wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 124.29 118,08   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZAMKNIĘCIE ROKU W FIRMIE OBOWIĄZKI PODATKOWE I RACHUNKOWE


TRZPIOŁA K.

wydawnictwo: OFICYNA PRAWA POLSKI, 2013, wydanie I

cena netto: 124.29 Twoja cena  118,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zamknięcie roku w firmie

Obowiązki podatkowe i rachunkowe


Zamknięcie roku przez podmioty prowadzące księgi rachunkowe wymaga odpowiedniego sporządzenia danych porównawczych, rozliczenia różnic kursowych, wyceny zapasu produktów, przyporządkowania kosztów.

Należy sporządzić też remanent. Podobne obowiązki mają podatnicy prowadzący księgi podatkowe.

Książka Zamknięcie roku w firmie kompleksowo omawia zagadnienia związane z firmowym końcem roku.

To przewodnik, który krok po kroku wskaże, jak postępować z ewidencjami, księgami i dokumentami. Wszystko omówione na praktycznych przykładach.


Wstęp

Wykaz stosowanych skrótów

Rozdział 1. Zamknięcie roku w podatkowej księdze przychodów i rozchodów
Poprawne sporządzenie remanentu ma wpływ na właściwe ustalenie dochodu za 2013 rok
Sprawdzenie kwalifikowalności kosztów do kosztów uzyskania przychodów
Podsumowanie kolumn należy najpóźniej sporządzić do 30 kwietnia 2014 r.
W związku ze zmianą sposobu ewidencji i opodatkowania przedsiębiorca ma wiele obowiązków
Okres przechowywania księgi podatkowej

Rozdział 2. Przejście na księgi rachunkowe
Przechodząc z PKPiR na księgi rachunkowe, trzeba na początku opracować politykę rachunkowości
Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz sporządzenie wykazu aktywów i pasywów

Rozdział 3. Wybór biegłego rewidenta
W zaproszeniu do złożenia ofert na badanie sprawozdania finansowego trzeba podać swoje oczekiwania
Wskazówki dotyczące wyboru biegłego rewidenta do badania sprawozdania

Rozdział 4. Inwentaryzacja
Właściwie przeprowadzona inwentaryzacja pozwala na ustalenie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów jednostki
Inwentaryzacja metodą spisu z natury
Arkusze spisowe to dokument księgowy - za ich rozliczenie odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej
Inwentaryzacja metodą potwierdzenia salda
Porównanie zapisów w księgach rachunkowych z dokumentacją
Zasady rozliczania różnic inwentaryzacyjnych
Najczęstsze błędy popełniane w czasie inwentaryzacji

Rozdział 5. Sprawozdanie finansowe
Sporządzając bilans za 2013 rok, trzeba zwrócić uwagę na prawidłowe ujęcie aktywów obrotowych
Aktywa trwałe
Pasywa są źródłem finansowania aktywów w jednostce
Ujęcie w bilansie odpisów aktualizujących zależy od stosowanych rozwiązań ewidencyjnych
Jednostka ma do wyboru dwa warianty sporządzania rachunku zysków i strat za 2013 roku
Ewidencja wyniku finansowego w wariancie kalkulacyjnym i porównawczym
Wybór sposobu ewidencji kosztów ma wpływ na ustalanie wyniku finansowego
Dodatkowe noty i objaśnienia do rachunku zysków i strat warto przedstawić w formie tabel
W pozostałych elementach rachunku zysków i strat ujmuje się zdarzenia nadzwyczajne
Rachunek przepływów pieniężnych sporządzają tylko wybrane podmioty
Zestawienie zmian w kapitale własnym
Po spełnieniu określonych warunków przedsiębiorstwo może skorzystać z uproszczeń
W niektórych sytuacjach kierownik może odmówić podpisania sprawozdania finansowego

Rozdział 6. Podatek odroczony
Skutki uwzględnienia podatku odroczonego jednostka wykazuje w sprawozdaniu finansowym

Rozdział 7. Koszty z przełomu roku
Opłacone z góry prenumeraty to rozliczenia między okresowe czynne
Rozliczenie kosztów międzyokresowych biernych zależy od rodzaju tworzonego rozliczenia i od przyjętej ewidencji
Rezerwy na niewykorzystane urlopy trzeba ująć w bilansie
Wynagrodzenia z przełomu roku rachunkowo ujmiemy jako koszt działalności operacyjnej

