- Media społecznościowe i kapitał społeczny
- Obsługa klienta w sferze publicznej
- Marketing wirusowy
- Autentyzm w newsletterach
Zmiana systemu gospodarczego i sytuacji rynkowej, która nastąpiła z górą
dwadzieścia lat temu, przyniosła nam nieobecny w czasach niedoboru… marketing.
Zafundowała nam pierwsze — cytowane wszędzie i przez wszystkich — reklamy, promocje
typu "2 w cenie 1" oraz telemarketerów, dzwoniących w najmniej odpowiednich
momentach. Po początkowym zachłyśnięciu się marketingiem zarówno klienci, jak i sami
przedsiębiorcy zaczynają być nim zmęczeni. Określenie "zabieg marketingowy"
często stanowi synonim manipulacji, mydlenia oczu odbiorcom czy zapychania skrzynek
pocztowych przypadkowymi ofertami.
Dlatego dziś, w dobie przesytu konsumpcyjnego, szybkiego internetu, smartfonów i
wszechobecnych mediów społecznościowych "chłyty małketingowe" to
zdecydowanie za mało. Klient mający do wyboru identyczne z jego punktu widzenia oferty
dwóch konkurencyjnych firm wybierze tę, która bardziej do niego przemówi. Nagrodzi
zakupem producenta, który szczerze i otwarcie rozpocznie dialog, a także z pokorą
wysłucha opinii o sobie - tych pozytywnych i tych negatywnych. Wróci, jeśli jego uwagi
zostaną uwzględnione.
Książka, którą trzymasz w ręku, stanowi świetny początek dialogu, jaki
nawiążesz z rynkiem.
Autor w niezobowiązujący i dowcipny sposób przedstawia praktyczne spojrzenie
na zmieniające się relacje firm z konsumentami. Przekonaj się, że media
społecznościowe są przyszłością marketingu, a nie tylko przelotną modą. Sięgnij
po zestaw konkretnych informacji oraz przykładów z życia, dzięki którym nie tylko
dowiesz się, co się sprawdza (a co nie), lecz również jakie podejmować działania i
do kogo je kierować.
Scott Stratten jest prezesem UnMarketing.com oraz ekspertem w obszarze
marketingu szeptanego i społecznościowego. Wirusowe materiały wideo opracowane na
zlecenie jego klientów zostały wyświetlone ponad 60 milionów razy i wygenerowały
bardzo duże przychody. Stratten pojawia się w takich serwisach, jak Mashable.com i
CNN.com. Piszą o nim "Wall Street Journal", "USA Today" oraz
"FastCompany". Prowadzi wykłady i doradza na całym świecie w zakresie
skuteczniejszych metod budowania przez firmy relacji z ich bieżącymi oraz potencjalnymi
klientami z wykorzystaniem mediów społecznościowych czy marketingu wirusowego… oraz
starej dobrej sztuki rozmawiania.
Spis treści:
Wprowadzenie (9)
Rozdział 1. Hierarchia zakupów (13)
Rozdział 2. O ekspertach słów kilka (16)
Rozdział 3. Luka zaufania (19)
Rozdział 4. Restauracja, która nie zrozumiała... (22)
Rozdział 5. Kontaktowanie się z potencjalnymi klientami w ciemno (25)
Rozdział 6. Gdy Twoja firma celuje w samo dno (27)
Rozdział 7. Pozyskaj i bądź (31)
Rozdział 8. Dlaczego firmy nie korzystają z mediów społecznościowych (33)
Rozdział 9. Media społecznościowe (i przy okazji kapitał społeczny) (35)
Rozdział 10. Facebook kontra LinkedIn, kontra Twitter (38)
Rozdział 11. Tworzenie platform społecznościowych (42)
Rozdział 12. HARO, czyli przykład tworzenia platformy (47)
Rozdział 13. Reguły gry uległy zmianie. Natychmiastowość i adekwatność (49)
Rozdział 14. Obsługa klienta w sferze publicznej (51)
Rozdział 15. Nie ograniczaj się do najśmielszych (56)
Rozdział 16. Siedem grzechów głównych mediów społecznościowych (58)
Rozdział 17. Jak Twitter odmienił moją działalność (65)
Rozdział 18. Tassimo (71)
Rozdział 19. Twitter lokalnie (74)
Rozdział 20. Domino's Pizza, czyli o sile rozgłosu. Ludzie rozmawiają... (78)
Rozdział 21. Naked Pizza (80)
Rozdział 22. Nie karm trolla (82)
Rozdział 23. Tweetathon (85)
Rozdział 24. Twoja strona internetowa - tradycja kontra nowatorstwo (89)
Rozdział 25. CAPTCHA (98)
Rozdział 26. Luka doznaniowa (101)
Rozdział 27. Podnieść poprzeczkę i już jej nie opuszczać - Cirque de Soleil
(103)
Rozdział 28. Mieszanie kawy (105)
Rozdział 29. Luka doznaniowa w małych firmach (111)
Rozdział 30. "Stop - Start - Kontynuacja" w praktyce (113)
Rozdział 31. Zappos (115)
Rozdział 32. Rockport (119)
Rozdział 33. FreshBooks (121)
Rozdział 34. Dlaczego nie należy uczyć się od milionerów (123)
Rozdział 35. Przejrzystość i autentyzm (126)
Rozdział 36. Przejrzystość na Twitterze w moim wykonaniu (128)
Rozdział 37. Przejrzystość na Twitterze w Twoim wykonaniu (130)
Rozdział 38. Partnerzy marketingowi (132)
Rozdział 39. Referencje (134)
Rozdział 40. Bestsellery (136)
Rozdział 41. Dlaczego status "mamy pracującej w domu" nie sprzyja
interesom (138)
Rozdział 42. Walmart? Jesteście tam? (140)
Rozdział 43. Nowe pomysły (142)
Rozdział 44. Realizacja pomysłów (145)
Rozdział 45. Seminaria tradycyjne (149)
Rozdział 46. Teleseminaria (153)
Rozdział 47. Teleszczyty (156)
Rozdział 48. Jak i dlaczego zdecydowałem się na e-booka zamiast na organizację
szczytu (159)
Rozdział 49. Marketing wirusowy (164)
Rozdział 50. BezMarketing incognito (185)
Rozdział 51. Jak to działa w praktyce (190)
Rozdział 52. Lush (193)
Rozdział 53. Targi (195)
Rozdział 54. Media społecznościowe na imprezach wystawienniczych (202)
Rozdział 55. BezNetworking. Dlaczego spotkania networkingowe to zło (204)
Rozdział 56. BezKoniec (208)
Podziękowania (209)
208 stron, oprawa twarda