Archiwizacja dokumentacji projektów finansowanych ze
środków unijnych i innych źródeł zagranicznych+CD
Realizacja projektów finansowanych ze środków unijnych związana jest z
gromadzeniem i przechowywaniem dokumentacji. Wymogi w tym zakresie muszą spełniać
zarówno jednostki sektora publicznego, jak i przedsiębiorstwa prywatne. To właśnie do
nich adresowana jest książka, stanowiąca użyteczny poradnik dotyczący archiwizacji
niezbędnych dokumentów.
Autor w przejrzysty sposób wyjaśnia podstawowe zagadnienia związane z
obiegiem i tworzeniem dokumentacji.
Krok po kroku omawia kwestie dotyczące warunków przechowywania,
udostępniania i niszczenia dokumentacji. Te z pozoru banalne zagadnienia w
rzeczywistości – z powodu nagromadzenia unijnych i krajowych przepisów – są
źródłem wielu problemów. W ich rozwiązaniu pomogą przedstawione w książce
praktyczne wskazówki.
Czytelnik znajdzie w opracowaniu m.in. aktualne przepisy i dokładne
porady dotyczące jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie
organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Autor wyjaśnia, jak udostępniać, niszczyć i przekazywać materiały
archiwalne do archiwów państwowych. Ponadto przybliża zagadnienia związane z
dokumentem elektronicznym, w tym elementy struktury, sposób postępowania oraz wymagania
techniczne formatu zapisu.
Do książki dołączona jest płyta CD z przydatnymi wzorami dokumentów w
edytowalnych wersjach.
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1. Projekty unijne a regulacje prawne dotyczące dokumentacji
powstającej przy ich realizacji
1.1.Wprowadzenie
1.2.Charakterystyka projektów europejskich
1.3.Przepisy unijne i krajowe
Rozdział 2. Zasady postępowania z dokumentacją unijną i rodzaje dokumentacji
2.1.Informacja a dokumentacja
2.2.Kryteria zapisu informacji
2.3.Podstawowe rodzaje dokumentacji
2.4.Dokumentacja projektów unijnych
Rozdział 3. Obieg dokumentacji
3.1.Normatywy kancelaryjne
3.2.System kancelaryjny i jego rodzaje
3.3.Instrukcja kancelaryjna i podstawowe czynności kancelaryjne
3.4.Rejestrowanie przesyłek i znakowanie spraw
3.5.Obieg dokumentacji
Rozdział 4. Klasyfikacja i kwalifikacja dokumentacji
4.1.Klasyfikacja dokumentacji
4.2.Jednolity rzeczowy wykaz akt
4.3.Kwalifikacja, czyli podział akt na kategorie archiwalne
4.4.Kwalifikacja archiwalna dokumentacji projektów unijnych
Rozdział 5. Archiwizacja dokumentacji unijnej
5.1.Archiwizacja
5.2.Przekazywanie dokumentacji
5.3.Ewidencja dokumentacji
5.4.Przechowywanie dokumentacji
5.5.Udostępnianie dokumentacji
5.6.Niszczenie dokumentacji niearchiwalnej
Wzory
Załączniki
Bibliografia
Skorowidz
192 strony, B5, oprawa twarda + CD ROM