Często zdarza się, że osoby dobrze znające gramatykę angielską i posiadające
szeroki zakres słownictwa mają ciągle uczucie pewnej "blokady", gdy staną
przed koniecznością przeprowadzenia nawet krótkiej rozmowy z native speakerem.
Prawdziwa fluency, czyli biegłość w posługiwaniu się danym językiem, zaczyna się
bowiem wtedy, gdy znamy jego wyrażenia potoczne i idiomatyczne.
Celem książki "Business Mix" jest właśnie wypełnienie tej
luki przez dostarczenie Czytelnikowi dużej liczby prostych, codziennych zwrotów w
różnych kontekstach i sytuacjach.
Znajomość ich jest niezbędna w pracy, w której występuje kontakt z
językiem angielskim. Praca bowiem to nie tylko posługiwanie się formalnym językiem
umów i kontraktów, ale również koleżeńskie rozmowy przy lunchu, w pubie lub plotki w
czasie przerwy na zebraniu. Po przeczytaniu "Business Mix" można
"błysnąć" znajomością różnych ciekawostek i zrobić wrażenie
well-travelled czyli bywałej w świecie. Książka zawiera całą gamę współczesnego,
nowoczesnego słownictwa, z którym spotykamy się słuchając wiadomości BBC lub
czytając prasę anglojęzyczną. Jest to również jedna z niewielu książek, która
prezentuje obszernie charakterystyczny slang różnych, nieraz hermetycznych, środowisk
zawodowych, takich jak dealerzy samochodów, agenci nieruchomości, komputerowcy, maklerzy
giełdowi, projektanci mody, dziennikarze lub adwokaci.
"Business Mix" to "niezbędnik" dla wszystkich tych,
którzy stawiają sobie za cel biegłe opanowanie języka angielskiego za wszystkimi jego
niuansami.
Spis treści
OD AUTORKI
OFFICE
1. The Manager
2. The Secretary
3. Computers
4. Murphy's Law
WORK
1. Headhunter
2. Fire
3. New Kids on the Block
4. Interviews
ON BUSINESS
1. Before the Trip
2. On the Plane
3. The Restaurant
4. Pub-crawling
FINANCES
1. Bank
2. Forex
3. Wall Street
4. Black Knight
BUYING AND SELLING
1. Cars
2. Real Estate
3. Fashion
4. Auction
MEETINGS
1. Negotiations
2. Meetings
3. Organizing a Conference
4. A Business Speech
LAW & CRIME
1. Narco-Business
2. Monkey Business
3. On the Border
4. Legal Eagle
ADVERTISING
1. Press Baron
2. Marketing Flair
3. Advertising Tricks
4. Crazy TV Reporters
164 strony/pages, miękka oprawa/paperback