wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.59 53,76   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE W TEORII I PRAKTYCE ZARZĄDZANIA


GROS U.

wydawnictwo: PWN, 2019, wydanie I

cena netto: 56.59 Twoja cena  53,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania

Książka przedstawia, jak skutecznie porozumiewać się, zwiększać satysfakcję z pracy, efektywnie włączyć się w wykonywanie celu grupowego i unikać błędnej interpretacji otaczającego środowiska czyli jak zostać doskonałym liderem, menedżerem lub pracownikiem.

Pozycja prezentuje następujące zagadnienia:

  • zachowania organizacyjne,
  • czynniki wpływające na osobowość i jej wpływ na człowieka w środowisku pracy,
  • percepcję człowieka w rozumieniu środowiska pracy,
  • wartości w zachowaniach pracowników i ich diagnozę,
  • motywację w firmie,
  • istotę, przyczyny i etapy istnienia grupy,
  • kształtowanie i pomiar satysfakcji z pracy,
  • podejmowanie decyzji,
  • porozumiewanie się w organizacji i jego ulepszanie,
  • koncepcję i działanie kierownika oraz przywódcy.

Rozdział 1. Wprowadzenie do nauki o zachowaniach organizacyjnych .

1.1. Przyczyny i mozliwosci rozszerzania wiedzy o człowieku . . . . . . . . . . . 7
1.2. Istota zachowania organizacyjnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1.3. Z rodła wiedzy o zachowaniu organizacyjnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
1.4. Komponenty i zakres przedmiotu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
1.5. Klasyczne podejscia do zachowania człowieka w srodowisku pracy . . . 14
1.6. Zasady oddziaływania na pracownika i test badania przyczyn wykonywania pracy według trzech koncepcji zarzadzania . . . . . . . . . . . . . . . . 17

Rozdział 2. Czynniki wpływające na osobowość i jej wpływ na człowieka w środowisku pracy
2.1. Podejscia do osobowosci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
2.2. Definicje osobowosci i jej implikacje dla menedzera . . . . . . . . . . . . . . 28
2.3. Zmienne przyczyniajace sie do kształtowania sie osobowosci. . . . . . . . 33
2.4. Wpływ niektorych charakterystyk osobowosci na zachowanie . . . . . . . 37
2.5. Pomiar miejsca kontroli człowieka nad jego zachowaniem. . . . . . . . . . 41
2.6. Typy osobowosci ze wzgledu na preferencje człowieka . . . . . . . . . . . . 43

Rozdział 3. Percepcja człowieka w rozumieniu środowiska pracy
3.1. Istota, definicje i warunki percepcji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
3.2. Etapy procesu percepcyjnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
3.3. Rodzaje i zasady percepcji wizualnej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
3.4. Cechy bodzcow otoczenia i cechy człowieka oddziałujace na jego percepcje . . . . . 55
3.5. Cechy człowieka wpływajace na percepcje. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
3.6. Stereotypizacja jako skłonnosc człowieka do zniekształcania percepcji. 58
3.7. Test percepcji stereotypow o kobiecie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
3.8. Błedy halo-efektu w rozmowie kwalifikacyjnej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
3.9. Stosowanie projekcji przez nowo zatrudnionego kierownika . . . . . . . . 66
3.10. Atrybucja w wyjasnianiu wynikow pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

Rozdział 4. Wartości w zachowaniach pracowników i ich diagnoza
4.1. Istota i zrodła wartosci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
4.2. Kryteria wyodrebniania i rodzaje wartosci. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
4.3. Zarzadzanie wartosciami pracownikow firmy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
4.4. Diagnoza wartosci człowieka. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83

Rozdział 5. Motywacja w firmie
5.1. Istota motywacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
5.2. Teoria motywacji A. Maslowa i interpretacja potrzeb . . . . . . . . . . . . . 87
5.3. Komponenty i rezultaty teorii motywacji F. Herzberga . . . . . . . . . . . . 90
5.4. Trychotomia potrzeb D. McClellanda, ich diagnoza i tendencje . . . . . 94

Rozdział 6. Istota, przyczyny i etapy istnienia grupy
6.1. Istota grupy, cechy i przyczyny powstania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
6.2. Role w grupie i test rodzaju uczestnika. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
6.3. Etapy istnienia grupy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105

Rozdział 7. Kształtowanie i pomiar satysfakcji z pracy
7.1. Rodzaje i komponenty postawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
7.2. Sposoby wpływania na postawe człowieka. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
7.3. Czynniki wpływajace na satysfakcje z pracy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
7.4. Pomiar poziomu satysfakcji pracownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117

Rozdział 8. Podejmowanie decyzji
8.1. Istota podejmowania decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
8.2. Struktury procesu podejmowania decyzji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
8.3. Indywidualna i grupowa tworczosc w podejmowaniu decyzji . . . . . . . . 135
8.4. Racjonalnosc i ograniczona racjonalnosc decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
8.5. Rodzaje decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140

Rozdział 9. Porozumiewanie się w organizacji i jego ulepszanie
9.1. Istota i składniki interpersonalnego porozumiewania sie . . . . . . . . . . . 147
9.2. Cechy elementarnych i złozonych składnikow porozumiewania sie . . . 155
9.3. Typy i charakterystyki sieci informacyjnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
9.4. Test umiejetnosci porozumiewania sie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
9.5. Techniki aktywnego słuchania, pomagajace w osiagnieciu celu przekazu 167
9.6. Istota i funkcje niewerbalnej komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
9.7. Typy jezyka niewerbalnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
9.8. Atmosfera informacyjna wpływajaca na skutecznosc kontaktu informacyjnego. . . . . 173

Rozdział 10. Koncepcje i działania kierownika i przywódcy
10.1. Istota i zakres działan kierownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177
10.2. Koncepcja władzy i jej społecznych i organizacyjnych zrodeł . . . . . . . 178
10.3. Koncepcja i składniki przywodztwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
10.4. Zasady postepowania lidera i test charyzmy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
10.5. Lider w globalnej firmie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
10.6. Modele cech i zachowan kierownika i lidera . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197
10.7. Sytuacje konfliktowe w firmie i jej rezultaty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205
10.8. Style zarzadzania konfliktem destrukcyjnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212

Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217

220 stron , miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE TEORIA I PRZYKŁADY
KMIOTEK K. PIECUCH T.

- ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE. PODRĘCZNIK AKADEMICKI
KUC B.R. MOCZYDŁOWSKA J.M.

- ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE KREOWANIE TWÓRCZEGO
PENC J. / NASTAWIENIA I ASPIRACJI

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022