Rozdział 8. Błędy i korekty w sprawozdaniu finansowym
Jednostki zapominają o okresowej weryfikacji stosowanych stawek amortyzacyjnych
Wiele wykrytych błędów podczas badania sprawozdania dotyczy zapasów, należności i podatku odroczonego
Jednostki stosują nieprawidłowy kurs do wyceny zobowiązań w walucie
Ujawnienie błędu istotnego w sprawozdaniu finansowym wpływa na rozliczenie podatku dochodowego
Zdarzenia ujawnione przed zatwierdzeniem sprawozdania finansowego wymagają odpowiednich korekt

Rozdział 9. Obowiązki związane z zatwierdzaniem i publikacją sprawozdań finansowych
Kierownik jednostki przedstawia sprawozdanie finansowe właściwym organom
Każda jednostka przekazuje sprawozdanie do urzędu skarbowego
Do 15 lipca 2014 r. sprawozdanie finansowe trzeba złożyć do KRS
Niektóre jednostki publikują sprawozdanie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym

Rozdział 10. Zaniknięcie roku w pytaniach i odpowiedziach
Brak obowiązku badania sprawozdania zwalnia z tworzenia rezerwy na odroczony podatek dochodowy
Skutków błędu podstawowego nie trzeba prezentować w rachunku przepływów pieniężnych w pozycji A.II.10 Inne korekty
W niektórych sytuacjach istnieje możliwość odmowy podpisu sprawozdania
W spółkach publicznych biegły rewident musi zmieniać się co 5 lat
W niektórych przypadkach jednostka nie składa skonsolidowanych sprawozdań finansowych
Na dzień przed postawieniem spółki w stan likwidacji sprawozdanie finansowe podpisuje zarząd
Koszty generalnego remontu można rozliczać w czasie
Lokaty w bilansie jednostka ujmuje jako inwestycje
Ujawnienie błędu po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego
Odmowa podpisu sprawozdania finansowego wymaga pisemnego uzasadnienia
Firma, która zawiesiła działalność, nie składa sprawozdania do KRS
Poprawne określenie momentu ujęcia kosztów w księgach wyznacza datę ich rozliczenia jako kosztów uzyskania przychodu
Zdarzenia nieistotne przed zamknięciem ksiąg rachunkowych ujmuje się w księgach 2013 roku
Kierownik biura rachunkowego powinien podpisać sprawozdanie finansowe

Rozdział 11. Przegląd interpretacji podatkowych i orzeczeń sądów
Poprawnie prowadzone księgi rachunkowe pozwalają ustalić podstawę opodatkowania
Przedsiębiorca nie rozliczy jednorazowo kosztów ubezpieczeń komunikacyjnych oraz majątkowych
Wydatki sfinansowane dopłatami zwolnionymi z PIT nie mają wpływu na wysokość rocznego podatku
Nawet materiały częściowo zużyte przedsiębiorca powinien ująć w remanencie na 31 grudnia
Odziedziczonych towarów nie uwzględnia się przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania PIT
Materiały podstawowe i pomocnicze wymagają ujęcia w spisie z natury
Sprzedaż papierów wartościowych nie wpływa na dochód z pozarolniczej działalności gospodarczej
Różnice inwentaryzacyjne w postaci nadwyżek magazynowych są przychodem podlegającym CIT
W sprawozdaniu finansowym i zeznaniu rocznym podatnik wykazuje dochody spółki przejętej
Niedobory niezawinione nie wymagają korekty odliczonego podatku od towarów i usług
MF: Towary nabyte nieodpłatnie nie powiększają kosztów
Spis z natury trzeba wpisać do podatkowej księgi przychodów i rozchodów
Ujemny wynik zakładu położonego na Słowacji nie wpływa na roczny podatek płacony w kraju
Zawiniony niedobór towarów powoduje konieczność skorygowania VAT-7
Przyczyny powstania niedoborów i nadwyżek w środkach obrotowych trzeba udokumentować
Nadwyżki ujawnione w trakcie inwentaryzacji podlegają opodatkowaniu CIT

Rozdział 12. Wzory dokumentów

Rozdział 13. Ustawa o rachunkowości


224 styrony, Format: 21.0x29.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022