Dynamiczna Teoria Postaw
O relacji postaw jawnych i utajonych
Publikacja przedstawia Dynamiczną Teorię Postaw, sformułowaną przez autora
na podstawie własnych badań. Według tej koncepcji reakcje na doświadczenia wyznaczają
nie tylko postawy jawne (uświadamiane, deklarowane), ale także pozostające z nimi w
relacyjnym układzie postawy utajone (zapis w pamięci, którego nie możemy lub nie
chcemy zidentyfikować).
Książkę adresowaną do badaczy i studentów wykorzystają również praktycy
zainteresowani badaniami podstawowymi. Norbert Maliszewski przedstawia bowiem zastosowania
Dynamicznej Teorii Postaw w marketingu politycznym, społecznym, komercyjnym.
Norbert Maliszewski - adiunkt, pracuje na Wydziale Psychologii Uniwersytetu
Warszawskiego. Jego zainteresowania naukowe obejmują psychologię postaw, marketing
społeczny i polityczny. Autor takich książek, jak: Regulacyjna rola utajonej postawy
(2005), Koń trojański w reklamie społecznej (2007), Jak zaprogramować wyborcę?
(2008), Postawy Polaków wobec Unii Europejskiej (2009).
"Książka Maliszewskiego jest bardzo ważną pozycją dotyczącą
współczesnego podejścia do teorii postaw i ich badania. Jest bardzo dobrym
uporządkowaniem wiedzy, a dzięki sformułowaniu własnej teorii zilustrowanej wieloma
własnymi badaniami stanowi ważny krok w rozwoju wiedzy z tego obszaru."
Z recenzji dr hab. Dominiki Maison, prof. UW
"Książkę tę czytałem z dużą przyjemnością (także ze względu na to,
że jest napisana dobrą polszczyzną) i z rosnącym zainteresowaniem. Nie mam
najmniejszej wątpliwości, że jest to dzieło udane zarówno z perspektywy czysto
poznawczej, jak i aplikacyjnej."
Z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Dolińskiego
218 stron, Format: 13.5x20.5cm, oprawa miękka