Zwiększający się ruch turystyczny ludzi wymaga w coraz wiekszym stopniu zwracania
uwagi na zagadnienia związane z transportem. Jest on nieodłącznym elementem składowym
każdej usługi turystycznej bez względu na jej zasięg przestrzenny. Jego
różnorodność, a także struktura ilościowa i cechy jakościowe mają decydujący
wpływ na kosztowną i jakościową efektywność realizacji usług turystycznych.
Współczesne systemy logistyczne, opierające swoją efektywność na jakościowych
kryteiach obsługi klienta, kierują się i będą się koncentrować w stronę jakości
transportu. Producencji usług turystycznych powinni mieć szeroką wiedzę w zakresie
statycznego, jak i dynamicznego obrazu rynku transportowego zarówno w Polsce, jak i w
pozostałych państwach należących do Unii Europejskiej. Stąd też w prezentowanym
opracowaniu
Autorzy przedstawią rozważania dotyczące charakterystyki transportu, a
także powiązań transportu z rozwojem turystyki.
Całość opracowania nosi tytuł: "Transport w turystyce" i została
podzielona na dwie części. Przedkładana czytelnikom część pierwsza charakteryzuje
rynek transportowy. Część druga opracowania będzie omawiała wykorzystanie transportu
w turystyce.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1
CHARAKTERYSTYKA TRANSPORTU
1.1. Definicje transportu
1.2. Transport jako dział produkcji materialnej
1.3. Cechy działalności transportowej
1.4. Potrzeby transportowe
1.5. Mierniki działalności transportowej
1.6. System transportowy
Rozdział 2
GAŁĘZIOWY RYNEK TRANSPORTOWY
2.1. Transport kolejowy
2.2. Transport samochodowy
2.3. Transport lotniczy
2.4. Transport wodny
2.5. Żegluga śródlądowa
Zakończenie
Literatura
135 stron, B5, oprawa miękka