wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.20 43,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BRZYDKIE SŁOWA BRUDNY DŹWIĘK MUZYKA JAKO PRZEKAZ KSZTAŁTUJĄCY STYL


LUTOSTAŃSKI M.J.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2015, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Brzydkie słowa, brudny dźwięk

Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych


Punk’s not dead. Stare hasło, które pamiętam z koncertów sprzed trzydziestu lat, powraca echem, gdy czytam książkę doktora Michała Jana Lutostańskiego. Przy czym zawołanie to odnosi się nie tylko do punk rocka, lecz także subkultur młodzieżowych jako takich. 
Książka Lutostańskiego była dla mnie podróżą sentymentalną, przywołującą z pamięci to i owo. W kulturze, która zwykła traktować to, co zdarzyło się przed pięciu laty, jak zamierzchłą, paleolityczną niemal przeszłość, jest to cenne i znaczące. Po prostu.

Mariusz Czubaj
profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie


Brzydkie słowa, brudny dźwięk to efekt kilkuletnich prac empirycznych nad subkulturami młodzieżowymi w Polsce.

Pierwsza jej część dotyczy przyjętego modelu komunikacyjnego między muzykami a słuchaczami w tychże grupach oraz zastosowanej triangulacji metodologicznej.

Druga skupia się na nadawcach oraz analizie przekazu w piosenkach ośmiu zespołów.

Trzecia zaś kładzie nacisk na słuchaczy w subkulturach z uwzględnieniem stworzenia modeli idealnych ich członków, a kończy się odtworzeniem modelu łączącego nadawców i odbiorców przekazu komunikacyjnego.

Książka ta ma na celu ukazanie kluczowej roli, jaką w subkulturach odgrywa muzyka; może zainteresować nie tylko socjologów, lecz także kulturoznawców, muzykologów czy medioznawców.


Michał Jan Lutostański – socjolog, doktor nauk społecznych i absolwent Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jego działalność naukowa skupia się na młodzieży oraz muzyce. Pracownik instytutu badawczego TNS Polska, gdzie zajmuje się ilościowymi badaniami konsumenckimi. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Autor wielu publikacji oraz wystąpień konferencyjnych. Zdobywca I miejsca w Konkursie o Nagrodę Publiczności na Najlepsze Wystąpienie podczas XIV Kongresu Badaczy Rynku i Opinii 2013 r.


Przedmowa
                   
Rozdział 1. Założenia teoretyczne

1.1. Definicja subkultur     
1.2. Badania subkultur w Polsce    
1.3. Wybór subkultur do badania  
1.4. Muzyka jako medium    
1.5. Okoliczności przekazu   
1.6. Model komunikacyjny 
1.7. Metodologia    
1.7.1. Przekaz      
1.7.2. Nadawcy 
1.7.3. Odbiorcy  

Rozdział 2 . Nadawcy oraz przekaz w piosenkach

2.1. Subkultura metali  
2.1.1. Metale i ich muzyka  
2.1.2. Muzycy o swojej twórczości  
2.1.3. Przekaz w piosenkach  
2.1.4. Inne elementy przekazu   
2.2. Subkultura hip-hopowa   
2.2.1. Hip-hopowcy i ich muzyka
2.2.2. Muzycy o swojej twórczości 
2.2.3. Przekaz w piosenkach   
2.2.4. Inne elementy przekazu   
2.3. Subkultura punkowa    
2.3.1. Punki i ich muzyka   
2.3.2. Muzycy o swojej twórczości   
2.3.3. Przekaz w piosenkach    
2.3.4. Inne elementy przekazu  
2.4. Subkultura skinheadów   
2.4.1. Skinheadzi i ich muzyka  
2.4.2. Muzycy o swojej twórczości   
2.4.3. Przekaz w piosenkach   
2.4.4. Inne elementy przekazu       
2.5. Porównanie nadawców oraz przekazu czterech subkultur     
2.5.1. Porównanie przekazu   
2.5.2. Porównanie nadawców    

Rozdział 3. Odbiorcy przekazu   

3.1. Młodzież a muzyka  
3.2. Słuchacze zaangażowani kontra niezaangażowani  
3.3. Demografia członków subkultury  
3.4. Przynależność do subkultury     
3.5. Muzyka słuchana przez subkultury    
3.6. Muzyka a subkultury   
3.7. Normy i styl życia subkultur młodzieżowych 
3.8. Typy idealne uczestników subkultur młodzieżowych 

Zakończenie      
Bibliografia      
Literatura        

Wywiady z zespołami     
Strony internetowe    
Wykaz rycin i tabel    
Aneks 1 – ankieta ilościowa z członkami subkultur 
Subkultura    
Muzyka    
Normy, wartości, styl życia     
Metryczka     


304 stron, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022