|
BĄDŻ CZUJNY
MCGEE F.G. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2015, wydanie II cena netto: 80.00 Twoja cena 76,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Bądź czujny
Jak podbić rynek? Konsekwentnie realizować obraną strategię - powie jeden
menedżer. Mieć najlepszych ludzi - doda drugi. Kolejny podkreśli, że liczy się
technologia. Oczywiście każdy z nich ma trochę racji, ale nie są to jednak rzeczy
najważniejsze. Umiejętne reagowanie na niespodziewane sytuacje i zdolność
wykorzystywania nadarzających się okazji to właśnie klucz do sukcesu.
Wielu menedżerów nauczyło się żyć w tych niepewnych czasach, po prostu przyjmując,
że tak musi być. Czy to właściwa postawa? Nie! Menedżer powinien wiedzieć, jak
pozbyć się niepewności i wziąć przyszłość swojej pracy i fi rmy w swoje ręce.
Przypominasz sobie marki, które jeszcze kilka lat temu były na topie?
Po wielu z nich słuch zaginął. Dlaczego? Zarządzający nie umieli reagować na rynkowe
zmiany, a najczęściej ich nie dostrzegali. Nie popełniaj tego błędu!
Bądź czujny! pozwoli Ci pozbyć się niepewności oraz nauczyć się dostrzegać szanse
wcześniej niż inni. Jest to kompleksowy podręcznik, dzięki któremu Ty i Twoja firma
wypłyniecie na szerokie wody.
Autor przedstawia Czytelnikowi metody, które pozwalają odpowiednio
monitorować rynek i wychwytywać informacje o pojawiających się szansach i
zagrożeniach. Pokazuje, jak te dane wykorzystać w fi rmie.
Nie czekaj, aż inni zrobią coś za Ciebie! Bądź czujny! Wykorzystuj okazje!
Spis treści:
O autorze
str. 11
Podziękowania
str. 13
Wstęp: zawsze jest jakieś ostrzeżenie
str. 17
Więcej wiemy o stanie huraganów niż o stanie firm
str. 19
Dlaczego dopuszczamy do sytuacji zaskakujących?
str. 22
Jakie wyciągamy wnioski?
str. 25
Jakie korzyści może czerpać czytelnik z lektury tej książki
str. 30
Identyfikowanie informacji i uzasadnianie konieczności ich uzyskiwania w czasie
rzeczywistym
str. 31
W dalszej części książki
str. 32
Część I
Koniec z zaskoczeniami w biznesie
str. 35
Rozdział 1. Przekuwanie katastrof w okazje biznesowe
str. 37
Przewidywanie teraźniejszości
str. 37
Wykrywanie okazji w czasie rzeczywistym
str. 39
Port docelowy
str. 41
Wartość informacji uzyskiwanych w czasie rzeczywistym
str. 43
Czas właściwy a czas rzeczywisty
str. 45
Okazja biznesowa a katastrofa
str. 49
Rozdział 2. Identyfikowanie właściwych informacji i uzasadnianie konieczności
ich uzyskiwania w czasie rzeczywistym
str. 55
To, że można, nie oznacza, że trzeba
str. 57
Identyfikacja i uzasadnianie
str. 58
Strategiczny plan biznesowy korporacji
str. 72
Ściągawki
str. 72
Prognozy w dokumentach udostępnianych publicznie
str. 73
Część II.
Czas rzeczywisty w rzeczywistym świecie
str. 79
Rozdział 3. Zdarzenia zaskakujące: niedostrzeganie znaków ostrzegawczych
str. 81
WorldCom
str. 83
Zgodne szacunki zysków
str. 85
Zmiana reguł gry
str. 87
National Century Financial Enterprises
str. 89
Branża pasażerskiego transportu lotniczego
str. 92
Eliminacja zdarzeń zaskakujących
str. 98
Rozdział 4. Zdarzenia podejrzane: zbyt późne raportowanie
str. 101
Boeing
str. 103
Co się stało w firmie Boeing?
str. 105
Sears
str.. 111
Eliminacja zdarzeń podejrzanych
str. 115
Rozdział 5. Zdarzenia opanowane: bezbłędne identyfikowanie znaków
ostrzegawczych
str. 117
Amberwood Homes
str. 119
Wet Seal, Inc
str. 123
Ford Motor Company
str. 126
Dresdner Kleinwort Wasserstein
str. 129
eBay
str. 134
Podsumowanie
str. 140
Część III.
Od wykrywania okazji w czasie rzeczywistym do przedsiębiorstwa
działającego w czasie rzeczywistym
str. 141
Rozdział 6. Wdrożenie procedur wykrywania okazji w czasie rzeczywisty w całym
przedsiębiorstwie
str. 143
Stawanie się przedsiębiorstwem działającym w czasie rzeczywistym 144
Etap 2: wdrożenie wykrywania okazji w czasie rzeczywistym w całym przedsiębiorstwie
str. 144
Etap 3: restrukturyzacja procesów w celu ulepszenia zdolności reagowania na zdarzenia.
str. 151
Krótka przestroga
str. 153
Kłopoty związane z przejściem od reagowania do wykrywania
str. 155
Wczesne ostrzeżenie
str. 157
W jaki sposób korporacja GM stała się przedsiębiorstwem działającym w czasie
rzeczywistym
str. 160
Moc przedsiębiorstwa działającego w czasie rzeczywistym
str. 169
Podsumowanie
str. 172
Rozdział 7. Radzenie sobie z wyzwaniami związanymi z wdrożeniem wykrywania
okazji w czasie rzeczywistym
str. 173
Nowe funkcje, nowe obowiązki
str. 175
Wyzwania dotyczące systemów IT
str. 176
Wyzwania dotyczące procesów
str. 178
Nowy dyrektor korporacyjny?
str. 191
Dyrektor generalny
str. 193
Dyrektor finansowy
str. 194
Dyrektor do spraw operacyjnych
str. 195
Dyrektor do spraw informatyki
str. 196
Inne kwestie dotyczące dyrektorów do spraw monitorowania
str. 197
Podsumowanie
str. 202
Rozdział 8. Przyszłość w świecie czasu rzeczywistego
str. 205
Cykl rozwoju trendów
str. 205
Faza sprawozdań finansowych
str. 208
Faza nowych procesów
str. 213
Faza całkowitej integracji
str. 223
Podsumowanie
str. 230
Podsumowanie: już czas
str. 231
Szok teraźniejszości
str. 232
Uwaga
str. 233
Indeks
str. 235
244 strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|