Młodzi przedsiębiorcy - inspiracje, koncepcje i uwarunkowania
Inspiracją do powstania monografii była konferencji "Młodzi
przedsiębiorcy" przeprowadzona w maju 2011 r. na Wydziale Zarządzania UW.
Składają się na nią zarówno rozdziały powstałe na bazie zaprezentowanych
referatów, jak i stworzone wyłącznie na potrzeby opracowania.
Podstawowym celem publikacji jest zaprezentowanie szerokiego spektrum zagadnień
związanych z przedsiębiorczością młodych ludzi i w zamierzeniu autorów ma być
przydatna nie tylko dla osób nauczających przedsiębiorczości, ale i (a może przede
wszystkim) dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców.
Wstęp
Część I. Przedsiębiorczość i edukacja
Anna Balawejder
O przedsiębiorczości młodych stów kilka
Mateusz Bochenek
Metody aktywizujące w nauczaniu przedsiębiorczości
Ewa Multan
Rola edukacji w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych i budowaniu
innowacyjności przedsiębiorstw
Kazimierz Orzechowski
Przedsiębiorczość w doktrynie, dydaktyce i praktyce
Krystyna Kubik
Wymiary nierówności społecznych wśród młodzieży uczącej się i sposoby ich
niwelowania na przykładzie PWSIiP w Łomży
Adam Olszewski
Rola sieci osobistych powiązań i procesu uczenia się przedsiębiorcy w rozwoju
małych firm
Część II. Przedsiębiorczość i praktyka
Rafał Marcin Borkowski
Akademicki inkubator przedsiębiorczości instrumentem rozwijania
przedsiębiorczości oraz działań innowacyjnych studentów i absolwentów szkół
wyższych w Polsce - prezentacja wyników badań
Małgorzata Gotowska, Natalia Styś
"Twoja Perspektywa" jako program aktywizacji przedsiębiorczych postaw
wśród studentów
Piotr Szczypka
Tenis polski - szansę i zagrożenia dla młodych przedsiębiorców na
przykładzie rynku bielsko-bialskiego
Konrad Czarnecki, Krzysztof Młynarczyk
Producenci produktów regionalnych w lokalnych grupach działania na przykładzie
regionu Alto Tras-os-Montes w Portugalii
Wioleta Filipiuk
Motywy podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej jako determinanty
przedsiębiorczości
Autorzy
207 stron, B5, oprawa miękka