wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

E-KONSUMENT NA RYNKU USŁUG


SZOPIŃSKI T.

wydawnictwo: CEDEWU, 2012, wydanie I

cena netto: 49.40 Twoja cena  46,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Usługi elektroniczne (e-usługi) odgrywają coraz większą rolę w rozwoju sektora usług i w zaspokajaniu potrzeb konsumentów i przedsiębiorstw. Rozwojowi e-usług sprzyja wzrastający dostęp do internetu, w tym szerokopasmowego, i telefonii komórkowej.

Przedmiotem pracy są następujące usługi:

- e-administracja,
- e-bankowość,
- e-handel,
- e-kultura,
- e-edukcja,
- e-turystyka,
- e-ubezpieczenia,
- e-zdrowie.

Główny nurt rozważań koncentrował się na identyfikacji zakresu korzystania z usług elektronicznych przez e-konsumentów oraz czynników warunkujących ich konsumpcję.

Na podstawie analizy danych wtórnych oraz wyników badań własnych autor odpowiada w swojej pracy na następujące pytania:

- Co determinuje popyt na e-usługi w polskich gospodarstwach domowych?
- Jakie korzyści postrzegają konsumenci korzystający z e-usług i co decyduje o korzystaniu z nich?
- Jakie czynniki determinują zachowania konsumentów na rynku e-usług?

Ważnym czynnikiem wpływającym na zachowania polskich konsumentów korzystających z e-usług okazał się poziom ich świadomości konsumenckiej. Istnieje konieczność edukacji konsumenckiej oraz ujednolicenie prawa dotyczącego sprzedaży towarów i usług świadczonych na odległość na poziomie transgranicznym oraz transkontynentalnym.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1
Charakterystyka usług jako przedmiotu badań
1.1.Istota i podział usług
1.2.Znaczenie usług dla współczesnej gospodarki
1.3.Znaczenie usług dla konsumentów

Rozdział 2
Wpływ nowych technologii informacyjnych na relacje konsument - usługodawca.
2.1.Wpływ nowych technologii na ewolucję przedsięwzięć biznesowych
2.2.Wpływ internetu na interakcje pomiędzy uczestnikami rynku
2.2.1.Oddziaływanie e-konsumentów na usługodawców - e-prosument
2.2.2.Możliwości oddziaływania usługodawców na e-konsumentów
2.3.Podpis elektroniczny
2.4.Problem płatności elektronicznych

Rozdział 3
Charakterystyka e-usług
3.1.Definicja e-usług
3.2.Znaczenie e-usług w zagospodarowaniu czasu wolnego
3.2.1.E-turystyka
3.2.2.E-handel
3.2.3.E-kultura
3.3.Korzystanie z usług finansowych świadczonych drogą elektroniczną
3.3.1.E-bankowość
3.3.2.E-ubezpieczenia
3.4.Korzystanie z e-usług związanych z kapitałem ludzkim
3.4.1.E-zdrowie
3.4.2.E-edukacja
3.5.Korzystanie z e-administracji jako usługi publicznej
3.6.Opinie dotyczące wybranych aspektów obecnego stanu rynku e-usług
oraz jego przyszłości w świetle wyników badań własnych

Rozdział 4
Ochrona konsumenta na rynku e-usług
4.1.Zagrożenia konsumenta związane z nabywaniem e-usług
4.2.Instytucje i organizacje ochrony konsumentów
4.3.Problem ujednolicenia prawa konsumenckiego na obszarze Unii Europejskiej
4.4.Znajomość przepisów dotyczących sprzedaży na odległość ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży przez internet

Zakończenie
Bibliografia
Aneks


200 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022