wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.00 42,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BADANIA SONDAŻOWE I EKSPERYMENTALNE WYBRANE ZAGADNIENIA


WIECZORKOWSKA G. WIERZBIŃSKI J.

wydawnictwo: WZ UW, 2005, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Badania sondażowe i eksperymentalne


Czasem Czytelnicy myślą: "Nie planuję żadnego badania, dlaczego więc mam czytać o metodach badawczych?". Podstawowym powodem jest konieczność oceny wyników badań, o którch codziennie czytamy. Jest to szczególnie ważne w naszych czasach, gdy jesteśmy dosłownie zalewani informacjami z mass mediów i stajemy przed zadaniem oszacowania, czemu możemy dać wiarę i jak oddzielić dziennikarskie interpretacje od faktu, że coś zostało źle zbadanie.


Wprowadzenie

Rozdział 1
Sposoby odpowiadania na interesujące nas pytania. Badania korelacyjne i eksperymentalne
1.1.Metoda naukowa w poznawaniu zależności między zmiennymi
1.2.Badania korelacyjne
1.3.Badania eksperymentalne
1.4.Porównanie badań eksperymentalnych i korelacyjnych
1.5.Zależności większej liczby zmiennych
1.6.Przykłady różnych typów badań
1.7.Zarzuty pod adresem badań eksperymentalnych
1.8.Analiza wybranych badań

Rozdzial 2
Co to znaczy, że wyniki badań są istotne statystycznie?
2.1.Skale pomiarowe
2.2.Podstawowe statystyki opisowe dla skal ilościowych
2.3.Standaryzacja
2.4.Rozkład zmiennej
2.5.Rozkład normalny (krzywa Gaussa)
2.6.Testowanie hipotez
2.7.Testowanie hipotezy dotyczącej średniej w grupie
2.8.Testowanie istotności różnicy między dwiema niezależnymi grupami wyników
2.9.Testowanie istotności różnicy między dwiema zależnymi grupami wyników

Rozdział 3
Pułapki w badaniach sondażowych
3.1.Proces odpowiadania na pytanie
3.2.Pytania o fakty vs o postawy
3.3.Zasady konwersacji
3.4.Kontekst oceny
3.5.Zniekształcenia wynikające z nieprzestrzegania w badaniach zasad konwersacji
3.6.Zniekształcenia wynikające z narzuconej formy odpowiedzi
3.7.Zniekształcenia związane ze sposobem formułowania pytania
3.8.Zniekształcenia związane z wyborem przez badacza formy skali odpowiedzi (porządkowej)
3.9.Zniekształcenia związane z określaniem częstości zachowania
3.10.Zniekształcenia związane z kolejnością opcji w kafeterii odpowiedzi
3.11.Błędy związane z doborem próby
3.12.Wpływ sposobu zbierania danych

Rozdział 4
Budowanie indeksów złożonych. Zastosowanie analizy czynnikowej
4.1.Zmienne teoretyczne i obserwowalne
4.2.Analiza jednorodności (rzetelności) skali - a Cronbacha
4.3.Analiza czynnikowa
4.4.Przekształcanie danych (interpretacja geometryczna)
4.5.Podstawowe kroki w analizie czynnikowej
4.6.Konsekwencje wyboru sposobu budowania wskaźników


131 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022