Google Analytics dla marketingowców
Co i dlaczego klikają ludzie, na których Ci zależy?
W świecie tradycyjnego, offline’owego marketingu na zbadanie potrzeb, nawyków i
przekonań potencjalnych klientów wydaje się krocie. Organizowane są drogie testy,
grupy fokusowe i badania ankietowe, które mają pomóc zajrzeć w umysły Twoich
potencjalnych odbiorców. W końcu kampania reklamowa nie poparta solidną analityczną
podbudową jest wielce ryzykowna, prawda?
W internecie nie musisz uciekać się do tak kosztownych metod – Twoi odbiorcy sami
powiedzą Ci, czego potrzebują, w najprostszy i najbardziej wiarygodny sposób -
klikając to, co ich interesuje.
Dzięki potężnemu, darmowemu narzędziu Google Analytics bez specjalistycznej wiedzy
i dużych nakładów czasu możesz znaleźć odpowiedzi na wiele pytań nurtujących
marketingowców.
Między słupkami i wierszami tabel kryją się prawdziwe historie internautów,
którzy odwiedzili kiedyś Twoją stronę. Śledząc na bieżąco statystyki, możesz w
prosty sposób przetestować skuteczność przyjętej strategii, nieustannie podnosić
użyteczność witryny i podejmować mądre decyzje biznesowe. Czy to działa? Zapytaj
Amazon.com, który całą swoją potęgę zbudował na analizie i testowaniu nowych
rozwiązań!
Martyna Zastrożna - entuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z
nieskrywaną fascynacją przygląda się tabelkom i wykresom w ukochanym Google Analytics.
Posiada certyfikaty kwalifikowanego specjalisty Google AdWords oraz Google Analytics IQ.
Chętnie dzieli się wiedzą ze studentami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i
uczestnikami szkoleń (m.in. Enea, Solar, Urząd Miasta Stołecznego Warszawa, Media
Expert).
O autorce (7)
1. Wprowadzenie, czyli o co tak naprawdę chodzi w analityce? (9)
2. Google Analytics - witaj w krainie czarów (13)
- Zalety i ograniczenia (13)
- Dużo, szybko i tanio, czyli przepis na międzynarodowy sukces (13)
- Kilka słów o wadach i ograniczeniach (15)
- Google Analytics Premium (17)
- Jak działa Google Analytics? (17)
- Twoje centrum dowodzenia - kilka słów o interfejsie (19)
- Struktura Google Analytics (19)
- Interfejs (20)
- Podstawowe metryki (22)
- Odwiedziny (23)
- Odsłony (24)
- Unikalni użytkownicy (24)
- Średni czas trwania odwiedzin (25)
- Strony/odwiedziny (średnia liczba odsłon) (26)
- Nowe odwiedziny (26)
- Współczynnik odrzuceń (27)
- Raporty standardowe (29)
- Czas rzeczywisty (29)
- Odbiorcy (31)
- Źródła odwiedzin (35)
- Treść (43)
- Konwersje (50)
3. Zbuduj swój plan analityczny (57)
- KROK 1. Poznaj swój cel! (57)
- Dlaczego cel jest kluczem do sukcesu? (57)
- Jaki cel ma Twoja witryna? (59)
- Jak wybrać wskaźniki sukcesu? (61)
- Zweryfikuj swoje KPI (65)
- KROK 2. Wdrażaj! (66)
- Dlaczego instalacja to jeszcze nie wdrożenie, czyli: "śmieci na wejściu -
śmieci na wyjściu" (66)
- Kod śledzenia (69)
- Śledzenie celów (70)
- Kiedy wdrażać śledzenie zdarzeń? (77)
- Konfiguracja śledzenia e-commerce (81)
- Integracja z Google AdWords (83)
- Integracja z Narzędziami dla webmasterów (Google Webmaster Tools) (90)
- Wdrożenia niestandardowe (92)
- KROK 3. Zbieraj dane! (104)
- Dlaczego im więcej danych, tym mniej wniosków? (104)
- Jak wybrać najważniejsze dane? (104)
- Actionable data dla różnych witryn (106)
- KROK 4. Raportuj! (106)
- Profile i filtry (106)
- Panele informacyjne - szybki dostęp do danych z raportów (114)
- Raporty niestandardowe (117)
- Edycja raportów (118)
- Skróty (118)
- Sposoby prezentacji danych w raporcie (119)
- Zdarzenia inteligentne (128)
- Eksport, udostępnianie i wysyłka raportów (130)
- KROK 5. Analizuj! (133)
- Kiedy przystąpić do analizy? (133)
- Czy warto analizować wartości średnie? (134)
- Analiza liczb vs analiza trendów (134)
- Segmentacja (135)
- Rola kontekstu (138)
- KROK 6. Działaj! (140)
- Czy Twoja strona realizuje cel? (140)
- Pola optymalizacji (141)
- Jak wprowadzać zmiany? (147)
- Wyznaczanie kolejnych KPI (152)
4. Podsumowanie (153)
- 10 przykazań analityka internetowego (153)
- Co poza Google Analytics? (155)
- Kultura analityczna w firmie (157)
- Pokaż możliwości (157)
- Pomóż innym osiągnąć sukces (158)
- Zaskocz przełożonych (159)
A. Słownik analityka internetowego (161)
B. Skąd czerpać wiedzę? (165)
- Z internetu (165)
- Z księgarni (169)
176 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka