Grupy interesu i lobbing
Polskie doświadczenia w unijnym kontekście
Książka w istotny sposób poszerza i pogłębia naszą wiedzę dotyczącą
grup interesu i narzędzi wpływu, prezentując bogate spektrum teoretycznych,
metodologicznych i empirycznych dokonań w tym obszarze oraz wskazując na potencjał
zagadnień, które powinny zostać podjęte.
Krzysztof Jasiecki: Wprowadzenie: o badaniach społecznych aktorów stanowienia
reguł i roli rzecznictwa interesów
Część I. Perspektywy teoretyczne
Krzysztof Jasiecki: Legitymizacja lobbingu
Urszula Kurczewska: Socjologia spotyka lobbing w Unii Europejskiej: o
użyteczności teorii socjologicznych słów kilka
Jolanta Gładys-Jakóbik: Grupy interesu w demokracji deliberatywnej
Juliusz Gardawski: Partnerstwo społeczne oraz dialog w Europie i w Polsce
Część II. Tradycyjne i nowe metody wpływu
Leszek Graniszewski: Procedury sądowe jako metoda działania grup interesu
Małgorzata Molęda-Zdziech: Od lobbingu klasycznego ku cyberlobbingowi
Joanna Szalacha: Zjawisko interlocking directorates a formowanie się nowych
"konstelacji interesów".
Część III. Specyfika polskiego modelu reprezentacji interesów
Agnieszka Cianciara: Polski lobbing gospodarczy w Unii Europejskiej: perspektywy
rozwoju
Mateusz Trawiński: Klasyfikacja grup interesu. O kluczowej roli nie formalnych i
niejawnych działań zbiorowych
Grzegorz Makowski: Lobbing w opiniach przedstawicieli samorządu wojewódzkiego
Anna Rębowska: Grupy interesu i lobbing w gospodarce przestrzennej gminy
Część IV. Doświadczenia obserwacji uczestniczącej
Krzysztof Pietraszkiewicz: Lobbing -przykład bankowości
Anna Wojciechowska-Nowak: O prowadzeniu dialogu ze stroną rządową na temat
jakości obowiązującego prawa. Studium jednego przypadku
Summary
Noty o autorach
332 strony, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka