Zawrotna szybkość, z jaką pędzi świat nowego milenium, niejednego z
nas przyprawia o ból głowy. A gdyby tak powiedzieć STOP temu szaleństwu?
Spojrzeć z boku na swoje obowiązki, piętrzące się na biurku dokumenty i skrzynkę
odbiorczą, zalaną mailami? Zmniejszyć prędkość na bieżni, po której gonisz swój
cel? Czy wiesz, że wystarczy zastosować spójny system zarządzania zawodowym chaosem i
wirem życia prywatnego, by odzyskać spokój umysłu, a w dodatku poprawić kreatywność
i efektywność?
Program Getting Things Done (GTD) powstał właśnie po to, byś mógł wreszcie
zwolnić tempo, zrezygnować z przytłaczających obowiązków i uwolnić się od wiecznej
presji zegarka. Jest to najbardziej spójny, intuicyjny i wydajny system racjonalizacji
zadań, jak istnieje w chwili obecnej na rynku. Wyobraź sobie, że w kilka tygodni
osiągasz wewnętrzną równowagę, harmonię, a co za tym idzie, lepsze wyniki. Skoro
udało się to milionom wyznawców techniki GTD na całym świecie, z dużym
prawdopodobieństwem możesz założyć, że uda się i Tobie! Czy nie szkoda Ci czasu, by
ciągle cierpieć na jego brak?
Koniec z pogonią za uciekającymi terminami!
- Działaj zgodnie z pięcioma składowymi programu GTD (kolekcjonowanie,
analizowanie, porządkowanie, przeglądanie i realizacja).
- Regularnie czyść umysł i wyrzucaj z głowy śmieci.
- Podejmuj szybkie i skuteczne decyzje.
- Skończ z nawykiem odkładania spraw na później.
- Przygotuj funkcjonalne miejsce pracy, które pomaga, a nie przeszkadza w
wypełnianiu obowiązków.
- Nie daj się ogłupić wielozadaniowemu życiu!
Spis treści:
Witam Czytelników Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności (7)
Część I: Sztuka skutecznego realizowania zadań (13)
Rozdział 1. Nowe praktyki w nowej rzeczywistości (15)
Rozdział 2. Jak kontrolować swoje życie: pięcioetapowy proces zarządzania
strumieniem zadań (41)
Rozdział 3. Jak kreatywnie zabrać się do realizacji projektu: pięć stadiów
opracowywania projektu (77)
Część II: Nauka sztuki bezstresowej efektywności (109)
Rozdział 4. Jak zacząć: wybór czasu, miejsca i narzędzi (111)
Rozdział 5. Kolekcjonowanie: Gromadzenie niezbędnych Ci rzeczy (135)
Rozdział 6. Analiza: Opróżnianie skrzynek spraw przychodzących (157)
Rozdział 7. Porządkowanie: Odpowiednia kategoryzacja zadań (179)
Rozdział 8. Przegląd: Utrzymanie funkcjonalności Twojego systemu (231)
Rozdział 9. Realizacja: Wybór najlepszych opcji działania (243)
Rozdział 10. Przejęcie kontroli nad realizowanymi projektami (265)
Część III: Efekty przestrzegania podstawowych zasad (279)
Rozdział 11. Efekt nawyku kolekcjonowania (281)
Rozdział 12. Efekt podejmowania decyzji zgodnie z zasadą "Najbliższego
działania" (295)
Rozdział 13. Efekt ukierunkowania na rezultaty (311)
Podsumowanie (319)
Skorowidz (321)
336 stron, A5, oprawa miękka