Opracowanie stanowi dobrze przemyślane, wszechstronne i
wnikliwe studium. Wyróżnia się kompleksowym ujęciem problematyki, popartym aktualnymi
teoriami, wymaganiami legislacyjnymi, bardzo rzetelnym wsparciem prowadzonych wywodów
najnowszymi tendencjami zaczerpniętymi z dostępnych źródeł tak polsko-, jak i
obcojęzycznych oraz praktycznym omówieniem podjętych zagadnień. [...]Monografia,
stanowić będzie wartościową pozycję pogłębiającą wiedzę z zakresu społecznej
odpowiedzialności na tle funkcjonowania przedsiębiorstw i współpracy z sektorem
publicznym. [...] Opracowanie ma także istotne walory aplikacyjne dzięki zamieszczeniu w
nim wielu przykładów praktycznych i może stanowić bardzo cenną pomoc dydaktyczną w
procesach kształcenia studentów oraz stanowić źródło tzw. dobrych praktyk dla kadry
menedżerskiej”.
Prof. dr hab.Maciej Urbaniak – fragment recenzji
Spis treści:
Wstęp
JANINA OCHOJSKA
ROBERT KARASZEWSKI
I. Pierwsze refleksje
KATARZYNA JASIKOWSKA
Nowy, lepszy świat? Globalizacja po korekcie
EUGENIUSZ NIEDZIELSKI
Różne oblicza społecznej odpowiedzialności biznesu
II. Wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach
WALDEMAR ROGOWSKI, JOANNA KORPUS, KINGA DELUGA
Wybrane przykłady wdrażania strategii społecznej odpowiedzialności
przedsiębiorstw działających w Polsce
ALDONA WIKTORSKA-ŚWIĘCKA
Corporate citizenship jako koncepcja włączenia działań społecznie
odpowiedzialnych do strategii przedsiębiorstwa
EWA JASTRZĘBSKA
System społecznej odpowiedzialności warunkiem skutecznego wdrażania koncepcji
CSR
PIOTR GAŁA
Zarządzanie ryzykiem jako sposób na bardziej odpowiedzialne i świadome
prowadzenie działalności gospodarczej
III. CSR w kontekście trzeciego sektora
MARTA KARWACKA
Realizowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez partnerstwa
przedsiębiorstw i NGO‘s
MATEUSZ KUCZ
Wartość współpracy, wartości we współpracy - perspektywy dla CSR w
województwie kujawsko-pomorskim
KAMILA MAZUR
Etyczny fundraising organizacji pozarządowych
ADAM DOMIŃSKI
Istota partnerstwa w społecznej odpowiedzialności biznesu
IV. Konsumenci a społeczna odpowiedzialność biznesu
MAŁGORZATA KOSZEWSKA
Normy i standardy w obszarze CSR jako istotny czynnik determinujący zachowania
nabywcze konsumentów
GRZEGORZ ZASUWA
Wpływ postrzeganych motywów podejmowania inicjatyw społecznych przez
przedsiębiorstwo na reakcje konsumentów
ANNA BATORCZAK
Czy edukacja dla zrównoważonego rozwoju może pomóc w kształtowaniu postaw
konsumenckich? Refleksje z okazji połowy ogłoszonej przez ONZ Dekady Edukacji dla
Zrównoważonego Rozwoju
V. CSR w wybranych branżach
TOMASZ PIOTR MURAWSKI
Społecznie odpowiedzialny biznes w bankowości międzynarodowej
MONIKA MALINOWSKA-OLSZOWY
Ochrona własności przemysłowej a etyka biznesu, ze szczególnym uwzględnieniem
działalności przedsiębiorstw na rynku odzieżowym
DOROTA TENETA-SKWIERCZ
CSR w globalnym łańcuchu dostaw na przykładzie firmy Reed Elsevier
317 stron, B5, oprawa miękka