wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.20 43,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SUGESTIA I PERSWAZJA PSYCHOLOGIA NARRACJI WIZUALNEJ W SZTUCE REKLAMIE


WALIGÓRSKA A.

wydawnictwo: SWPS, 2012, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pozycja interesująca zarówno dla psychologów, jak i dla osób zajmujących się teorią estetyki, badaczy recepcji obrazów artystycznych, a także analityków przekazu reklamowego.

Tematyka rozważań oraz przeprowadzone badania mają charakter pionierski zaś badania autorki z pewnością należy traktować jako eksploracyjne. Wydają się one ciekawe zarówno teoretycznie (psychologia poznawcza i społeczna), jak i praktycznie (np. reklama, edukacja). Tym samym powstała praca wysoce oryginalna, spełniająca wysokie standardy empiryczne, w której wykazuje nie tylko erudycję, ale i umiejętność twórczego rozwijania wiedzy i pomysłów badawczych.


Umiejętne kreowanie narracji wizualnej jest z pewnością wyzwaniem dla twórców reklamy. Należy jednak pamiętać, że w czasach gdy w zasadzie każdy z nas w łatwy sposób tworzy obrazy, narracja wizualna jest także olbrzymim źródłem inspiracji i wiedzy o konsumentach. Jest to zatem interesująca pozycja nie tylko dla branży reklamowej, ale dla wszystkich, którzy pragną bardziej świadomie "czytać" obrazy, czy za ich pomocą oddziaływać na odbiorcę.

Robert Zydel
Saatchi & Saatchi Think Tank



W wizjach rozwoju społeczeństw zachodnich często pojawia się wątek odwrotu od słowa pisanego do obrazu, od racjonalnej argumentacji do odwoływania się do marzeń, mitów i pragnień, od analizy faktów do wciągających, poruszających opowieści o ideach, ruchach politycznych, markach, osobistych dążeniach (Jensen,2001). Coraz większa popularność pojęć „marketingu narracyjnego”, „zarządzania narracyjnego”, „narracyjnych technik terapii” ujawnia, że człowiek w obliczu zalewu informacji potrzebuje opowieści, która je uporządkuje i w której przeżywanie mógłby się zaangażować. Sprawcza siła opowieści, obecna od najdawniejszych czasów w kulturze, ujawnia się obecnie także w planowaniu i tworzeniu wielkich przedsięwzięć, przekazywaniu informacji, przekonywaniu do określonych zachowań dążeń, zmian.

W mediach i reklamie widoczny jest jednocześnie drugi trend – systematyczny wzrost roli obrazu w perswazji i przekazywaniu informacji. Obraz ułatwia zrozumienie złożonej informacji (Olson, 1997), jest lepiej zapamiętywany (Seifert, 1997) i bardziej wyrazisty. W sytuacji przesycenia informacjami niecodzienny, ciekawy obraz potencjalnie łatwiej przedostanie się przez system obrony percepcyjnej odbiorcy niż niecodzienny, ciekawy tekst.

(fragment)


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022