|
ANTROPOLOGIA MEDIACJI
TABERNACKA M. wydawnictwo: ATUT, 2015, wydanie I cena netto: 41.80 Twoja cena 39,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Antropologia mediacji
Interdyscyplinarne opracowanie dotyczące mediacji jako alternatywnej metody
rozwiązywania sporów.
Zawiera analizy naukowe i wyniki badań empirycznych rzucające nowe światło na
kulturowe i komunikacyjne aspekty prowadzenia mediacji w praktyce działań organów
wymiaru sprawiedliwości i administracji publicznej.
Książka adresowana jest do osób zajmujących się mediacją naukowo, ale także do
uczestników mediacji – mediatorów i stron, oraz do osób, które decydują o
zastosowaniu tej metody rozwiązywania konfliktów: sędziów, prokuratorów, zastępców
procesowych i osób zatrudnionych w organach administracji publicznej.
Wykaz skrótów
O tym, jakie były intencje autorów, i o czym w związku z tym jest ta książka
Część pierwsza Percepcja mediacji warunkowana kulturą i sposobem
funkcjonowania społecznego
Rozdział pierwszy Mediacje - między etnocentryzmem dyscyplin a etnocentryzmem
jednostek (Magdalena Tabernacka)
I. O interdyscyplinarności
II. Mediacje w zwierciadle antropologii
III. O etnocentrycznych uwarunkowaniach niezrozumienia
IV. O etnocentrycznych uwarunkowaniach wrogości
V. O remediach
Rozdział drugi Mediacja w antropologii kultury (Ludwik Stomma)
Rozdział trzeci Co o mediacji i rozwiązywaniu konfliktów wiedzą dzieci.
Publikacja wyników badań (M. Abramowicz, T. Salwa, M. Tabernacka)
I. Założenia badań
II. Metodologia badania i dobór grupy respondentów
III. Wiedza na temat mediacji
IV. Rozwiązywanie konfliktów
Rozdział czwarty Mediacje okiem studentów (Karina Pilarz, Łukasz
Piecuch)
I. O badaniu
1. Podstawowe założenia badawcze
2. Dlaczego wybraliśmy tę grupę respondentów
3. Opis ankiet
II. Wyniki badań
1. Czy studenci wiedzą, czym są mediacje i alternatywne metody rozwiązywania sporów?
Wyniki pierwszej części ankiety
2. Opinie na temat mediacji. Wyniki drugiej części ankiety
III. Wnioski
Rozdział piąty Dlaczego społeczeństwu potrzebna jest wiedza na temat mediacji
(Magdalena Tabernacka)
I. Informowanie o mediacjach - identyfikacja celów
II. Zakres i determinanty informowania o mediacjach i innych niekonfrontacyjnych metodach
rozwiązywania sporów - sygnalizacja
problemu
1. Popularyzacja wiedzy o mediacjach w społeczeństwie
2. Informowanie o mediacjach jako element procesu doskonalenia kadr
3. O sposobach i metodach informowania o mediacjach
Część druga Mediacje - komunikacja między ludźmi
Rozdział pierwszy Mediacja to komunikacja (Magdalena Tabernacka)
Rozdział drugi Moc języka w komunikacji interpersonalnej (Grażyna
Lewicka i Roman Lewicki)
Rozdział trzeci Karnoprawne aspekty mowy nienawiści a mediacja. O możliwości
spotkania przeciwieństw (Monika Płatek)
I. Zamiast wstępu
II. Uregulowanie mowy nienawiści w kodeksie karnym
III. Wymediowany cud na ławie oskarżonych o mowę nienawiści
IV. Windykacja stercoris
V. Męskie, Żeńskie, Wielorakie wobec mediacji
VI. Negocjacje, mediacje i konferencje sprawiedliwości naprawczej w polskiej przestrzeni
karno-procesowej
Rozdział czwarty Mowa nienawiści i mowa wrogości - poziom, kierunki, środki
językowe. Publikacja wyników badań dotyczących występowania i ewentualnego zasięgu
mowy nienawiści i mowy wrogości wśród studentów i młodzieży gimnazjalnej
(Agnieszka Kuriata, Barbara Zyzda)
I. Czym jest mowa nienawiści i gdzie możemy się z nią spotkać?
1. Poszukiwanie definicji
II. Opis badań
1. Cel i przedmiot badań
2. Charakterystyka respondentów
3. Przebieg badania
III. Analiza wyników badania
1. Poziom i kierunki agresji słownej - studenci a młodzież gimnazjalna
2. Środki językowe i ich forma jako narzędzia służące wyrażaniu mowy nienawiści i
mowy wrogości
3. Różne rozumienie słów powszechnie uznawanych za obraźliwe
4. Wpływ środowiska społecznego na występowanie mowy nienawiści i mowy wrogości
5. Wpływ internetu na występowanie mowy nienawiści i mowy wrogości
6. Czy powinniśmy zwalczać mowę nienawiści czy samą nienawiść
Rozdział piąty Komunikacyjne aspekty mediacji przed sądem administracyjnym
(Wojciech Federczyk)
I. Znaczenie komunikacji w rozwiązywaniu sporów
II. Specyfika sporów i mediacji w sprawach administracyjnych
III. Uwarunkowania postępowania administracyjnego w zakresie komunikacji
IV. Specyfika języka urzędowego
V. W stronę skutecznej komunikacji
Część trzecia Instytucje - możliwości i realia
Rozdział pierwszy Kultura systemu i mediacje (Magdalena Tabernacka)
I. O odmiennościach kulturowych
II. O różnicach systemowych
III. O tym, że najważniejszy jest człowiek
Rozdział drugi Kultura administrowania a mediacje - przykład działań
administracji we Włoszech (Joanna Nowak)
I. Mediacje jako działania złożone
1. Założenia badawcze
2. Administracja a kultura
3. Kultura administrowania jako przedmiot badań
II. Koncepcja administracji w doktrynie włoskiej a prawne formy działań
1. Charakter administracji między twórczością a wykonawstwem
2. Problem form działania administracji w doktrynie włoskiej
3. Mediacje w świetle materiału normatywnego i empirycznego
III. Koncepcja czynników wyznaczenia Franciszka Longchamps de Beriera a wpływ mediacji
na kulturę administrowania
Rozdział trzeci Zarządzanie konfliktami w postępowaniu administracyjnym jako
problem antropologiczny (Andrzej Szpor)
Rozdział czwarty Działania Rzecznika Praw Obywatelskich wobec przejawów
naruszania norm prawnomiędzynarodowych (Maciej Lis)
Rozdział piąty Społeczne, psychologiczne i prawne bariery w upowszechnianiu
meŞdiacji rodzinnej na przykładzie kampanii społecznej Sądu Okręgowego w Opolu
"Mediacja: to nic nie kosztuje" (Anna Korwin-Piotrowska)
Rozdział szósty Profesjonalny pełnomocnik w mediacjach. Możliwości, praktyka
i prognozy (Agnieszka Templin)
Rozdział siódmy Mediacyjna rola terapeuty zajęciowego oraz efektywna
komunikacja w procesie terapii zajęciowej (Kalina Dobrowolska, Magdalena Kuta,
Marta Stręk)
Notki o autorach
Literatura
301 stron, Format: 14.0x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|