|
MARKETING W SZKOLE WYŻSZEJ ISTOTA I ZNACZENIE MARKI
NOWACZYK G. SOBOLEWSKI D. wydawnictwo: WSB POZNAŃ, 2014, wydanie I cena netto: 62.00 Twoja cena 58,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Marketing w szkole wyższej
Istota i znaczenie marki
Rynek edukacyjny w Polsce osiągnął etap dojrzałości, co wymusza krytyczne
spojrzenie na dotychczasowe strategie zarządzania marketingowego realizowane przez
uczelnie.
W trosce o wzmacnianie pozycji rynkowej szkoły wyższe podejmują wiele nowych
działań, m.in. na rzecz budowania silnej pozycji marki uczelni. Skuteczne zarządzanie
marką to jedna z najważniejszych strategii w planowaniu długofalowego rozwoju szkoły
wyższej. Poza podstawowymi atrybutami marki, jak nazwa, logo i kolorystyka, liczą się
przede wszystkim wartości oraz idee, na których jest budowana jej pozycja. Stosownie do
zmian w otoczeniu marka powinna oferować wartości, które są stałe, podstawowe, takie
jak: wiedza, edukacja, poszukiwanie prawdy, etyka czy troska o relacje społeczne.
Jednocześnie marka powinna zmieniać się w tych obszarach, które świadczą o jej
dostosowaniu do otoczenia – właściwe komunikaty, narzędzia promocji, formy kontaktów
i elementy wizerunkowe. Rolą marki szkoły wyższej jest również integracja całej
społeczności akademickiej z jej interesariuszami oraz absolwentami. Powinna ona także
obejmować zasady i sposoby tworzenia kultury organizacyjnej uczelni – najtrudniejszego
do skopiowania elementu przewagi konkurencyjnej.
O tych wszystkich niezwykle ważnych i złożonych problemach traktuje niniejsza
publikacja. Zawiera ona refleksje badaczy i wypowiedzi praktyków, którzy od lat budują
marki szkół wyższych na rynku w Polsce oraz w innych krajach świata. Cennym
uzupełnieniem rozważań są analizy przypadków, dotyczące konkretnych problemów oraz
sposobów ich rozwiązania. Bogactwo zawartych w publikacji opisów i analiz może być
nieocenioną pomocą dla wszystkich, którzy skupiają swoje wysiłki na krytycznej
refleksji w procesie podejmowania decyzji budowania marki szkoły wyższej na
zmieniającym się rynku.
prof. dr hab. Henryk Mruk
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
357 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|