wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZROZUMIEĆ ROGERSA STUDIÓM KONCEPCJI PEDAGOGICZNYCH CARLA R. ROGERSA


KOŚCIELNIAK M.

wydawnictwo: IMPULS, 2004, wydanie I

cena netto: 40.75 Twoja cena  38,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zrozumieć Rogersa

Studium koncepcji pedagogicznych Carla R. Rogersa


"Zrozumieć Rogersa" to pozycja, która nie tylko w przejrzysty i przystępny sposób prezentuje myśl pedagogiczną Carla Rogersa, ale i poddaje ją wnikliwym badaniom, ukazując jej wewnętrzną konstrukcję, docierając do podstawowych założeń teoretycznych, ujawniając zawarte w niej paradoksy i śledząc ich implikacje z większą konsekwencją i przenikliwością niż większość dostępnych w Europie (a może i na świecie) prac na ten temat.

Książka ta wypełnia niewątpliwie lukę w polskiej literaturze pedagogicznej, przedstawiając brakujące studium teoretyczne koncepcji pedagogicznych Rogersa. Może być wykorzystana zarówno przez studentów poszukujących obszerniejszego źródła wiedzy na temat szczegółowych zagadnień pedagogiki rogersowskiej, jak i przez naukowców poszukujących analitycznych opracowań dla własnej pracy badawczej.


Wstęp

Rozdział I
Co to jest facylitacja ?
Rewolucja w edukacji?
Znaczące uczenie się – „atomowy napęd” Rogersowskiego modelu edukacyjnego
Facylitacja jako postawa
Kształtowanie postawy facylitatywnej
Facylitacja jako działanie
Odniesienie do rzeczywistych problemów
Kontrakty
Bogactwo „zasobów informacji”
Wolność w wyborze formy uczenia się
Wykorzystanie procedur naukowych w uczeniu się uczniów
Uczniowska autoewaluacja uczenia się
Znajomość sytuacji uczącego się dziecka
Umiejętności interpersonalne nauczyciela
Wiedza na temat zainteresowań uczniów
Umiejętność gromadzenia materiałów pomocnych w uczeniu się uczniów
Holistyczne nastawienie względem ucznia
Podejście skoncentrowane na uczniu
Facylitator w roli organizatora „uczenia się w wolności”

Rozdział II
Czy to działa ?

Rozdział III
Jak to działa – czyli teoretyczne podstawy facylitacji
Prawidłowości i zaburzenia rozwoju osobowego
Teoria osoby w pełni funkcjonalnej
„Paradoksalna natura wolności”
W miejsce teorii relacji interpersonalnych – koncepcja relacji wspomagającej
Przebieg procesu facylitacji prawidłowego rozwoju osobowego dziecka
Proces formowania się postawy facylitatora

Rozdział IV
„Szkiełkiem i okiem”, albo „O niecnym paradoksie, sprytnej facylitacji i jej facylitatorze”
Paradoks „wolności zdeterminowanej”
Paradoks atakuje – JA w dobrowolnej niewoli organizmu
„Niedokończona teoria” w roli ofiary zderzenia dwóch zamierzeń usiłujących ją wykreować z pomocą paradoksu
O tym, jak sprytna facylitacja paradoksowi (niemal) umknęła

Coda, czyli „ogonek” – jako skromne zakończenie (bez kadencji wirtuozowskiej)

Bibliografia

Dodatek specjalny. Relacja międzyosobowa jej istotne właściwości – w dialogu pomiędzy Carlem Rogersem a Martinem Buberem

Najważniejsze wydarzenia z biografii Carla Ransoma Rogersa.


171 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022