Ewolucja rynku telewizyjnego w Polsce
Autorka podjęła się teoretycznej, a także empirycznej analizy jednego z głównych
tematów w ramach nauki o mediach, ekonomiki mediów oraz zarządzania mediami. Jak dotąd
nie można stwierdzić, że występuje dostatecznie wiele opracowań dotyczących
zarządzania w obszarze mediów elektronicznych. W dalszym ciągu problematyka ta jest
niezbyt często podejmowana przez badaczy mediów, zwłaszcza z uwzględnieniem
podstawowej kategorii odbiorczej tych treści, czyli studentów i doktorantów, a także
młodych badaczy zajmujących się problematyką funkcjonowania rynku audiowizualnego w
naszym kraju.
Biorąc pod uwagę wielość wątków tematycznych przedstawionych w książce, można
przewidywać, że znajdzie ona wielu czytelników w kręgu naukowców, badaczy i
studentów oraz doktorantów reprezentujących środowisko związane ze studiami w
zakresie dziennikarstwa i komunikacji społecznej, socjologii, ekonomii mediów oraz
zarządzania mediami,
Z recenzji dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas, prof. UJM
Weronika Świerczyńska-Głownia, doktor, medioznawca, specjalista w
dziedzinie zarządzania mediami i informacją. Prowadzi badania naukowe z zakresu
zarządzania organizacją medialną, informacją, ekonomiki mediów i zmian w
funkcjonowaniu rynku medialnego. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (Wydział Prawa
i Administracji, Instytut Nauk Politycznych). W 2005 r. uzyskała tytuł doktora na
Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji
Społecznej UJ. Ukończyła Podyplomowe Studium Menedżerskie w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie oraz Studium Zarządzania i Biznesu przy Zakładzie Ekonomii Stosowanej UJ.
Stypendystka University at Buffalo i State University of New York. Wykładowca akademicki,
autorka publikacji naukowych oraz niezależny ekspert w dziedzinie komunikacji.
1. Rynek mediów audiowizualnych
1.1. Rynek zawartości mediów
1.2. Rynek reklamy
1.3. Rynek geograficzny
2. Źródła finansowania nadawców telewizyjnych
3. Publiczny i komercyjny nadawca telewizyjny w Polsce
3.1 Geneza powstania TVP S.A.
3.2. Propozycja zmiany struktury prawnej TVP S.A
3.3. Geneza powstania TVN – ewolucja od TVN Sp. z o.o. do TVN S.A.
3.4. Struktura Grupy ITI (stan na 2004 rok
4. Program jako podstawowy element strategii nadawcy telewizyjnego
5. Determinanty kształtowania oferty programowej
5.1. Uwarunkowania prawne kształtowania oferty programowej
5.1.1. Nadawca publiczny
5.1.2. Nadawca komercyjny
5.2. Koncesja
5.3. Częstotliwość
5.4. Archiwa
5.5. Ramówka TVP
5.6. Ramówka TVN
5.7. Klasyfikacja programów telewizyjnych
6. Kanały tematyczne jako element strategii rynkowej
6.1. Kanały tematyczne TVP S.A.
6.1.1. TVP Kultura
6.1.2. TVP Sport
6.1.3. TVP Seriale
6.1.4. TVP Historia
6.1.5. TVP3 / TVP Regionalna
6.1.6. TVP Info
6.1.7. TVP Polonia
6.1.8. Biełsat TV
6.2. Kanały tematyczne TVN
6.2.1. TVN24
6.2.2. TVN7
6.2.3. TVN Meteo
6 Spis treści
6.2.4. TVN Turbo
6.2.5. International TVN (ITVN)
6.2.6. TVN Style
6.2.7. TVN CNBC
7. Redefinicja rynku audiowizualnego
7.1. Proces cyfryzacji w Polsce
7.2. Nowe realia na rynku mediów
7.3. Ewolucja w kierunku opłat za usługi
Zakończenie
Bibliografia
Spis schematów
136 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka