|
ZROZUMIEĆ ROGERSA STUDIÓM KONCEPCJI PEDAGOGICZNYCH CARLA R. ROGERSA
KOŚCIELNIAK M. wydawnictwo: IMPULS, 2004, wydanie I cena netto: 40.75 Twoja cena 38,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zrozumieć Rogersa
Studium koncepcji pedagogicznych Carla R. Rogersa
"Zrozumieć Rogersa" to pozycja, która nie tylko w przejrzysty i
przystępny sposób prezentuje myśl pedagogiczną Carla Rogersa, ale i poddaje ją
wnikliwym badaniom, ukazując jej wewnętrzną konstrukcję, docierając do podstawowych
założeń teoretycznych, ujawniając zawarte w niej paradoksy i śledząc ich implikacje
z większą konsekwencją i przenikliwością niż większość dostępnych w Europie (a
może i na świecie) prac na ten temat.
Książka ta wypełnia niewątpliwie lukę w polskiej literaturze pedagogicznej,
przedstawiając brakujące studium teoretyczne koncepcji pedagogicznych Rogersa. Może
być wykorzystana zarówno przez studentów poszukujących obszerniejszego źródła
wiedzy na temat szczegółowych zagadnień pedagogiki rogersowskiej, jak i przez
naukowców poszukujących analitycznych opracowań dla własnej pracy badawczej.
Wstęp
Rozdział I
Co to jest facylitacja ?
Rewolucja w edukacji?
Znaczące uczenie się – „atomowy napęd” Rogersowskiego modelu edukacyjnego
Facylitacja jako postawa
Kształtowanie postawy facylitatywnej
Facylitacja jako działanie
Odniesienie do rzeczywistych problemów
Kontrakty
Bogactwo „zasobów informacji”
Wolność w wyborze formy uczenia się
Wykorzystanie procedur naukowych w uczeniu się uczniów
Uczniowska autoewaluacja uczenia się
Znajomość sytuacji uczącego się dziecka
Umiejętności interpersonalne nauczyciela
Wiedza na temat zainteresowań uczniów
Umiejętność gromadzenia materiałów pomocnych w uczeniu się uczniów
Holistyczne nastawienie względem ucznia
Podejście skoncentrowane na uczniu
Facylitator w roli organizatora „uczenia się w wolności”
Rozdział II
Czy to działa ?
Rozdział III
Jak to działa – czyli teoretyczne podstawy facylitacji
Prawidłowości i zaburzenia rozwoju osobowego
Teoria osoby w pełni funkcjonalnej
„Paradoksalna natura wolności”
W miejsce teorii relacji interpersonalnych – koncepcja relacji wspomagającej
Przebieg procesu facylitacji prawidłowego rozwoju osobowego dziecka
Proces formowania się postawy facylitatora
Rozdział IV
„Szkiełkiem i okiem”, albo „O niecnym paradoksie, sprytnej facylitacji i
jej facylitatorze”
Paradoks „wolności zdeterminowanej”
Paradoks atakuje – JA w dobrowolnej niewoli organizmu
„Niedokończona teoria” w roli ofiary zderzenia dwóch zamierzeń usiłujących ją
wykreować z pomocą paradoksu
O tym, jak sprytna facylitacja paradoksowi (niemal) umknęła
Coda, czyli „ogonek” – jako skromne zakończenie (bez kadencji
wirtuozowskiej)
Bibliografia
Dodatek specjalny. Relacja międzyosobowa jej istotne właściwości – w dialogu
pomiędzy Carlem Rogersem a Martinem Buberem
Najważniejsze wydarzenia z biografii Carla Ransoma Rogersa.
171 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|