|

USŁUGI CYFROWE
PAPIŃSKA-KACPEREK J. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ, 2013, wydanie I cena netto: 55.44 Twoja cena 52,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Usługi cyfrowe
Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce
Digitalizacja wielu dotychczas stosowanych w formie papierowej dokumentów powoduje
zmiany kulturowe w operowaniu tymi dokumentami i wprowadza nowe pojęcia i rodzaje usług
realizowanych na dokumentach elektronicznych. Te fundamentalne zmiany powodują nowe
sposoby funkcjonowania urzędów i wielu instytucji, z którymi kontaktujemy się w
trakcie realizacji rozmaitych czynności życia codziennego.
Ten nowy model funkcjonowania społeczeństwa w różnych obszarach aktywności
wprowadził nowe pojęcia, takie jak usługa cyfrowa i produkt cyfrowy, a całość nosi
nazwę społeczeństwa informacyjnego.
Autorka w swej pracy podejmuje tę nowatorską tematykę, koncentrując się na
aspektach usług cyfrowych, głównie w obszarze administracji publicznej w Polsce.
Podjęcie tej tematyki jest zasadne z badawczego punktu widzenia, gdyż stan rozwoju
stosowania nowych technologii jest przedmiotem licznych badań i analiz oraz stanowi o
pozycji kraju w społeczności międzynarodowej.
Skróty
Wstęp
1. Społeczeństwo informacyjne
1.1. Pojęcie informacji
1.2. Wynalazki związane z przekazywaniem informacji
1.3. Koncepcja społeczeństwa informacyjnego
1.4. Wiedza we współczesnym świecie
1.5. Podstawy prawne budowania społeczeństwa informacyjnego
2. Usługi cyfrowe
2.1. Przegląd definicji i rodzajów usług
2.1.1. Usługa w gospodarce
2.1.2. Usługi sieciowe
2.1.3. Usługi internetowe
2.1.4. Usługi elektroniczne
2.2. Propozycja definicji usługi cyfrowej
3. Podaż i popyt na usługi cyfrowe w kluczowych obszarach życia
3.1. Źródła danych i zakres prowadzonych badań
3.2. Internauci - potencjalni odbiorcy usług cyfrowych
3.3. Usługi cyfrowe związane z komunikacją i kulturą
3.3.1. Usługi cyfrowe związane z komunikacją, dostarczaniem informacji i rozrywką
3.3.2. Cyfrowe dobra kultury
3.3.3. Usługi cyfrowe w nauce i edukacji
3.3.4. E-turystyka
3.3.5. Popyt na usługi e-komunikacji i e-kultury
3.4. Usługi cyfrowe w gospodarce
3.4.1. Usługi cyfrowe w handlu i bankowości
3.4.2. Usługi marketingu elektronicznego
3.4.3. Usługi cyfrowe w działalności przedsiębiorstw
3.4.4. Usługi cyfrowe w pracy zawodowej
3.4.5. Usługi cyfrowe w transporcie i logistyce
3.4.6. Usługi cyfrowe w energetyce
3.4.7. Popyt na usługi e-handlu i e-bankowości
3.5. Usługi cyfrowe w administracji publicznej
3.5.1. E-administracja
3.5.2. Usługi cyfrowe administracji lokalnej
3.5.3. Usługi cyfrowe administracji centralnej
3.5.4. E-administracja 2.0
3.5.5. Popyt na usługi administracji cyfrowej
3.6. Usługi cyfrowe związane z bezpieczeństwem w sieci
3.6.1. Oprogramowanie i działania przeciw malware
3.6.2. Ochrona reputacji
3.6.3. Kryptologia
3.6.4. Zdalne uwierzytelnienie
3.6.5. Popyt na usługi związane z bezpieczeństwem w sieci
3.7. Różnice w przyswajaniu poszczególnych kategorii usług
4. Teorie stosowane w badaniu motywów użycia usług cyfrowych
4.1. Proces przyswajania usług cyfrowych
4.2. Teorie i modele
4.2.1. Teorie zmiany postaw
4.2.2. Społeczna teoria uczenia się
4.2.3. Dyfuzja innowacji
4.2.4. Teoria przemyślanego działania
4.2.5. Teoria planowanego działania
4.2.6. Model wykorzystania komputerów osobistych
4.2.7. Model akceptacji techniki
4.2.8. Model motywacyjny
4.2.9. Indeks gotowości technicznej
4.2.10. Uogólniona teoria akceptacji i korzystania z techniki
4.2.11. Model podejmowania decyzji
4.3. Badania akceptacji usług administracji cyfrowej
5. Elektroniczne rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych
5.1. Podatek dochodowy od osób fizycznych
5.2. Elektroniczne systemy rozliczania podatku PIT na świecie
5.2.1. Przygotowywanie formularzy przez administrację podatkową
5.2.2. Formy płatności
5.2.3. Bezpieczeństwo
5.2.4. Korzyści wynikające z wdrożenia systemów online
5.2.5. Statystyki elektronicznego rozliczania podatku PIT
5.3. Polski serwis e-Deklaracje
5.3.1. Procedura elektronicznego składania deklaracji PIT
5.3.2. Problemy użytkowników portalu e-Deklaracje
5.4. Badania akceptacji elektronicznego rozliczania podatków
5.4.1. Badania doradców podatkowych i administracji rządowej
5.4.2. Badania podatników
5.4.3. Przyczyny niekorzystania z elektronicznego wysyłania deklaracji PIT
6. Badanie przyczyn braku zainteresowania usługą elektronicznego rozliczania
podatku PIT
6.1. Zakres badania
6.2. Metodologia
6.3. Analiza zebranego materiału badawczego
6.4. Analiza zebranego materiału na tle przedstawionych teorii
6.5. Badanie zależności zmiennych
6.6. Model zmiany postawy
7. Strategia poprawy akceptacji i poziomu wykorzystania cyfrowych usług
administracji publicznej
7.1. Współczesna strategia marketingowa
7.1.1. Monitorowanie stanu zaawansowania e-administracji i potencjalnego popytu na cyfrowe
usługi administracji publicznej
7.1.2. Promocja w mediach społecznościowych i marketing szeptany
7.2. Promocja cyfrowych usług administracji publicznej
7.2.1. Działania promujące elektroniczne wysyłanie formularzy PIT na świecie
7.2.2. Dotychczasowe działania promocyjne w Polsce
7.3. Koncepcja polityki upowszechniania cyfrowych usług administracji w Polsce
Wnioski
Załącznik 1. Pierwsze usługi Internetu
Załącznik 2. Skala pomiarowa modelu MPCU
Załącznik 3. Skala pomiarowa modelu TAM
Załącznik 4. Skala pomiarowa modelu Schauppa i in.
Załącznik 5. Kody błędów systemu e-Deklaracje
Załącznik 6. Formularz ankiety przeprowadzonej w urzędach skarbowych
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Od Redakcji
282 strony, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|