1.1. Przebieg badania ankietowego
3.1.2. Podsumowanie - analiza i wnioski
3.2. Uwarunkowania programowo-organizacyjne pracy zespołu wdrażającego
3.2.1. Model opracowania i wdrożenia ZSZ
3.2.2. Organizacja prac wdrożeniowych
3.2.3. Ocena pracy zespołu realizującego projekt wdrożenia ZSZ według wybranych
kryteriów efektywności
3.3. Kryteria oceny skuteczności kształtowania ZSZ w przedsiębiorstwie
3.3.1. Kryteria efektywnościowe osiągania celów ZSZ w skali przedsiębiorstwa
3.3.2. Korzyści wymierne i niewymierne wynikające z wdrożenia norm ZSZ
3.4. Czynniki dezintegrujące - dlaczego TQM zawodzi?
Podsumowanie
4. Badanie skuteczności wdrożenia ZSZ
4.1. Weryfikacja praktyczna przyjętych hipotez i opracowanych modeli rozwiązań
problematyki pracy - studia przypadków
4.1.1. Zbiorcze opracowanie statystyczne i analiza wyników badania wybranych zagadnień -
studium przypadków
4.2. Opracowania statystyczne case study
4.3. Wnioski analityczne z badania case study
Zakończenie
1. Podsumowanie i wnioski
2. Kierunki dalszych badań naukowych
Bibliografia
Załączniki
Załącznik 1. Ankieta: Badanie oddziaływania zintegrowanego systemu zarządzania
przedsiębiorstwem na efektywność działania przedsiębiorstwa i postawy pracowników
Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu: Integrowanie działań przedsiębiorstwa na bazie
zintegrowanego systemu zarządzania (ZSZ) oraz filozofii i praktyk zarządzania przez
jakość (ZpJ)
Streszczenie
Spis rysunków
Spis tabel
306 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|