|
KONSUMPCJA W WIELKOMIEJSKICH GOSPODARSTWACH DOMOWYCH W POLSCE
ZALEGA T. - W OKRESIE KRYZYSU FINANSOWO-EKONOMICZNEGO wydawnictwo: WZ UW, 2012, wydanie I cena netto: 47.00 Twoja cena 44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
Konsumpcja w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu
finansowo-ekonomicznego
Książka ma na celu udzielenie odpowiedzi na kluczowe pytanie, a mianowicie, jak
kształtuje się sytuacja materialna wielkomiejskich gospodarstw domowych w Polsce oraz
poziom i struktura ich wydatków konsumpcyjnych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego.
Ponadto w pracy podjęto się próby zidentyfikowania zachowań nabywczych
konsumentów, w tym zachowań zaradczych i adaptacyjnych gospodarstw domowych w okresie
kryzysu, a także dokonania typologii konsumentów, biorąc pod uwagę czynniki
socjodemograficzne (płeć, wiek, poziom wykształcenia i dochody), oraz przesłanki
decyzji konsumpcyjnych
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1
Przyczyny i przebieg współczesnego kryzysu finansowo-ekonomicznego
1.1.Pojęcie, rodzaje i przyczyny kryzysu
1.2.Źródła współczesnego kryzysu finansowo-ekonomicznego
1.3.Przebieg i konsekwencje współczesnego kryzysu finansowo-ekonomicznego
ROZDZIAŁ 2
Uwarunkowania konsumpcji w gospodarstwach domowych w okresie kryzysu
finansowo-ekonomicznego
2.1.Makroekonomiczne uwarunkowania konsumpcji gospodarstw domowych w okresie
kryzysu
2.1.1.Tempo rozwoju gospodarczego kraju
2.1.2.Inflacja w latach 2007-2011
2.1.3.Zmiany na rynku pracy
2.2.Kształtowanie się dochodów i struktury wydatków konsumpcyjnych gospodarstw
domowych w czasie kryzysu
2.2.1.Sytuacja dochodowa gospodarstw domowych w warunkach kryzysu
2.2.2.Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych w okresie kryzysu
2.2.3.Struktura rzeczowa wydatków konsumpcyjnych w gospodarstwach domowych w okresie
kryzysu
2.3.Tendencje rozwojowe konsumpcji w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
2.3.1.Zmiany w spożyciu żywności w gospodarstwach domowych w warunkach kryzysu
2.3.2.Zmiany w wyposażeniu w dobra trwałego użytku w gospodarstwach domowych w okresie
kryzysu
ROZDZIAŁ 3
Metodyczne aspekty badania konsumpcji i zachowań nabywczych gospodarstw domowych
3.1.Metodyka przeprowadzonych badań bezpośrednich
3.2.Cel badań i kluczowe hipotezy badawcze
3.3.Charakterystyka wykorzystanych metod i technik badawczych
3.4.Dobór próby badawczej i jej charakterystyka
ROZDZIAŁ 4
Sytuacja materialna gospodarstw domowych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
4.1.Wysokość dochodów gospodarstw domowych
4.2.Oszczędności w badanych gospodarstwach domowych
4.3.Działania asekuracyjne podejmowane w okresie kryzysu w celu poprawy warunków
materialnych
4.4.Subiektywna ocena warunków materialnych
4.5.Sposoby gospodarowania środkami pieniężnymi w okresie kryzysu
ROZDZIAŁ 5
Zmiany w wydatkach konsumpcyjnych gospodarstw domowych w okresie kryzysu
finansowo-ekonomicznego
5.1.Zmiany i ograniczenia w bieżących wydatkach konsumpcyjnych
5.2.Skala ograniczeń w wydatkach na dobra i usługi w czasie kryzysu
5.3.Poziom zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych w okresie kryzysu
ROZDZIAŁ 6
Warunki mieszkaniowe i wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku
w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
6.1.Zmiany w konsumpcji gospodarstw domowych na rynku dóbr trwałego użytku w
okresie kryzysu
6.2.Sytuacja mieszkaniowa gospodarstw domowych - wprowadzenie
6.2.1.Warunki mieszkaniowe i rodzaj zajmowanego mieszkania
6.2.2.Poziom zadowolenia z miejsca zamieszkania i warunków mieszkaniowych
6.3.Wyposażenie gospodarstw domowych w niektóre dobra trwałego użytku
6.3.1.Zmechanizowany sprzęt gospodarczy
6.3.2.Sprzęt informacyjno-rozrywkowy i mobilny
6.3.3.Okres eksploatacji dóbr trwałego użytku
6.3.4.Poziom zaspokojenia potrzeb w zakresie dóbr trwałego użytku
6.4.Zmiany w wyposażeniu gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku w okresie kryzysu
ROZDZIAŁ 7
Zróżnicowanie wydatków i zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych w
okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
7.1.Struktura wydatków konsumpcyjnych
7.1.1.Wydatki na żywność i napoje bezalkoholowe
7.1.2.Wydatki związane z utrzymaniem mieszkania
7.1.3.Wydatki na odzież i obuwie
7.1.4.Wydatki na napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe
7.1.5.Wydatki swobodnego wyboru
7.2.Spożycie wybranych produktów żywnościowych
7.3.Zachowania konsumentów w czasie kryzysu finansowo-ekonomicznego
7.3.1.Zachowania konsumpcyjne - ujęcie teoretyczne
7.3.2.Zachowania konsumpcyjne w okresie kryzysu
7.4.Typologia konsumentów w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
Podsumowanie
Spis wykresów
Spis tabel
Bibliografia
261 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|