wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KOMPETENCJA INTERKULTUROWA W TEORII I PRAKTYCE EDUKACYJNEJ


MACKIEWICZ M.

wydawnictwo: WSB POZNAŃ, 2010, wydanie I

cena netto: 62.50 Twoja cena  59,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Celem monografii Kompetencja interkulturowa w teorii i praktyce edukacyjnej jest wskazanie na rosnące znaczenie międzykulturowych aspektów edukacji w globalizującym się  świecie oraz w jednoczącej się, ale podkreślającej swój wielokulturowy charakter, Europie.

W książce oprócz przemyśleń teoretycznych zostały zaprezentowane praktyczne rozwiązania w edukacji zorientowanej interkulturowo, przede wszystkim w dydaktyce języków obcych, ale także w innych kontekstach edukacyjnych.

Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają problematykę wielokulturowośći, tożsamości kulturowej, komunikacji interkulturowej, mediacji kulturowych i kompetencji interkulturowej.

Publikacja z pewnością zainteresuje wszystkich, którym bliskie są zagadnienia komunikacji interkulturowej i edukacji zorientowanej na kształcenie kompetencji interkulturowej. Materiał do pogłębionej refleksji znajdą w tym tomie zarówno metodycy i nauczyciele języków obcych, jak i kulturoznawcy, antropolodzy kultury czy pedagodzy. Książka adresowana jest także do studentów kierunków humanistycznych i ekonomicznych oraz pracowników firm międzynarodowych, którym nieobce jest doświadczenie ,,zderzenia kultur"


Spis treści:

Maciej Mackiewicz
Wstęp

I. Wielokulturowość jako wyzwanie XXI wieku
Wojciech Józef Burszta
Wielokulturowość, obcość, multikulturalizm
Agnieszka Cybal-Michalska
Refleksyjny projekt konstytuowania tożsamości we współczesnym wielokulturowym społeczeństwie globalnym

II. Komunikowanie międzykulturowe - koncepcje edukacyjne
Anna Jaroszewska
O koncepcji nauczania w wymiarze międzykulturowym
Agata Mleczko Udział mediatorów kulturowych w edukacji dzieci imigrantów
Egzemlifikacje włoskie
Katharina Kriegel, Klaus Schmidt
Uczenie się i mediacje interkulturowe
Katarzyna Papaja
O treści i języku. Zintegrowane nauczanie treści i języka (CLIL) w szkole ponadgimnazjalnej
Renata Majewska
Nauczanie dwujęzyczne szansą dla edukacji w wielokulturowej Europie
Adam Sobek
Różnorodność a edukacja. Czynniki zbliżania kultur w Szwajcarii

III. Interkulturowe aspekty dydaktyki języków obcych
Weronika Wilczyńska
Przygotowanie do komunikacji interkulturowej - wytyczne polityki europejskiej a dydaktyka języków obcych
Anna Szczepaniak-kozak
Interkulturowa kompetencja komunikacyjna z perspektywy nauczyciela języka angielskiego
Maciej Mackiewicz
Standardy kulturowe a dydaktyka języków obcych
Aleksandra Chylewska-Tölle
O edukacji międzykulturowej inaczej. Możliwości jej zastosowania na zajęciach z literatury niemieckiej
Donata Wójcik
Rozwijanie kompetencji interkulturowej na lekcji języka niemieckiego
Analiza wybranych przykładów z podręcznika Partnersprache
Magdalena Balcerkiewicz, Barbara Kułaczkowsk
Spotkania na granicy różnych światów - poznanie siebie i innych
Praca z filmem na zajęciach języka obcego w ramach rozwoju kompetencji interkulturowej
Ewa Kaszubska
Język kaszubski i języki obce - świadomość językowa i (wielokulturowa) uczniów pomorskich szkół podstawowych

IV. Kompetencja interkulturowa jako element kształcenia zawodowego i kursów języka specjalistycznego
Małgorzata Spychała
Interkulturowa kompetencja negocjacyjna w nauczaniu języków obcych a zarządzanie międzykulturowe
Anna Maria Harbig
Kształcenie kompetencji interkulturowej przyszłych menedżerów - rola zajęć z języka obcego
Elżbieta Gajewska
Przygotowanie do pracy w przedsiębiorstwie międzynarodowym na lekcji języka obcego
Maria Anna Marchwacka
Efektywna komunikacja w biznesie priorytetem nauczania języków obcych?
Liliana Szczuka-Dorna
Przygotowanie przyszłych menedżerów do dialogu interkulturowego z perspektywy polskiej i fińskiej uczelni wyższej
Krystyna Mihułka
Nieporozumienia natury werbalnej i niewerbalnej podczas spotkań interkulturowych

V. Edukacja międzykulturowa a nowe technologie
Jürgen Bolten
Kompetencja interkulturowa w e-learningu
Stefan Strohschneider
Gry strategiczne i symulacje komputerowe jako innowacyjne formy nauczania komunikacji interkulturowej
Agata Hofman, Ewa Szumilewicz
Interkulturowe aspekty glottodydaktyki w świetle zastosowania środków interaktywnych


309 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022