wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

NEURODYDAKTYKA NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ PRZYJAZNE MÓZGOWI


ŻYLIŃSKA M.

wydawnictwo: UMK, 2013, wydanie I

cena netto: 54.00 Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Neurodydaktyka

Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi


Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk.

Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych. To my, tworząc określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci.

Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni zapoznać się zarówno rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków pedagogicznych, a także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci. Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o tym, jak przebiegają procesy uczenia się.


Wstęp / 9

I. Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się / 13
1. Dlaczego neurodydaktyka? / 13
2. Jak działa mózg – fakty i liczby / 26
3. O głębokości przetwarzania informacji, czyli o tym, dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń / 38
4. Egoistyczny mózg, czyli o tym, dlaczego znaczenie ma tak duże znaczenie / 50
5. Czy nauka może być przyjemna? / 58
6. Neuroplastyczność / 70
7. Nauka wymaga aktywności, czyli o tym, dlaczego nikomu nie można przekazać wiedzy / 85
8. Reguły w szkole i w życiu / 92
9. Uczenie się jawne i utajone / 99
10. Rola neuroprzekaźników w procesie uczenia się / 105

II. Fascynujące neurony lustrzane / 118
1. Co mogą neurony lustrzane? / 118
2. Mózg jako organ społeczny / 124
3. Odzwierciedlanie, współbrzmienie i dostrajanie / 132
4. Dlaczego tak trudno ukształtować dziecko na własną modłę lub zmusić je do nauki / 139
5. Wpływ relacji międzyludzkich na efektywność nauczania, czyli o skutkach braku empatii / 143
6. Neurony lustrzane a zabawa / 149
7. Rozwijanie neuronów lustrzanych na przykładzie wiersza Juliana Tuwima Spóźniony słowik / 160

III. Cyfrowi tubylcy i cyfrowi imigranci / 166
1. Czy Marc Prensky miał rację? / 166
2. Cyfrowi tubylcy, czyli o tym, co jest dla nas łatwe, a co trudne / 169
3. Telewizja, komputery i internet a struktura mózgu / 174
4. Nowe technologie a ADHD / 182
5. Multitasking / 185
6. Cyfrowi tubylcy, imigranci i abnegaci a kompetencja medialna / 191
7. Nowe technologie a kształcenie nauczycieli / 196
8. Szkoła w erze Wikipedii / 203
9. Mózg wobec nowych technologii: rachunek zysków i strat / 213
10. Jak uczą się mózgi cyfrowych tubylców i jakie płyną z tego wnioski / 220

IV. Szkoła przyjazna mózgowi, czyli poszukiwanie alternatywy dla edukacji transmisyjnej / 227
1. Fundamenty obecnego systemu edukacyjnego / 227
2. Dlaczego uczniowie nudzą się w szkole / 238
3. Ciekawość poznawcza umiera w szkole / 243
4. Dydaktyka konstruktywistyczna / 253
5. Czy przedszkola i szkoły wyrównują różnice między uczniami? / 259
6. System testocentryczny, czyli jak urosnąć od mierzenia / 265
7. Mózg zawsze pyta, dlaczego ma się czegoś uczyć / 274
8. Cele edukacji / 277

Podsumowanie / 282
Bibliografia / 294
Słownik terminów / 304


315 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022