| 
  
 NEURODYDAKTYKA NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ PRZYJAZNE MÓZGOWI
 ŻYLIŃSKA M.   wydawnictwo: UMK, 2013, wydanie Icena netto: 54.00  Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Neurodydaktyka
Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
 
Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi to książka, w której
zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. 
Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w
przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla
rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych. To my,
tworząc określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci. 
Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet
powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni
zapoznać się zarówno rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków pedagogicznych, a
także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci.
Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o
tym, jak przebiegają procesy uczenia się.
 
Wstęp / 9 
 
I. Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się / 13 
1. Dlaczego neurodydaktyka? / 13 
2. Jak działa mózg – fakty i liczby / 26 
3. O głębokości przetwarzania informacji, czyli o tym, dlaczego ściągi są lepsze od
zeszytów ćwiczeń / 38 
4. Egoistyczny mózg, czyli o tym, dlaczego znaczenie ma tak duże znaczenie / 50 
5. Czy nauka może być przyjemna? / 58 
6. Neuroplastyczność / 70 
7. Nauka wymaga aktywności, czyli o tym, dlaczego nikomu nie można przekazać wiedzy /
85 
8. Reguły w szkole i w życiu / 92 
9. Uczenie się jawne i utajone / 99 
10. Rola neuroprzekaźników w procesie uczenia się / 105 
 
II. Fascynujące neurony lustrzane / 118 
1. Co mogą neurony lustrzane? / 118 
2. Mózg jako organ społeczny / 124 
3. Odzwierciedlanie, współbrzmienie i dostrajanie / 132 
4. Dlaczego tak trudno ukształtować dziecko na własną modłę lub zmusić je do nauki
/ 139 
5. Wpływ relacji międzyludzkich na efektywność nauczania, czyli o skutkach braku
empatii / 143 
6. Neurony lustrzane a zabawa / 149 
7. Rozwijanie neuronów lustrzanych na przykładzie wiersza Juliana Tuwima Spóźniony
słowik / 160 
 
III. Cyfrowi tubylcy i cyfrowi imigranci / 166 
1. Czy Marc Prensky miał rację? / 166 
2. Cyfrowi tubylcy, czyli o tym, co jest dla nas łatwe, a co trudne / 169 
3. Telewizja, komputery i internet a struktura mózgu / 174 
4. Nowe technologie a ADHD / 182 
5. Multitasking / 185 
6. Cyfrowi tubylcy, imigranci i abnegaci a kompetencja medialna / 191 
7. Nowe technologie a kształcenie nauczycieli / 196 
8. Szkoła w erze Wikipedii / 203 
9. Mózg wobec nowych technologii: rachunek zysków i strat / 213 
10. Jak uczą się mózgi cyfrowych tubylców i jakie płyną z tego wnioski / 220 
 
IV. Szkoła przyjazna mózgowi, czyli poszukiwanie alternatywy dla edukacji
transmisyjnej / 227 
1. Fundamenty obecnego systemu edukacyjnego / 227 
2. Dlaczego uczniowie nudzą się w szkole / 238 
3. Ciekawość poznawcza umiera w szkole / 243 
4. Dydaktyka konstruktywistyczna / 253 
5. Czy przedszkola i szkoły wyrównują różnice między uczniami? / 259 
6. System testocentryczny, czyli jak urosnąć od mierzenia / 265 
7. Mózg zawsze pyta, dlaczego ma się czegoś uczyć / 274 
8. Cele edukacji / 277 
 
Podsumowanie / 282 
Bibliografia / 294 
Słownik terminów / 304 
 
315 stron, oprawa miękka 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |